Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Help Ray

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Ray
Gast 
#16 | Geplaatst: 25 sept. 2003 23:40 
Hoi,
Nouja, als je naar de accu kijkt, lijkt het me daar begonnen. De zekering heb ik nog niet bekeken, en de kabel direct naar de startmotor is ook nog OK, dus ik weet het niet...
Ik heb vandaag het frame voor de tweede keer afgelakt, dus daarna kan ik weer gaan bouwen. Ik zit alleen nog met de vraag van de kabel die van stator naar de rest van de elctrische installatie lopt: iemand heeft 'm voor me, maar je krijt 'm niet los zoder de stator te mollen, dus moet ik draden gaan doorknippen en solderen. Zie vraag onder techniek. Ik had op een andere oplossing gehoopt, maar wellicht weet jij wat?
Groeten
Ray

Schrijver terry

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 25 sept. 2003 23:49 
Ray, een mogelijke oplossing is een compleet achterdeksel waar de staor en de spoelen, en dus ook de kabel nog aanhangt. Ben momenteel bezig aan het vervangen van een gebroken kettingspanner op mijn tweede blok;dus zo een geheel zou wel handig zijn. Het enige probleem : wie heeft dat op overschot natuurlijk.
Groeten
Startie

Schrijver Roadkill
Gast 
#18 | Geplaatst: 25 sept. 2003 23:58 
Accus hebben nog wel eens de nare gewoonte om intern kortsluiting te veroorzaken, dat geweld kan voor een fikse brand zorgen, misschien gewoon pech met de nieuwe accu?

Schrijver Ray
Gast 
#19 | Geplaatst: 26 sept. 2003 22:11 
Als dat zo is Roadkill, is het helaas niet te bewijzen. Anders zou ik graag die mother^*%#*ers aanklagen wegens mishandeling/verminking/vernieling van mijn CX!
Maar dat ideen had ik zelf ook, zeker als je naar de foto kijkt van de accu. De rest is meer door de hitte van het vuur beschadigd/gesmolten dan van binnenuit door te hoge strommsterkte ofzo...
Ray ( die nu maar en Varta gaat kopen ipv een of ander kroepoek-merk)

Schrijver Roadkill
Gast 
#20 | Geplaatst: 26 sept. 2003 22:35 | Aangepast door: Roadkill 
haha, geen kroepoek op je motor!
Je zal er waarschijnlijk nooit achter kokmen. De andere kroepoekaccu beziitters hoeven ook niet bang te zijn dat de accu spontaan ontploft. Het was meer een theorietje over wat zou kunnen, ik heb het wel eens vaker gezien. En aangezien de boel afgezekerd is, zou dat het kunnen zijn......
Roadkill (die vind dat je kroepoek moet eten en niet op je motor moet plakken)

Schrijver Ray
Gast 
#21 | Geplaatst: 27 sept. 2003 21:48 
Tja dat kroepoek komt een beetje uit mijn verleden in de autobranche waar laatdunkend werd gesproken over orientaalse merken als Kia, Hyundai, SsangYong e.d . Dat werden dan kroepoekmerken genoemd. Dus alles wat uit de orient komt en twijfelachtig is is een kroepoekmerk, zo ook mijn accu, blijkbaar.
Ray ( die blij is dan Conimex van die lekkere kroepoek heeft)

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Help Ray

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven