Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   

CX500 weer wegverkeerswaardig krijgen

Pagina  Pagina 4 van 4:  « Vorige  1  2  3  4

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 12 feb. 2023 17:53 
Er is wat te melden. Namelijk dat het project niet snel gaat. En de oorzaak is N + 1.

In de garage is nieuw oud Japans metaal gerold. En het past hier zeker aangezien het een GL650 is. De advertentie stond in het CX-forum. De motor is gekocht met het oog op een komende 500 Euro challenge in 2024.
Er valt het volgende te melden, het motorblok loopt erg netjes (geen bijgeluiden). Het rijwielgedeelte heeft zeker liefde nodig. Vandaag onderdelen besteld, de volgende werkzaamheden zullen uitgevoerd gaan worden in de komende periode (er zullen wel wat foto's komen tzt).
Nieuw balhoofdlager (conisch), nieuwe remleidingen (degene die eraf kwamen hebben de datering 11/82), verse motorolie, nieuwe voorvorkkeerringen, nieuwe bougies, verse luchtfilter, verse cardanolie. De remklauwen zijn geheel uitelkaar geweest en ontdaan van de inwendige corrosie en zijn opnieuw opgebouwd waarbij 2 andere remzuigers zijn gebruikt (2 hadden last van pitting).

Verder is met de kwast het frame ontdaan van bruine delen. Ook is de radiateur met een klein metalen prikker bewerkt om de omgebogen lamellen zo recht mogelijk te krijgen (lees zoveel mogelijk van de koelcapaciteit zien terug te krijgen), veel werk geen kosten.

Als alles wat is aangeschaft gemonteerd verwerkt is zal er vers rubber om de wielen gedraaid moeten worden. Daarna kan ik beginnen met het maken van kilometers en komt de CX500 (nog zonder kenteken) weer aan bod.

Grove inschatting met een week of 6 hoop ik de eerste kilometers te maken.

Wordt dus vervolgd
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#47 | Geplaatst: 26 maart 2023 17:58 
Het is al een tijdje geleden dat er wat te melden was. Er zitten nieuwe verse banden onder de motor, maar bij het terugmonteren van de wielen heb ik iets geks, ik krijg de vooras niet in het schroefdraad.

Mijn vraag is weet iemand wat voor schroefdraad dat is. Ik heb al geprobeerd om met de as vanuit de andere kant het schroefdraad te herstellen, doch het draad is niet lang genoeg. En als ik weet wat voor schroefdraad het is, kan ik een bout 'regelen' om vanaf de buitenzijde van de linkervoorvorkpoot het draad weer gangbaar te krijgen.

Vandaar mijn vraag.

En dan te bedenken dat ik donderdagavond zonder enige probleem het voorwiel er zo naast had staan.

En voor de liefhebbers van details. Er zitten Maxxis banden om de wielen en ik heb gelijk haakse ventielen laat monteren.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Pagina  Pagina 4 van 4:  « Vorige  1  2  3  4 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 CX500 weer wegverkeerswaardig krijgen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven