Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

geen aandrijving meer....

 
Schrijver dreester
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 juni 2010 15:41 
Zo, lekker klusje gehad vandaag. Lekker naar m'n werk rijdend had ik opeens geen aandrijving meer. vermoeden was dat de koppeling eruit lag,maar dat was niet het geval. voor nix de pakking kapot van koppelingshuismaar dankzij de tip van paul zelf een gemaakt van tekenpapier en voila, ik rij nu met een roze pakking waar nog een mooie tekening op staat van m'n jongste!!

De oorzaak van geen aandrijving meer was een cardan die helemaal tandloos was.zowel de meenemer als de cardan zelf.
stukjes metaal kwamen mij al tegemoet bij het uithalen van het wiel.
Had nog setje liggen,dus ik vol goede moed zoeken waar dat ook alweer lag. Toen bleek dit ook al een gare te zijn,dus daar stond ik dan...
vorige week net een frame weggebracht naar de ijzerboer waar er nog een in zat!!! (nooit iets wegdoen!!)
ik erheen en ja hoor, frame stond ernog!!
sleutelen maar weer en het resultaat is dat de cx weer in prima conditie is om weer vele kilometers naar en van het werk te rijden.

toch weer mooi dat het weer kostenloos gegaan is......

Andre

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 juni 2010 16:28 
Mooi he, wie wat bewaard komt er verder mee.
Ik hoop wel dat je de boel lekker ingevet hebt. dit is namelijk de oorzaak dat het weg slijt. Je bent ook niet de eerste waarbij het gebeurd.
Maar goed, je kan weer rijden, en daar gaat het om.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver dreester
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 juni 2010 19:51 
er zat mijn inziens nog genoeg vet op.Dus moet goed komen. Anders maar weer ochtendje sleutelen.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 juni 2010 22:06 
Ik heb laatst ook nog voor iemand uit de brand te redden een cardanklok met pionwiel verwisseld en de eigenaar had nog nooit gezien dat dit voor de juiste afstelling het beste met carbonpapier kan worden gedaan

Inderdaad nooit goede onderdelen wegdoen, ik heb werkelijk bakken vol liggen van diverse motoren en regelmatig halen we wat bruikbaars uit de schappen

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 juni 2010 23:35 
Ik heb pas ook mijn cardan moeten vernieuwen. Ik heb dan jammer genoeg geen bakken vol met onderdelen maar binnen de club is er altijd wel weer aan te komen.

Adiõs pjotter
(die toch veel aan marco heeft te danken)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 juni 2010 10:14 
ja heb een mooie cardanklok liggen en een A achterwiel die nog goed is, iemand interesse??
ex-cx, huidige cb1300A

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 geen aandrijving meer....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven