Voor ongeveer twee jaar terug had ik een silverwing gl 500 in dalen gekocht.
ik vond hem mooi en de prijs was aantrekkelijk. er waren wel enkele mankementen zoals de komplete uitlaat verrot, voorrem vast en een tik in het blok.
Het eerste jaar liep hij na rep. van de rem en vervanging van uitlaten goed maar wel met een rammel.dat bleek dus de automatische spanner en de ketting te zijn, de geleiders waren ook al iets aangelopen.
vorig jaar echter slecht, veelal gesputter en knallen in de uitlaat en slecht starten.
Bougies en doppen vernieuwd, carburateur in dld laten reinigen bij een honda dealer, dus een vakzaak.een andere kraan en extra benzinefilter. van beussie een andere nec vonkversterker.
Maar nu stond een vakantie in de eiffel in de planning. de rode cx was afgelopen maand ook stuk met een kapotte dynamo.
Dus die goede ouwe jan gebeld en waarempel hij wou hem maken. Twee weken terug met het event wieringerwerf was hij klaar.
Dus samen met leo uit duitsland heb ik hem opgehaald, een proefrit doorstaan en met goed vertrouwen weer terug.
Echter bij het tinq onbemand tankstation,overkant afslag medemblik nr 11, hield hij er na lang gesputter er mee op.
de anwb gebeld en na een uur kwamen ze , of de bobine of de cdi stuk. omdat ik geen originele kaart had sleepten ze niet af en lieten ze ons in de steek.Ondertussen meldde ouwe jan zich en kwam met de motor. hij mat met de multimeter en mat ergens een sluiting, 3 maal de hoofdzekering eruit en de tank kon niet los omdat we geen imbus hadden. We wisten ondertussen dat er iets met de massa was omdat de claxon en knipperlicht raar deden. ondertussen toch met twee tangen, een punt en combinatietang de tank eraf en waarempel zag ouwe jan dat de massadraad van de bobines loszat.de zekering doorverbonden omdat 3 reeds doorgebrand waren en we hadden geen meer.
dit was dus eindelijk de oorzaak en hij heeft in de eifel als een buffel gereden, zo sterk is hij.bij steile hellingen trekt hij bijna elke auto eruit met doorschakelen...
dus bedankt ouwe jan voor de mobiele service en een grote minpunt aan de anwb. groeten Norbert.
nb