Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Prijs 2 CX banden

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 juni 2010 08:25 
Waar moet ik qua prijs aan denken voor twee nieuwe banden (incl. montage) op mijn CX500Z uit 1978?

Ik (de)monteer zélf de wielen en neem dus enkel de wielen mee naar de garage om de prijs te drukken.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Dre67
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 juni 2010 09:28 
Goeie morgen,

Je moet dan denken aan € 150,- tot € 250.
Dit hangt ook van de keuze van je banden af.

Groet,

Dré

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 juni 2010 09:33 | Aangepast door: ouwe_jan 
De prijs is wat je wilt
Goedkoop is meestal Duurkoop
Wij als motorrijders willen altijd veilig rijden
Kijk eens op internet maar schrijf wel de goede maat op en er gaat een wereld open van prijzen
Maar even geduld en de oplossingen komen hier op van de CX rijders
Dus neem even de tijd voor dat je beslist
Ouwe_Jan die Veilig rijdt
Zoek eens op Zoeken en dat is dan het begin voor jou [BANDEN ]
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 13 juni 2010 09:43 | Aangepast door: Hansv 
Ik heb bij mijn motorman in Heteren, Motors and More, twee banden laten omleggen. Totaal ong. 250 euro. Bridgestone BT45 voor en achter.

Of het veel is? Geen idee.
Wel goed. Erg tevreden, goede service, wat wil je nog meer ?

Als je wilt komt 'ie de motor (of de wielen) halen en brengen, makkelijker kun je het bijna niet hebben.

Harmony,
Hans.
( die rustig rijdt, en toch graag goed profiel onder de CX heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Peter1
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 juni 2010 10:53 | Aangepast door: Peter1 
Ik was voor mijn achterband 130euro kwijt(BT45/130-90-16-los wiel aangeleverd) all inclusief bij MOBU

Voorband volgt binnenkort en zal rond de 110euro liggen.
Alles inclusief omleggen, balanceren etc.
Als je de oude band zelf mee neemt, scheelt je dat soms ook wat kosten(ligt soms tussen de 5 en 10! eurootje) ivm afvoer/verwerkingskosten voor het bedrijf

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 juni 2010 11:38 
Bedankt voor de tips.

Ben er via de zoekmachine achtergekomen dat Maxxis-banden een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Ze kosten 122 Euro (per twee) inclusief verzendkosten. Maar als ik de verhalen hierboven goed begrijp, betaal je dus een slordige (250 - 122 = ) 130 Euro enkel voor het monteren (en balanceren e.d.).
Is er iemand hier in de CX-club (in midden NL) die de montage + balanceren voor een zacht prijsje kan doen?
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 13 juni 2010 11:51 
Je berekening klopt niet. De Bridgestone banden in de voorbeelden zijn in Duitsland als beste getest voor de CX en zijn duurder dan de banden die jij noemt. Het monteren en balanceren kost echt niet zo veel. Ik heb nog nooit gehoord van de banden die jij noemt, maar je neemt wel een risico. Ik heb ook wel eens een verkeerde band gehad en durfde toen nauwelijks meer een bocht om. Kijk dus niet alleen naar de prijs anders neem je het risico dat je binnen korte tijd alsnog andere moet hebben. Goedkoop is duurkoop in dit geval.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#8 | Geplaatst: 13 juni 2010 11:54 
Maxxis zijn prima banden om onder een SM te leggen en daarmee te gummen en vegen maar de wegbanden en regen zijn echt minder

Ik zelf koop banden in Spanje [roadmoto] en soms in Duitsland en onder de CX leg ik meestal:

*setje Bridgestone BT045, bevallen altijd prima.

*Setje Pirelli sport Deamon, zeer goede banden als je veel bochten op het netvlies hebt maar bij regen wel minder.

*Setje Avon Roadrunner, de duurste keuze maar deze zijn helemaal top in de Eiffel en ook in de regen een prima band.

Gemiddel nieuw setje betaal ik 160 voor en omleggen doe ik zelf

Schrijver Peter1
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 juni 2010 13:11 
Een klein eindje van je vandaan zit SNELMOTOREN
Probeer het daar eens.
Top Zot(M-F)...ehm gast

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 13 juni 2010 13:30 
Hmm, je hebt gelijk Coenox, ik zat appels met peren te vergelijken. Die Bridgestones heb ik gezien voor 100 euro p.st. Dus dan is 250 incl. montage e.d. een mooi prijsje.
De Maxxis banden zijn een stuk goedkoper. Elders in dit forum is er een topic waarin deze banden als goed worden gekwalificeerd. Maar wat cxmotorfreak zegt over de Maxxis banden, vind ik ook wel belangrijk. Beste keuze zijn dan misschien toch de Bridgestones.

@Peter1 ik zal eens contact opnemen met Snelmotoren. Bedankt voor de tip.

Schrijver Arcath
Gast 
#11 | Geplaatst: 13 juni 2010 14:33 
ik heb pasgeleden nieuwe achterband voor 150,- meende ik inclusief wiel demonteren en weer monteren.

was een michelin comander, deze werd aangeraden voor woon-werkverkeer door de bandenboer en bt45(die er eerst onder zat) werd met kracht afgeraden... wegens snelle slijten.
de afgelopen 3000 km bevalt de comander prima ook met regen.

URL
verstuurd ook via inet.

Schrijver udent

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 13 juni 2010 20:18 
Bridgstone BT 45 of Metzeler ,
Voor en achter 200 euro bij de Bandenmolen in Reek, Wielen wel; zelf demonteren .

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#13 | Geplaatst: 13 juni 2010 22:14 
De BT045 is inderdaad een band die snel slijt en zeker sneller 4-kant wordt maar toch kun je er zeker 6000km mee rijden waarvan een redelijk aantal km's over de nurbrugring .

Mijn mening is dat sneller slijten niet belangrijk is maar de goede grip en stabiliteit wel

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 13 juni 2010 23:07 
Voor ik naar spanje ging heb ik mijn banden online besteld voor 180euri. ben met mijn wielen naar de lokale bandenboer gegaan en die heeft ze er voor 5 euri per band op gezet. (inc balanceren)

Adiõs
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Peter1
Gast 
#15 | Geplaatst: 14 juni 2010 05:38 
Soms jammer dat er geen groeps-aankopen (kunnen)worden gedaan van banden in dit geval in Spanje
Omleggen bij bijvoorbeeld Marco en allemaal weer wat uigespaard

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Prijs 2 CX banden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 8
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven