Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Van SJK-Trike naar Bike...

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 okt. 2015 20:20 | Aangepast door: Klaas 
Het topic "help ik wil rijden" heeft mij de SJK Trike opgeleverd, dank aan Erik1 en de club !
Na het ophalen hem direct gestart, klonk goed !
En uiteraard wilde iedereen er op rijden;

iedereen wil rijden



iedereen wil op de trike rijden !

Geinig ding maar ik wil toch echt van de zijwieltjes af, pas ik niet mee door de file of spits...
dag 1 zijwieltjes er af

Gisteravond hem binnen gezet, paste nu wel de schuur in !
Poten er in en een wiel, is ineens al net een motor, maar ben er nog niet helemaal.
Het aanzicht van mijn eigen motor verwarmde mijn koude lijf, daar moet op gedronken worden;
lijkt net een motor

Toen gekeken wat er vervangen moet worden en wat ik wil. Dacht eerst de kuip er af te halen maar gezien de koude die er aan komt en het werk + de missende onderdelen besloten dat de windjammer er op blijft het liefst compleet met onderkappen/ beenstukken.
Als de pekelwagen dagelijks rijd wil ik de kuip eventueel vervangen mits ik de juiste front, koplamp, knipperbollen, ander stuur ed vind.
Banden, veering voor en achter, accu moeten vervangen worden.
Dan nog 1orginele spiegel, of passende set
stuurslot, zijkap, beugel achterlicht.

Tot zo ver voor nu, ik hou jullie op de hoogte !
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 okt. 2015 16:04 
Heey Klaas,

Mooi man!! Fijn dat jij er weer een project aan hebt
Ik heb overigens ook nog een hoge ruit liggen hier.
Kan evt regelen dat die in Zutphen komt.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 okt. 2015 23:12 
Goed werk Klaas ! Plezier d'r mee !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 okt. 2015 10:22 
Ha Klaas,

Leuk dat de foto's nu gelijk in het topic te zien zijn!

Groet
Erik CX

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 okt. 2015 21:19 | Aangepast door: Klaas 
start

Zo kwam de trike vorige week zaterdag aan;

Afgelopen dagen verder gedemonteerd, dan kom je van alles tegen;
demontage

Zoals bekend zit de choke vast, na veel vetten, ontvetten en vooral bewegen komt er iets verbetering maar we zijn er nog niet.
carb choke

gelukkig heeft erikcx ervaring en onderdelen, vanaf nu genaamd carbman;
carbmans stuff

Tijdens het rijden op de sjk trike, lekte het overstroom slangetje continu een beetje. De carbman zei dat soms de overstroom naald kapot kan vriezen: (uiteraard gebruikte de carbman de juiste terminologie, ik niet)

vorstschade

Het bakje/naald is niet vervangen maar de vlotternaald is verstelt;
vlotternaald

Tellers bak was gebarsten en het plastic en lampjes waren erg vaal, van meerdere een mooiere gemaakt;
tellerbak

Het verhaal van deze cx is dat hij in Afrika is geweest met twee personen, de vering was verzwaard en aangepast, het wiel had een gat in het binnenspatbord uitgesleten, ook die lag nog bij de verzameling van erik en prosper

gat spatbord

Voor de vering hebben ze een 2e as op het frame gelast, die heb ik verwijderd om hem wat te laten zakken. En omdat het niet origineel en lelijk is. Was ook niet van plan om door de woestijn in Afrika te rijden, zeker niet met iemand achterop. Dus eraf ermee, ontroesten en strak in de lak...

veering as er af

Inmiddels de achter vering binnen via Marco Becker (super snelle levering !)en geplaatst. Progressieve binnen vering voor bestelt
Ook contact slot vervangen. Nu nog nieuwe accu en dan lijkt het dat binnenkort kan rijden !
Er zijn uiteraard nog vele klusjes maar eerst maar eens zien hoe het rijd met de nieuwe vering en natuurlijk maar 2 ipv 3 wielen...

De oude dikke en rotte vering;
oud


En de splinternieuwe hetzij nog in doos
new

Ja idd veul foto's, photobucked is een aanrader
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 okt. 2015 00:16 | Aangepast door: erikcx 
Ha Klaas.
Het pijpje wat je vlotterbak leeg laat stromen als er te veel benzine in zit, is gebarsten, waarschijnlijk door vorst.
En het is niet de vlotternaald die versteld is, maar de vlotterhoogte. De barst is blijkbaar in het verleden aangezien voor een te hoog benzine niveau.
De barst is moeilijk zichtbaar, als je weet dat het kan kijk je er naar....

Groet
Erik

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 okt. 2015 00:59 
Ik had het ook maar bleek de afstelling van de vlotter te zijn . Makkelijk te testen carbs in normale positie houden met vlotter bak er af blazen op benzine aanvoerbuisje.en vlotter omhoog tillen je voet en hoorde gelijk Waneer hij is afgesloten . Op punt dat vlotter horizontaal is . Met een beetje bijbuigen verholpen . Meende wel dat het bij andere carbs weer anders kan loggen maar gezien de foto's hebben we de zelfde

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 okt. 2015 09:25 
Ha Tuinman,

De vlotterhoogte is inderdaad een meer voorkomend probleem dan een barst in het "overstroom pijpje" van de carb.
Als de vlotternaald niet goed afsluit druppelt/stroomt er benzine onder uit je carb. Bij een barst in het pijpje ook. (of zoals het hoort uit het slangetje bij je zijstandaard).

Het gebeurt dat mensen de symptomen van een bars aanzien voor een probleem met de vlotterhoogte, de vlotterhoogte word dan veranderd (zoals bij Klaas z'n bike/trike) terwijl dat het probleem niet verhelpt. Nieuw vlotterbakje plaatsen is de oplossing of een slangetje strak om het overloop pijpje doen als noodoplossing om mee thuis te komen.

Groet Erik

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 okt. 2015 19:19 | Aangepast door: Klaas 
Nieuwe achtervering gemonteerd op de orginele punten ;

new

Ik kreeg van Erik1 nog het het orginele plexiglas van de kuip;
kuip glas
Hartelijk dank erik!

wederopbouw voorzijde, ik zoek nog de onderkappen (lowers) van een kuip ! dat lijkt me best fijn in de winter...

heeft iemand die nog (in de weg) liggen ???
Voorkant

Wie o wie kan me aan onder/beenkappen (lowers) helpen ?
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 nov. 2015 19:49 | Aangepast door: Klaas 
Ondertussen ben ik eigenaar van mijn rijbewijs A. En ik heb het geluk een cx te mogen lenen van prosper, thnx dude!!
Ondanks dat verheugelijke feit is het zo dat we steeds weer een noodzakelijke reparatie, revisie tegenkomen, dat kost wat tijd, bloed zweet, tranen vallen erg mee... Maar nodig is het wel, ik ben een gelukkige sleutelaar op een plek met veul onderdelen en kennis,
dank daarvoor!
Na vele klussen weer wat foto's;

de radiateur was rot, gelukkig was er nog een reserve;
radiateur

Achterwiel er uit gehaald voor inspectie, brug zag er roestig uit maar nog wel harddie weer mooi gemaakt;
brug

tandenkrans wiel en cardanklok zien er nog super uit, wiel kwam er niet uit zonder klok los te maken... vreemd.
Bij het terug plaatsen wilde het dan ook niet, de brug is door laswerk niet meer passend.
Brug aan het vervangen, cq ontroesten en lakken

vele andere kleine werkzaamheden gedaan;
mat

anti roest hier en daar tussen de chaos;
roestige chaos

Balhoofd wordt ook gereviseerd (thnx pros/erik) !
Me poten hangen nog omhoog met een mooi custom spatbordje (speciaal voor opa) met spatflap !
Die wachten op verse olie en progressieve veren ....
custom

Wie o wie heeft de onder/been kappen nog voor me ??
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 23 jan. 2016 15:10 | Aangepast door: Klaas 
Door al het sleutelen, rijden en sleutelen heb ik niets meer geschreven op dit forum, schande !
Heb inmiddels al flink wat KM gereden op de bike die ooit sjk trike was ! Ook vele onderdelen rijker maar er nog maar weinig aan veranderd qua uiterlijk.
Mooie kofferset hier op de foto maar past niet met een origineel cx zadel
koffer set

Mijn gebeden qua onder/been kappen zijn inmiddels ook gehoord, erikcx vond zowaar een complete windjammer in het zwart;
kuip deel zwart

Ook nog niet vervangen, weet nog niet helemaal wat ik wil, heb ook het orginele blauwe frontje, eerst maar eens goed rijden.

foto 3
Na zo'n ruime 300KM kreeg ik start problemen, benzinetank en kraanflilter schoon gemaakt. Een welkome verbetering en stom dat ik dat nog niet had gedaan maar nog steeds slecht starten. Gezien de linker cilinder niet goed mee leek te komen, de bobine vervangen.
Starte daarna weer super en loopt nu lekker.
Nu maar eens te raden gaan wat ik wil qua kuip/voorkant en voorbereiden op het geworstel met de Electra, die is in "Afrika stijl" de witte kuip is aangesloten met een bos rode draden waar ik tegenop zie...
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 24 jan. 2016 10:29 
Klaas,
... geworstel met de Electra ...

Het elektra gedeelte van zo'n kuip is niet moeilijk. Ik zou de kuip opnieuw bedraden met verschillende kleuren draad die zo dicht mogelijk bij de originele kleuren liggen, en met voldoende lengte aansluiten op de originele bedrading van de CX. Wel met een stekker verbinding, want als de kuip er ooit een keer af moet heb je al die draden die vast zitten.

Denk je er niet uit te komen, dan hoor ik het wel.

Harmony,
Hans.
( die wel eens wat draadjes aan elkaar heeft geknoopt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 4 feb. 2016 17:48 
Hans bedankt voor je morele steun, ben inmiddels wel van mijn draadjes vrees af...
Het goede starten was snel weer over helaas.
Veel draadjes na gelopen, spanningsregelaar leek de boosdoener dus vervangen. Na deze vervangen te hebben deed het start relais het niet meer, die ook vervangen. Bleef moeilijk starten, carbs er uit om die nogmaals schoon te maken.
Met andere carbs geen probleem... Argg toen besloten alle Afrika stijl draadjes weg te knippen en in orde te maken.
Dus weg met die kuip en alle 7 rode draden waar hij vast mee zit.
Heb inmiddels een andere complete kuip; de windjammer 4 van Vetter, met een mooie 9polige stekker met mooie gekleurde draadjes.
Dank aan de carbman ofwel erikcx !!
Wil nu zo'n stekker hebben en die aan de cx maken opdat ik makkelijk kan wisselen tussen kuip en gewoon frontje.
Voor het schoonmaken van de carbs viel het op dat de choke niet gelijktijdig opent, dus ik zal mijn carbman om opheldering vragen gezien hij de 2 carbs los van elkaar heeft gehad...
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 5 feb. 2016 17:20 
Soms is het allemaal simpeler dan het lijkt.
Voor ik de carbs ging schoonmaken eerst maar eens RTM (Read The Manual) daar zag ik of een foto een veertje niet goed zitten.
Erop en klaar is Klaas
Nog even grondig grondig reinigen, ben benieuwd.

Mocht iemand nog een 9 polige kuip stekker oid hebben hoor ik het heel graag !!!
Op internet nieuw enkel in UK of Canada a 22$ en weken levertijd.
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver prosper

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 11 feb. 2016 09:33 
Goed bezig, Buum.
Goed aanzicht al die Cx'n bij elkaar! B&B
Erik erbij,
Binnenkort bij Woesthoff een soort tweedehands markt voor onder andere bezoekers, misschien wat voor de CX vrienden, hebben genoeg onderdelen voor weinig. Het gaat erom dat iedereen kan rijden.
Succes Buum.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Van SJK-Trike naar Bike...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven