Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Wat zal ik er eens van maken - deel 2

 
Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 okt. 2018 20:56 | Aangepast door: brinkcx 
Een tijdje geleden had ik weer eens wat gekocht, zoveel eigenlijk dat ik eerst maar eens moest uitmaken wat ik er mee aan moest. Belangrijkste deel van de inkoop was deze CX :

uitgangpt

en die was er uiterlijk slecht aan toe maar techniek die niet nat geworden was schijnbaar goed. Een paar suggesties van hier zoals bv. een leuke fruit cake er van maken werden onderzocht maar niet uitgevoerd. Wel was ik weer de CX genaamd "klodder" weer eens tegen gekomen, deze dus

klodder1

alweer een jaar of wat geleden opgebouwd uit wat er zoal in de garage los lag. Die rijdt nog steeds (bij neef Jan) en ik vond 'm zelf ook nog steeds wel leuk. Daarom maar eens begonnen er iets in die richting van te maken, frame ontroesten en rood maken om te beginnen. Bij nader inzien dat maar niet zelf gedaan (zwaar en vies werk) maar weg gebracht naar een bedrijf in de buurt dat soms een motor frame-pje voor een mats prijsje doet. Ook nog even wezen kijken, voor dat zoiets de oven ingaat ziet het er erg bleek uit :

frame bij coater

na doorwarmen werd het dan het gevraagde rood. RAL3000 om precies te zijn, dat kan ik een spuitbusje met exact dezelfde kleur kopen voor het kleine spul. Als je het dan eenmaal thuis hebt ziet het er ongeveer zo uit - al een beetje in bewerking :

nu rood

de T-stukjes voor de voorvork en balhoofdlagers zitten er hier al in om te zien of het goed past, want - zoals de oplettende lezers zeker al gezien hebben - dit is een Z/A/B frame maar een GL500 voorvork. Ja een GL vork is langer, ik weet het, maar die had ik ook gekocht voor weinig met mooi wiel en nieuwe band en het is passend te maken .

U ziet het, er gebeurt wat. Idee is om er eerst maar eens een goed rijdend geheel van te maken, daarna zien we wel verder. Zolang ik 't maar leuk vind. En al teveel glimmende CX bouwsels gezien die niet of met moeite rijden konden omdat men niet eerst even geprobeerd had er mee te rijden. En goede blokken worden zeldzaam, maar ik denk wel genoeg spul te hebben.

Goed, we zijn allemaal CX fijnproevers hier en jullie hebben ongetwijfeld met smart gewacht op bericht over de voortgang, nou, je bent weer bij, aanvullende ideetjes welkom 😎 Wordt vervolgd!

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 okt. 2018 21:12 
Leuk Frans. Houdt ons op de hoogte van je project gr theo
theo cx ds

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 okt. 2018 23:41 
Weer een interessant project.
Ik ga het volgen succes Frans maak er wat moois van.
Gr Andre
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 okt. 2018 23:58 
Zo wit (voor het bakken) ziet een frame er ook wel erg gaaf uit!!
Plezier met bouwen!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 okt. 2018 08:55 
Dat ziet er al heel spannend uit! Ben benieuwd als het frame wielen heeft gekregen wat het verhaal rondom de motoropbouw gaat worden. Krijgt die ook een speciale kleur, rode klepdeksels of zo, of blijft dat bij het frame en achterbrug? Veel sleutelplezier Frans!!
Groeten,
Jaap

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 okt. 2018 19:28 
Voor de wielen staat er een setje behoorlijk nette reverse comstars klaar, achter 16" van een C met een vette 130/90 Battlax, voor het wiel dat bij de GL500 voorvork hoort met nieuw Shinko rubber. Die keuze in ieder geval voor nu omdat de goede banden op die velgen aankwamen. Ik heb rondgekeken voor een goede (USD) voorvork liefst met 21" wiel, gespaakt als't even kon, maar dat was niet betaalbaar te vinden tot nu toe. Die vind je alleen op relatief moderne zware crossers, vandaar. Blok verven/kleuren moet ik nog eens bekijken, vind ik meestal niet zo fraai, liever wat accenten zoals kleur op de pijpjes en zo.

En blok opbouwen met carter komt hierna, eerst eens rijden met een bestaand, niet alle kosten tegelijk want 't loopt alweer aardig op. Althans dat is het vage plan nu. Een hoon heb ik al wel gekocht . En de eerste verrassing is er ook al, de bok, zie techniek forum.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 okt. 2018 10:08 
Het wordt dus een wintervullend projekt maar wel erg leuk. Ben benieuwd hoe je rijervaringen zullen zijn als het helemaal af is.
Ik ben nog steeds bezig om blauwe plastic delen te krijgen. Had wat gekocht in " nieuw staat" maar daar zaten gepopnagelde emblemen op. Kosten en vooral ergernis.
Veel plezier en succes verder.
Jaap

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 okt. 2018 22:03 
Goed bezig Frans. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 nov. 2018 19:29 | Aangepast door: brinkcx 
Update: wielen zitten er onder, vandaag even buiten om goed te kunnen zien dat alles netjes in lijn staat, dat ziet er zo uit nu :

1e buiten

en het klopte allemaal keurig. Zoals te zien zit de GL500 voorvork + wiel er in en daarom lijkt íe een beetje te steigeren. Later maar eens kijken hoe dat rijdt, eventueel kan de zaak simpel verlaagd worden door de vorkpoten wat omhoog te schuiven in de T-stukken.
Verder gewoon wat plastic van een Z/A/B om mee te beginnen. Eerst maar eens rijden. Dan heb ik ook nog een paar Harley uitlaten gekocht, schijnt te passen, gaan we ook zien (of niet natuurlijk)

Wordt vervolgd maar kan even duren.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Wat zal ik er eens van maken - deel 2

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven