Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500/650 Euro

 
 
Pagina  Pagina 6 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#76 | Geplaatst: 29 okt. 2017 09:02 
Model: CX 500 E
Bouwjaar: 1982
Eigenaar: Wilma
Bijzonderheden:
De 'total make over' van een Eurosport

In 2003 hebben we een zwarte CX Eurosport gekocht die we eerst een rondje Frankrijk hebben gegund om te bekijken of ie oké was. Dat bleek, dus het ding geheel gesloopt en vervolgens op pad om te kijken hoe de fiets het beste onderhanden kon worden genomen.

Frame en alles wat er maar een beetje mee te maken had hebben we weggebracht, laten zandstralen, scouperen, poedercoaten en tenslotte afgewerkt met blanke lak. Qua kosten viel dit alles mee. Uiteindelijk voor die operatie totaal zo'n 200 Euro kwijt geweest. Bedenk daarbij dat er erg veel kleine ijzerwaren zijn meegenomen in de behandeling. Vervolgens zijn we terechtgekomen bij John van der Linden in Tilburg (www.specialcolors.nl). We hadden wel iets in onze kop, maar uiteindelijk met John terechtgekomen bij de huidige uitvoering. Hij heeft het spuitwerk van alles wat blauw is plus het special paint design op tank en zijkappen gedaan.

Vervolgens heb ik alles, en dan bedoel ik ALLES ge"Dremeld" (een kapitaal aan staalborsteltjes, maar het werkt wel!!!!), geprimerd en gespoten. Alles met diverse soorten Motip. Tenslotte zit bijna overal RVS(INOX) materiaal ingeschroefd. De wielen heb ik met een tandenborstel met Belgom Alu schoongemaakt.

Op de beurs in Utrecht een mazzeltje gehad met nieuwe originele einddempers (100 Eurie). Van een vriend uit Amerika 2 nieuwe bochten gehad voor de prijs van één en bij Classic Motor Supplies diverse revisie setjes en kleine onderdeeltjes gekocht. Uiteraard is de nokkenasketting met alles wat daarbij hoort vernieuwd. Ik heb er een "Pan"stuur met bedieningsorganen op gemonteerd (zie foto) en bij GSM-motorpaleis in Beringen (B) gekocht, samen met wat leuke knipperlichtjes. Spiegels bij Louis besteld.

De voorband is wat hoger uitgevallen, maar stuurt goed en oogt ruig. Chromen rekje via een geweldige CX-site op de kop kunnen tikken. Blok met remmenreiniger aangepakt en vervolgens onder hoge druk met loodvrij schoongemaakt (wederom met dank aan die fantastische CX-site). Daarna 3 keer gespoten met Motip hittebestendig zilver. Prima resultaat!

De remklauwen heb ik gereviseerd en gespoten, maar dat werkt niet. Ze gaan komende winter weer uit elkaar en dan laat ik ze glasstralen en spuiten en vervolgens laat ik stalen remleidingen monteren. Oh ja, achterbruglager is vernieuwd, de balhoofdlagers en de oliekeerringen van de voorvork ook. Tip: smeer aan alle boutjes en moertjes een beetje kopervet, gebruik voor alle slangenklemmen RVS-materiaal en monteer in de uiteinden van je stuur, gewichten. Scheelt een berg.

Zo'n project kost je slechts een jaar maar het is wel lollig.

Jan (van Wilma)







een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#77 | Geplaatst: 29 okt. 2017 09:04 
Model: CX 500 E
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden:
detail foto's
Eigenaar: Wilma

hier wat meer foto's van het opknappen.









een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#78 | Geplaatst: 29 okt. 2017 09:05 
Model: CX 500 E
Bouwjaar: 1985
Bijzonderheden:
Slechts 33000 originele km, mooie staat!
Eigenaar: Arco





een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#79 | Geplaatst: 29 okt. 2017 09:21 
Model: CX 650 E
Bouwjaar: 1987
Eigenaar: Edwin

Mijn naam is Edwin. Ik heb een Honda CX 650 E
Datum afgifte deel 1 is 24 juli 1987.
Niet meer de jongste maar ok. Op dit moment heeft mijn motor 44644 km achter de rug en we gaan gewoon lekker door.
Deze foto's zijn 26 juni 2004 gemaakt.

Alvast bedankt, Edwin.





een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#80 | Geplaatst: 29 okt. 2017 09:23 
Model: CX 500 E
Bouwjaar: 1984
Eigenaar: Daniel

Leuk, zo'n showroom!

Hier wat foto's van mijn CX 500 E uit 1984.
Begin 2003 gekocht in originele staat, wit met blauw en rode striping. Zag er niet uit, krassen, groene aanslag, doffe lak en scheuren in de buddy. De fiets had al 3 jaar stil gestaan bij de laatste eigenaar, waarschijnlijk in een houtbewerkingsruimte want tijdens het demonteren kwam ik heel, heel veel zaagsel tegen.

Ik heb hem gekocht van een motorfietszaak als opknappertje. Meteen een beurt laten geven. Op weg naar huis verloor ik 1 van de demper'doppen' omdat de laatste popnagel het niet meer zag zitten. Halverwege de rit waande ik mij op een opgevoerde CX met Harley-gebulder.

Thuis aangekomen bleek dat poetsen met allerlei middelen de originele staat niet ging redden en besloot toen de motorfiets van een kleur van deze tijd te voorzien.

Alles uit elkaar, nagelopen, onderdelen laten spuiten en zadeltje helemaal opnieuw laten bekleden. En toen kwam het magische moment. Stond buiten helemaal klaar, glimmend en wel om eindelijk weer te ritten. Jerrycan erin geleegd. Erop geklommen, van de zijstandaard gehaald en daar zat ik dan! Apetrots, met mijn duim op de start-button.

Ineens voelde ik mijn linkerbroekspijp nat worden....Zó opwindend kon dit toch niet zijn?¿!! ...Ik moest hem immers nog starten...

Wat bleek....waarschijnlijk was de zandstraler té optimistisch geweest tijdens het zandstralen van mijn tank....welliswaar was al het roest weg, maar er bleek nu een miniscuul gaatje te zijn ontstaan, daar waar de twee haken aan de zijkant zitten om je zadel erin te vergrendelen. Balen!

En toen? Toen was het al hartje zomer en heb ik binnen 1 week een andere motor gekocht, kant & klaar. Hoefde niet eens de magnetron in.

Inmiddels ken ik de site www.tankcure.com en heb tal van tips gekregen over hardsolderen etc. Denk dat ik er gewoon een andere tank op moet zetten, een 'frisse', en dan gaat 'ie weg...ik ga namelijk van een garage als hobbyruimte naar een schuurtje terug wegens verhuizing......dus....liefhebbers?

Groeten, Daniël.





een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Rudy Berendsen
Forum Lid 
#81 | Geplaatst: 22 nov. 2017 21:03 
Mijn naam is Rudy Berendsen, ik woon in Ulft, een plaats in de achterhoek.

In 1986 kocht ik een witte Honda CX 500e, hier heb ik 16 jaar met plezier op gereden.
In 2002 is deze ingeruild voor een andere motor.
In 2014 werd mij deze motor weer aangeboden, ik heb dit aanbod met beide handen aangepakt, het was een mooi project om mijn "oude" motor weer gangbaar en aantoonbaar te maken, de motor heeft ongeveer 10 jaar in een berging stil gestaan en daar worden ze echt niet beter van.
Het aluminium verweert, het chroom verroest, de lak beschadigd, de tank lek, de vloeistoffen waren poeders geworden etc.
De jacht op onderdelen was begonnen en dat vind ik nog steeds leuk om te doen.
Het resultaat mag er zijn, op dit moment staat er weer een geweldige Honda CX 500e uit het jaar 1983 met 85000 km op de teller en ik kan zeggen, ik ben er trots op en elke kilometer die ik er op rijd is gewoon genieten.

CX500E Rudy
CX500E Rudy

Schrijver Pawel
Forum Lid 
#82 | Geplaatst: 25 nov. 2017 21:03 | Aangepast door: Pawel 
Hello

If you wish to follow my photo story, take a look here:

http://hondacx500.cba.pl/cx500E

Thanks for watching!

PS. I still have a lot of work to do!




Schrijver Rudy Berendsen
Forum Lid 
#83 | Geplaatst: 10 aug. 2018 14:40 
Hierbij een foto van mijn CX, nu met een Schurgers kuip, het was veel passen en meten voordat alles naar wens erop zat, ik heb zelfs een ander cockpit geïnstalleerd.

Mijn CX nu met Schurgers kuip
Mijn CX nu met Schurgers kuip

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#84 | Geplaatst: 24 okt. 2018 17:02 | Aangepast door: amsilverwing 
Cx650
Geheel onder handen genomen.
Andre

amsilverwing1
amsilverwing1
amsilverwing2
amsilverwing2
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Pagina  Pagina 6 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500/650 Euro

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven