Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500/650 Euro

 
 
Pagina  Pagina 5 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  Volgende »

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#61 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:39 
Model:
CX 650E
Bouwjaar: 1984 Bijzonderheden:
Dit is mijn cx 650 e zins 2 oktober '05 in mijn bezit over genomen van Beussie .

Eigenaar:
Jelke



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#62 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:41 
Model:
CXE 500
Bouwjaar: 1984 Bijzonderheden:
45000 km op de teller waarvan 8000 km zelf gereden.

Eigenaar:
Edgards



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#63 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:42 
Model:
CXE 650
Bouwjaar: 1983 Bijzonderheden:
Dit is hem, een combinatie van de onderste twee

Eigenaar:
Lammert







een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#64 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:45 
Model:
CX 500E
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
Hij is van 1982 heeft 53.000km en in toptoestand.
Het is één van de beste moto's waar ik al ooit mee reed.

Nadat ik bij Happee (lid alhier)een volle schurgerkuip kocht met een verhoogde ruit en deze helemaal opnieuw in orde bracht kon ik deze op m,n cx500e plaatsen. De beugels moest ik aanpassen want deze pasten niet op m,n cx500e!
Tevens onderaan een stuk uit de lowers moeten zagen want m,n voorwiel raakte de lowers wanneer ik in een kuil of zo reed.
Na 4 lagen wit en nieuwe streepjes zag het er helemaal anders uit.
Ik rijd er nu een week mee en rijdgewoon windvrij nu.
laat de regen nu maar komen

Eigenaar:
Patrick









een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#65 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:46 
Model:
CXE 650
Bouwjaar:
1987
Bijzonderheden:
42.000 km
Schurgers kuip
Eigenaar:
Floris



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#66 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:47 
Model:
CXE 650
Bouwjaar:
1984
Eigenaar:
Dave

Ik heb deze 650E ongeveer een jaar geleden gekocht en heb een poosje op gereden. Er zat een kuip op van onbekende merk. Toen ik op een vrijdag uit mijn werk kwam ben ik door een automobilist onderste boven gereden. Kuip kapot, richtingaanwijzers kapot, spiegels kapot en alles onder de krassen. Gelukkig had ik zelf niks. De motor heeft de winter maanden in de schuur gestaan, en toen de temperatuur een beetje aangenaam begon te worden ben ik bezig gegaan met de motor. Ik heb een windjammer kuip op Marktplaats kunnen kopen maar het zag er heel lelijk uit. Toen ik alles begon te schuren als voorbereiding op het spuiten kwam ik tot de ontdekking dat de tank meer plamuur was dan staal. Ik ben naar de onderdelen markt in Bunnik geweest en kwam in contact met Henk Peters, van hem heb ik de tank en zijpanelen gekocht (bedankt Hank). Hij is nog steeds niet 100% af, ik zoek nog 650E stickers voor op de zijkanten



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#67 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:48 
Model:
CX500E
Bouwjaar:
1983
Bijzonderheden:

Eigenaar:
Pim



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#68 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:49 
Model:
CXE 500
Bouwjaar: 1986 Bijzonderheden:
Hierbij 2 foto's van mijn Honda CX 650 E Sport uit 1986. Op de foto staat de kilometerteller. De stand op deze teller is de echte waarheid.
Hij is echt als nieuw.

Eigenaar:
Gera





een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#69 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:50 
Model:
CX 500 E
Bouwjaar: 1984
Eigenaar:
Julius



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#70 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:52 
Model:
CX 500 Sport
Bouwjaar:
1984
Eigenaar:
Maarten

Sinds enige tijd ben ik ook de trotse bezitter van een CX500. Voorheen vaak langs een dergelijke motor gewandeld of gefietst maar nooit echt bij stil gestaan. Het enige wat ik vaak dacht oh een motor met de 2 cilinders naar buiten dat is een hele ouwe. Totdat ik op zoek ging naar een woon/werk motor die niet veel mocht kosten (lees = oude motor) maar die wel betrouwbaar bleek. Voorheen een aantal Vf' n gehad en die reden heerlijk maar bleken niet zo betrouwbaar.

Zo viel mijn oog op de CX, ook nog met cardan en zo lelijk dat ik m weer mooi ging vinden. Vervolgens mij verder verdiept in dit model o.a. met behulp van jullie site en nu heb ik er een liefhebberij bij.

Ik heb deze prachtige CX500 Sport op de kop kunnen tikken en ik hoop er nog jaren plezier van te hebben. De motor is van 1984 en had 80.000km gelopen. Ik hoop er nog veel km's bij te zetten voordat ie als onderdelen motor aan zijn tweede leven gaat beginnen.

Bij deze een mooie foto in de avondschmering van mijn CX500Sport.

groet,

Maarten
Veenendaal



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#71 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:54 
Model:
CXE 650
Bouwjaar: 1984
Eigenaar:
Roelof



Hoe gaat het met mijn oude schicht? Ik mis hem eerlijkgezegd wel een beetje. Vooral als ik mijn "nieuwe" CX 650 E, na een week stilstaan, probeer te starten. Daar was de oude schicht toch duidelijk beter in! Ik denk dat we elkaar nog niet goed begrijpen (zoals in de Coebergh reclame). Een onderhoudsbeurt deze winter zal wel verbetering brengen.

Ik las op de site dat je een leuk weekend Soest (D) hebt gehad. Had graag meegenoten, maar de CX 650 was nog niet reisgereed.


Op een nieuwe uitlaatbocht na (lek) is hij dat nu wel. Wat een geweldige toermachine! Wel familie van de CX 500, maar rijdt echt heel anders. Veel koppel & kracht van onderuit, draait gemiddeld 1000-1500 tpm minder. Stabiel en betrouwbare wegligging, prima (schijf) remmen voor en achter.

Ik heb wederom Bridgestone BT45's laten monteren, welke voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor het rijplezier. Voor een 100/90-18 BS BT45F 56H TL (€103,00) en achter een 120/80-18 BS BT45R 62H TL (€124,60). De velgen heb ik voor de banden wissel grondig schoongemaakt met pure Jif en een afwasborstel. Ook zijn de wiellagers vervangen (vaak onderschat onderdeel) wat na 100K km. geen luxe is. Lagermaten van SKF zijn 6302 2RS (2 x €14,30) en 6303 2RS (2 x €16,22).

Nog een zwaar onderschat onderdeel zijn de ventielen: het achterventiel was met het ophalen vanuit Heeze, met ±150km/h op de A2, volledig afgescheurd. Nadien bleek ook het voorventiel grotendeels te zijn ingescheurd, maar die is gelukkig blijven zitten! Wel was de Honda-dealer "vergeten" om de ventielen te vervangen, wat hij toen ik de wielen kwam ophalen -met het schaamrood op de kaken- alsnog heeft gedaan.

groeten,
Roelof.







een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#72 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:55 
Model:
CX650E
Bouwjaar:
1984
Eigenaar:Rene

Ben eerst en vooral blij dat er een club bestaat voor de cx modellen , dit is mijn tweede cx , is een cx650E bouwjaar 1985 en heb deze pas van vorige week in mijn bezit , is een zeer gave moto , die zeer goed onderhouden is heeft reeds 79.000 km gelopen , komt van een gepensioneerde man en heeft er rustig mee rondgetoert tot hij voelde dat het genoeg was , gezien zijn leeftijd, was ook de eerste eigenaar en dat zegt al veel , vandaar dat ik op zoektocht was naar gelijkgezinden , en zeker om eens samen te toeren , of om ideeen uit te wisselen , ik heb me op de site geregistreerd en zal zo wel stilaan de mensen leren kennen die er ook zo mee bezig zijn met de , vind ik toch degelijke motor , die niet enkel gebouwd is om snel te zijn maar ook een hoge levensduur heeft,

voorlopig , groetjes vanuit Belgie en tot kijk


René



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#73 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:56 
Model:
CX650E
Bouwjaar:
1984
Bijzonderheden:
42400 km
Eigenaar:Mil



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#74 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:57 
Model:
CX 650 E
Bouwjaar:
06/1987
Eigenaar: Dirk

Hierbij een foto van mijn CX, In deze staat komt'ie bij de vorige eigenaar weg.
Hij heeft nu 73.000 km gelopen. Binnenkort ga ik de Krauser rekjes eraf halen, komt de lijn ten goede. Volgende week wordt bij Ernst Hagen Motoren in Schagen de startmotor gereviseerd en gelijk wordt hij eens goed afgesteld. e.e.a. is expres gepland rond het St.Jansklooster evenement, zodat ik maar niet tijdens het evenement 's ochtends slaapdronken op de motor kan stappen na een nacht gewerkt te hebben...
(ze hadden te laat gehoord dat ik eigenlijk vrij genomen had)

Groeten uit Alkmaar,

Dirk





een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#75 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:59 
Model:
CX 650 E
Bouwjaar:
1984
Eigenaar: Guy


Dag beste CX-vrienden,
Zolang ik weet heb ik altijd intresse gehad voor motors,

Met mijn vorige motor, een Aprilia RS 125 ( kan je amper een motor noemen ), heb ik een ongeval gehad toen een hevige BMW-rijder tegen hoge snelheid op mijn achterwiel inreed.
Ik heb lang getwijfeld of ik ooit nog een motor zou kopen, maar bij de eerste zonnestralen begon mijn bloed weeral sneller te stromen.
Uiteindelijk en na weken zoeken , heb ik op 03-augustus-04 terug een motor aangeschaft, een CX650E met Pichler-kuip van 1984.
De aankoopprijs was 500€, wat een spotprijs is als je de staat van de motor ziet.
Na de elektische draden en remmen te hebben nagezien en een groot onderhoud, rijdt deze machine als nieuw.
Ik moet toegeven dat ik het nooit verwacht had maar deze bike is gewoon prachtig om mee te rijden.
Daarbij komt ook nog deze site, waar de sfeer steeds vriendelijk is. Jullie kunnen me zeker verwachten op één van de meetings zodat ik jullie kan ontmoeten.

Vriendelijke CX-groeten,
Guy



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Pagina  Pagina 5 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500/650 Euro

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven