Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

CX 500 1979 R33 Helios Red lakstift?

 
Schrijver Rieneke
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 aug. 2018 09:30 | Aangepast door: Rieneke 
Hoi allen! Ik heet Rieneke en heb sinds begin dit jaar een CX500 A uit 1979.

Ik wil hem in goede (en originele!) staat houden en ben daarom op het moment op zoek naar een lakstift.
Ik ben ondertussen achter de kleurcode (R33 Helios Red) maar na meerdere webshops gebeld te hebben lijkt niemand deze kleur op voorraad te hebben.
Ik heb zelfs de Honda Benelux gebeld om achter de kleurcode te komen, maar zij houden dat niet bij van voor 1995... Wiki en een post op dit forum hebben mij daarmee wel geholpen.

Heeft iemand een gouden tip voor mij? Of is er een kleur die dicht in de buurt komt? Er zitten kleine roestplekjes op de tank die ik wil bijwerken.

CX500 A helios rood

Groetjes!

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 29 aug. 2018 09:50 
Hallo Rieneke, welkom op het forum.
Misschien kan je bij onze oosterburen nog iets vinden? KLIK
Bij Japarts.com vind ik wel een spuitbus in de door jou gewenste kleur maar daar krijg je de melding dat die niet meer leverbaar is.
KLIK (Een belletje naar Japarts kan misschien helpen.)
Succes met de zoektocht.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 aug. 2018 09:51 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Rieneke,

welkom aan boord ! En ik heb ook zo'n rode. De kleur code is van Honda zelf uit die periode en daar zal je geen stift voor vinden. De lak zal inmiddels ook wat verschoten zijn, ga eens kijken bij de betere auto handel of spuiter.

Let voor roest op de tank vooral op de onderste randen, daar zit bij jou zo te zien een soort chroom strip op, als dat niet gekit is kan er water achter zitten, met roest daar gaat op den duur de tank mogelijk lekken.

Maar ook met een roestplekje op de tank kan je er prima mee rijden, kan iedereen zien dat íe 40 jaar oud is !

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Rieneke
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 aug. 2018 11:07 
Hey Marcel en Frans, bedankt! Ik had helemaal niet goed gekeken joh, maar daar kwam ik pas achter nadat ik motorradlack aan de lijn had.

Japarts heeft nog wel een lakstift voor R33 Helios Red, maar die zat verscholen onder zo'n drop down menuutje. Fantastisch!

En ik zal ook zeker even checken of er roest op de onderste randen zit! Goede tip!

Dank!
Rieneke

Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 CX 500 1979 R33 Helios Red lakstift?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven