Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

CX500 ProjectNL

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver coenox

Voorzitter 
#16 | Geplaatst: 23 mei 2023 16:15 
14 Ah inderdaad. Toch zie ik wel kleinere onderaan een café racer hangen. Maar welke kan ik je niet zeggen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 24 mei 2023 10:13 
Hier eerst even terug naar de basis lijkt me?

Als er een geladen accu in zit en alleen groot licht en de toeter werken dan deugt de bekabeling niet en dat los je dan niet op met een dikkere accu .

Wanneer alles piekfijn in orde is kan je met 4,5 Ah ook wel starten als die accu eventjes genoeg stroom kan leveren en de kabels dik genoeg zijn - eventjes want de motor start gelijk natuurlijk. Moet ook gelijk anders is de accu leeg, dan pas kom je aan die 4,5 Ah te kort. Kijk naar de accu specificatie, je zal een startstroom (CCA) nodig hebben van zo ongeveer 150 Ampère. Honda geeft geen waarde op, ik had ooit een oude starthulp met iets van 80 bejaarde CCA Ampères en dat werkte ook, met moeite.

Even lekker door puzzelen hoe de elektriek ook alweer in elkaar zat!

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ProjectNL
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 25 mei 2023 23:39 
Nou ik moet toch de handdoek in de ring gooien en hulp gaan zoeken. Ben nu al een paar dagen bezig met de electra. Ik heb naar mijn idee nu alles gewoon goed aangesloten, maar er gaan toch echt dingen fout.

- Ik heb wel achterlicht maar geen koplamp licht. Mara wel weer groot licht met de signaal knop, maar weer niet met de high knop.
- Motor slaat niet aan, startmotor draaid goed. Ik zie wel een vonkje uit de bougies, maar nisschien een beetje zwak en niet pulserend.
- het neutraal lampje brand niet als die in neutraal staat.
- remlicht doet het niet met de handrem of achterrem(schakelaar)
- richtingaanwijzers gaan op 1 na wel aan, maar knipperen niet.

Ook heb ik al begrepen dat ik eigenlijk een nieuwe spanningregelaar moet plaatsen voor een lithium accu, dus die moet nog op het lijstje.

Schrijver ProjectNL
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 26 mei 2023 09:57 | Aangepast door: ProjectNL 
hierbij wat foto's

Ik heb drie draden over bij de stuurkant van de kabelboom die samengebundeld zijn zwart bruin en groen.
draden

En de connectors van de knipperlicht regelaar lijkt speling te hebben(hoort dit?)


Voor het neutraal lampje: Moet ik nog wat anders aansluiten dan de twee draden uit de kabelboom halverwege de motor?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 26 mei 2023 10:49 | Aangepast door: Hansv 
1 ding tegelijk

Neutraal lampje: Het is natuurlijk bekend dat alles/veel net andersom schakelt als wat een mens gewend is. Dus niet de schakelaar tussen plus en lampje (in dit geval) maar de schakelaar zit tussen lampje en massa.
Schakelaar huis is massa, en er komt maar 1 draad vanaf de schakelaar naar het lampje. De tweede draad van het lampje, de voedingsdraad, zit met andere lampjes etc verbonden.

Dus, met het schema van een CX500(z) voor mijn neus: er zijn GEEN 2 draden die naar het neutraal lampje gaan.
Maar dat is bij een standaard oude CX. Nu er een ..euh... upgrade is geweest kan het anders zijn.

Oh, en een opmerking, misschien helpt het:
Zwart: 12v na contactslot
Bruin : Achterverlichting, Parkeerlichtje, Koppeling schakelaar en Startrelais
Groen : Massa.

Harmony,
Hans.
(stroom is altijd spannend )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 26 mei 2023 10:57 | Aangepast door: Hansv 
Volgend punt....

Richting aan wijzers gaan wel aan maar knipperen niet , op 1 na, schijf je....

Het standaard knipper relais is afhankelijk van de hoeveelheid stroom (amp) die er doorheen loopt. De standaard gloeilampen verbruiken veel meer dan de meeste LED lampjes. Ook twee verschillende lampjes in een keten (voor-achter knippers) kunnen rare verschijnselen geven. Maar, over het algemeen denk ik dat bij het weigeren van de knipperlichten om te knipperen, de oorzaak gezocht moet worden in ongeschikte lampjes voor het knipperrelais.
Oplossing, omdat je knipperrelais toch al last heeft van een wiebelend pootje, ander relais plaatsen, geschikt voor bijv. LED verlichting.

Misschien heb je er niets aan, omdat het allemaal voor de standaard CX500(z-a-b) is , maar er zijn schema's en deel schema's voor verlichting, start circuit, achterlicht te vinden op mijn site, in het technische deel, en wel ACHTER DEZE LINK....

Harmony,
Hans.
(weet het soms wel, soms niet, net een knipperrelais ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 26 mei 2023 12:07 
Gewoon alle draden doormeten op breuk. Het is mij al regelmatig overkomen dat als iets het niet deed er een kabelbreuk was welke met een by pass is opgelost.
Het oude mechanische knipperlichtrelais vervang ik standaard door een elektronische.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ProjectNL
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 26 mei 2023 13:22 
Top mannen. dank je. ik ga er mee aan de gang.

Schrijver ProjectNL
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 29 mei 2023 19:27 | Aangepast door: ProjectNL 
Nou ik heb nagenoeg alles werkend met de lampen en knipperlichten.
Dus heb lamp en een knipperend knipperlicht.

Motor wil alleen helaas nog niet aanslaan. Ik heb de carberateurs er af gehad en even de sproeiers doorgeblasen en met dun draad doorgestoken. Er zat een heel klein beetje drap onder in de bakjes. dus alles even ingespoten met carberateurreiniger.

Na weder installatie helaas geen startende motor. Het klinkt echt alsof hij geen benzine krijgt maar zelf met direct inspuiten vand e benzine in de cearberateur via de luchttoevoer gebeurd er niets.

Ik ga hem denk ik geoon in elkaar zetten en dan "even"lang Marco om me te helpen. Heb ook nog een bak met onderdeeltjes en moertjes en schoevjes, waarvan ik geen idee heb waar die hoorden

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 CX500 ProjectNL

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven