Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

CX500 weer wegverkeerswaardig krijgen

 
 
Pagina  Pagina 4 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 12 feb. 2023 17:53 
Er is wat te melden. Namelijk dat het project niet snel gaat. En de oorzaak is N + 1.

In de garage is nieuw oud Japans metaal gerold. En het past hier zeker aangezien het een GL650 is. De advertentie stond in het CX-forum. De motor is gekocht met het oog op een komende 500 Euro challenge in 2024.
Er valt het volgende te melden, het motorblok loopt erg netjes (geen bijgeluiden). Het rijwielgedeelte heeft zeker liefde nodig. Vandaag onderdelen besteld, de volgende werkzaamheden zullen uitgevoerd gaan worden in de komende periode (er zullen wel wat foto's komen tzt).
Nieuw balhoofdlager (conisch), nieuwe remleidingen (degene die eraf kwamen hebben de datering 11/82), verse motorolie, nieuwe voorvorkkeerringen, nieuwe bougies, verse luchtfilter, verse cardanolie. De remklauwen zijn geheel uitelkaar geweest en ontdaan van de inwendige corrosie en zijn opnieuw opgebouwd waarbij 2 andere remzuigers zijn gebruikt (2 hadden last van pitting).

Verder is met de kwast het frame ontdaan van bruine delen. Ook is de radiateur met een klein metalen prikker bewerkt om de omgebogen lamellen zo recht mogelijk te krijgen (lees zoveel mogelijk van de koelcapaciteit zien terug te krijgen), veel werk geen kosten.

Als alles wat is aangeschaft gemonteerd verwerkt is zal er vers rubber om de wielen gedraaid moeten worden. Daarna kan ik beginnen met het maken van kilometers en komt de CX500 (nog zonder kenteken) weer aan bod.

Grove inschatting met een week of 6 hoop ik de eerste kilometers te maken.

Wordt dus vervolgd
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#47 | Geplaatst: 26 maart 2023 17:58 
Het is al een tijdje geleden dat er wat te melden was. Er zitten nieuwe verse banden onder de motor, maar bij het terugmonteren van de wielen heb ik iets geks, ik krijg de vooras niet in het schroefdraad.

Mijn vraag is weet iemand wat voor schroefdraad dat is. Ik heb al geprobeerd om met de as vanuit de andere kant het schroefdraad te herstellen, doch het draad is niet lang genoeg. En als ik weet wat voor schroefdraad het is, kan ik een bout 'regelen' om vanaf de buitenzijde van de linkervoorvorkpoot het draad weer gangbaar te krijgen.

Vandaar mijn vraag.

En dan te bedenken dat ik donderdagavond zonder enige probleem het voorwiel er zo naast had staan.

En voor de liefhebbers van details. Er zitten Maxxis banden om de wielen en ik heb gelijk haakse ventielen laat monteren.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 23 juni 2023 22:00 
Geen echte informatie over de CX500E (voorwiel zit er nu wel in). Maar wel vermeldingswaardig is dat de GL650 weer over 's lands wegen rijdt.
Gisteravond is het eerste ritje gemaakt. Vandaag de eerste nuttige rit gemaakt: heb bier gehaald en daarvoor voor het eerst in mijn gehele motorcarrière een vast op de motor gemonteerde koffer gebruikt

Motor is visueel wel wat veranderd, de tank is namelijk wit (originele tank heeft 16 gaatjes en ik durfde het niet aan om daarmee te gaan rijden). Er gaat nog wel geprobeerd of de rode tank benzine dicht is (gaatjes zijn gedicht met expocy). Dat de witte tank niet rood gespoten gaat worden heeft te maken dat het een 500 Euro challenge bike is. Als de challenge gereden is zal de tank wel gespoten gaan worden.

Voor liefhebbers het verhaal met foto's is te vinden op https://www.motor-forum.nl/threads/500-euro-challenge-2024-honda-gl650.468604/
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Ron
Forum Lid 
#49 | Geplaatst: 24 juni 2023 15:31 
En ik hoor hier op het forum dat ik te snel ga jij kunt er ook wat van veel fijne en veilige kms gewenst Wim!
Per aspera ad astra

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#50 | Geplaatst: 25 juni 2023 11:47 
Zo snel gaat het echte project waar dit topic rond gestart is niet. Nu is er ook geen haast, motor kost niet (geen kenteken, dus geen verzekeringsplicht en houderschapsbelasting).

Wat ook geestelijk tegenwerkt is het gegeven dat ik naar het RDW moet om een kenteken te verkrijgen (soort bureaucratische drempel waar ik moed voor moet verzamelen).

Maar omdat de GL bedoeld is voor de 500 Euro challenge 2024 was er dus "noodzaak" om deze motor relatief vlot rijdend te krijgen. Want hoe langer je een brik vooraf kan gebruiken hoe betrouwbaarder het wordt, lees je kent de nukken van het apparaat. Of als je geluk hebt zijn de storingen geweest voordat we de rit van 2 weken starten.

Klein dingetje, in de garage (die al vol stond) zijn sinds de aanschaf van de GL650 nog twee ondermaatse motoren aangeschaft te weten 1 SRX in versleutelde staat (met motorblok en uitlaat) en een rijwielgedeelte zonder motorblok. Eén voordeel van dit soort motoren ze zijn klein (vandaar ondermaats, zeker naast een GL650 ).

Omdat het nu zo warm is weinig zin om te rijden of te sleutelen. Maar het eerste wat zou moeten gebeuren is om de uitlaat van CX500 op z'n plaats te krijgen, dan kan er proefgedraaid worden. Loopt het geheel netjes, dan 'illegaal' een rondje rond de parkeerplaat rijden gaat dat goed wordt het een afspraak maken bij de RDW.

En Ron feitelijk is 5 maanden doen over een grote beurt waarbij niet eens de kleppen gesteld zijn best lang
Voor jouw complimenten voor je grijze CX is echt heel mooi geworden (goed te zien op een laptop met goed scherm)
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#51 | Geplaatst: 26 juni 2023 17:39 
Niet bang zijn voor de RDW! Als de motor voldoet aan de zgn Permanente Eisen is de keuring een fluitje van een cent. Als de motor ooit een NL kenteken heeft gehad of er buitenlandse papieren bij zijn zal de RDW alleen een zichtkeuring uitvoeren.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#52 | Geplaatst: 28 juni 2023 21:25 
Waar kan ik die Permanente Eisen vinden ? Motor is trouwens nagenoeg origineel.

Wat ik mis is de beugel aan de onderzijde bij de remsplitter waar het kuipje windscherm mede vast zit (de twee bouten aan de zijkant zijn aanwezig). Verder lijkt het zadel (buddyseat) rubbers te missen (of een soort clips) aan de voorzijde op de tank.

Zal morgen wat foto's maken om duidelijk te maken wat ik mis. Want feitelijk zijn dat de "missende deeltjes". Dat de uitlaat nog niet gemonteerd is een eenvoudig op te lossen iets (want hij is gewoon aanwezig).

Alvast dank voor het meedenken

Wim

Voor de GL geldt, begin er enigszins aan te wennen dat ik met een soort schuit rij. Wat ook duidelijk is dat filteren in de file iets minder soepel gaat dan met mijn kuiploze brikken
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#53 | Geplaatst: 29 juni 2023 19:07 
Permanente Eisen staan op RDW site. Gewoon rubriek motorfiets raadplegen. Is trouwens niets meer dan dat alles het moet doen en de motor niet teveel geluid produceert en de uitlaat gadsdicht is. Ook moeten de banden goed zijn en de remvertraging acceptabel.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#54 | Geplaatst: 29 juni 2023 22:29 
mis iets

Volgens mij mist hier een soort clip, want de buddy sluit niet heel mooi aan op de tank. Volgens mij moet dit een soort inschuifsysteem zijn.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#55 | Geplaatst: 29 juni 2023 22:38 
Kuipje1

Met deze site voel ik mij soms een digibeet. Echter er staat een link die werkt
(moderator edit: fotolink aangepast)

Maar dit kuipje zit normaal gesproken vast met een beugel achter de sleuven. De beugel aan het kuipje is aanwezig, echter de andere beugels die aan nabij de splitter zit voor de remleidingen ontbreekt.

Is er iemand die weet waar ik dit kan verkrijgen (hoeft natuurlijk niet gratis ).

Alvast dank voor het meedenken.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver MAST

Moderator 
#56 | Geplaatst: 30 juni 2023 11:07 
Hallo Wim, over welke sleuven heb jij het? Kan je aangeven op de tekening van CMSnl waar het over gaat?
KLIK HIER
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#57 | Geplaatst: 30 juni 2023 16:01 
Het gaat om beugel nummer 7 (het andere deel zit aan het windschermpje). Dat beugeltje zorgt dat het windscherm aan de onderkant vast zit.

Wim
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver MAST

Moderator 
#58 | Geplaatst: 30 juni 2023 21:35 
Ik denk niet dat ik dat stukje heb. Maar ik ga in de schuur kijken wat ik heb liggen. Ik beloof niks..
Heb je al gekeken of ze bij Roukama of Woesthof wat hebben?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#59 | Geplaatst: 1 juli 2023 15:16 
Roukema al volledig afgezocht (CX500 en CX650). Woesthof ga ik nog gelijk even kijken of zie nog wat heeft.

En alvast dank voor het zoeken in je eigen voorraad.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#60 | Geplaatst: 2 juli 2023 11:32 
Boonstra, Woesthof, Roukama geen van die drie hebben deze onderdelen

www.motorparts-online.com heeft ook niets.

Zijn er nog andere mogelijkheden ?

Marco Becker heeft ook mailtje in zijn emailbox zitten
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Pagina  Pagina 4 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 CX500 weer wegverkeerswaardig krijgen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven