Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Start van Cx500e naar caferacer alle info welkom

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver backros
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 nov. 2016 20:56 
Beste CX liefhebbers,

In een gekke bui ga ik me wagen aan een ombouw van een cx500e naar een mooie cafe racer.
Graag hoor ik jullie tips en trucs om alles vlot te laten verlopen.
Mijn ideeën zijn een usd voorvork ander mono achteraan , blokje spuiten en opknappen en kont in korten.
Eerste ingeving is om een voorvork van honda cbr te gebruiken minste aanpassing zoals ik percies kan lezen.
En een mono schokveer van 32cm plaatsen alleen de voetsteun en schakel systeem vind ik geen info over. Omdat ik deze wil verzetten ivm mijn lange benen, als hier een oplossing voor is hoor ik dit graag van jullie. Verder zal er ook nog de enkele uren en/of dagen speurwerk nog zijn op het internet naar parts die passen. Dus mensen wees niet beroerd om iets te posten ik al jullie dankbaar zijn.

greetz

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 nov. 2016 21:27 
en ja hoor .... daar meldt zich de volgende zager
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ton
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 nov. 2016 21:34 
om moedeloos van te worden
Tonda

Schrijver borisz
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 nov. 2016 21:59 
Heb je ook een plaatje van hoe de motor er voor de verbouwing uitzag?
Wie later remt is langer snel!

Schrijver backros
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 nov. 2016 23:08 
Tuurlijk heb ik foto van de afbraak. Maar zoals vorige reacties moet al geen moeite meer doen en best een andere groep opzoeken waar men de mensen wel aanmoedigen om zoiets te doen. Iedereen staat wel een voor een uitdaging en dan is elke tip welkom. Blijkbaar heb ik mij vergist in deze groep.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 nov. 2016 23:38 | Aangepast door: Hansv 
Ach ja, misschien heb je je wel vergist. Dit is geen forum voor "hoe bouw ik een cafe racer op basis van een CX500". Wel komen er met enige onregelmaat mensen voorbij die het duistere plan hebben opgevat om een nog redelijke CX500 dusdanig te verminken dat het iets heel anders wordt. Het is een treurige geschiedenis.

Maar het wil niet zeggen dat de zagers door de puristen (ikke) vervloekt worden, in onze lankmoedigheid verlenen wij grootmoedig plaats aan hen die zoeken naar open filters, gel-accu's en voorvorken die niet standaard, of misschien niet eens werkbaar zijn. Zelfs bij het zoeken naar dergelijk onderdelen wordt soms de helpende hand naar de verdwaasde cafe-racer-bouwer uitgestoken, in een poging hem of haar zijn dwaling te doen inzien. Het lukt zelden.

Dus weest welkom. Besef echter dat er onder ons zijn die hun grijze hoofd schudden van al dat ombouw geweld, en die met lede ogen aanzien dat hun in goede staat verkerende CX500 steeds meer waard wordt, want steeds zeldzamer. Het is niet wat wij puristen willen, maar een onontkombaar gevolg van de, in onze ogen althans, besmettelijke en ongeneeslijke ziekte die heet "cafe-racer".

Dus, wees welkom, verhaal vol trots over het verzagen van het frame, help je mede cafe-racer-bouwers aan nieuwe ideeën en stoor je niet aan het groen van afgunst onder de andere cafe-racer-bouwers. Maar stoor je ook niet (veel) aan de standvastigen die gaan voor het origineel.

Harmony,
Hans.
( een standvastige..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 19 nov. 2016 00:39 
Hansv:
Dit is geen forum voor "hoe bouw ik een cafe racer op basis van een CX500"

ja hans,

en ook leuk is dat die mensen zich ook eerst netjes voorstellen voordat ze hier vragen gaan stellen...

groetjes werner (ook een verbouwde cx, maar geen racer hihi)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Ton
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 nov. 2016 06:55 
beinhart
ik heb er ook maar weinig van op zien knappen achteraf
Tonda

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 20 nov. 2016 09:26 | Aangepast door: MAST 
Ter inspiratie? cx500 E café racer
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Marco
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 nov. 2016 14:43 
Heren,
Het gaat erom dat je plezier heb met je cx. Soms draven mensen te veel door, maar ieder zijn smaak. Er zijn ook mensen die waanzinnig mooie motoren hebben gemaakt. Maar we hebben een gemeenschappelijke deler, een mooie vtwin. Het hart van de motor.
Dus backros welkom op dit mooie forum

Schrijver Koen

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 nov. 2016 15:07 
hey backros, welkom en inderdaad niets van aantrekken het zijn uiteindelijk allemaal sympathieke mensen hier op het forum die je maar al te graag zullen helpen, zoals ik zelf al heel vaak heb mogen ondervinden! ik heb wel nog het een en ander over van onderdelen dus roep maar als je iets nodig hebt

groeten koen
You only fail when you stop trying

Schrijver Bazzie
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 jan. 2017 22:39 
Hallo backros,

Welkom en ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!

Mvg, Bas.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 jan. 2017 01:17 
Ik heb nog wel een setje speciale CX slijpschijven te koop!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver beinhart

Bestuur 
#14 | Geplaatst: 7 jan. 2017 22:52 
Jottum:
Ik heb nog wel een setje speciale CX slijpschijven te koop!

wat kosten die? ik bied een bekende appeltaart zoals iedereen hier altijd doet hahaha
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver chantal

Bestuur 
#15 | Geplaatst: 8 jan. 2017 08:33 
beinhart:
wat kosten die? ik bied een bekende appeltaart zoals iedereen hier altijd doet hahaha

jij bied en ik mag dan zeker gaan bakken als het bod is aanvaart

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Start van Cx500e naar caferacer alle info welkom

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven