Deze post gaat niet over de CX500 maar over de GL650.
De GL startte op zich goed, startmotor leek moeite te hebben om het geheel rond te krijgen, maar dan was het ook daarna lopen/draaien.
Gisterenmiddag ik na een ritje van zeg 15 km, motor even stil gezet en daarna alleen nog maar 'klik' wat je hoort. Voor de terugweg aangeduwd (in z'n 2 iemand gaf een duwtje koppeling op binnen 2 meter slaat het blok al aan). Start dus soepel.
Vandaag startmotor eronderuit gehaald, schoongemaakt en geen verandering
Dus ook maar een andere startmotor geprobeeerd (ja, er is oud japans metaal in voorraad

), maar helaas ook dat geeft hetzelfde effect 'klik' en dan stopt het. Knipperlichten werken, accu geeft meer dan 14 volt. Knipperlichten werken gewoon, claxon maakt lawaai (lees ik heb stroom op het contact en zekeringen zijn in tact, nagekeken).
Daarom de vraag, weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn ? Nu weet ik dat er geen glazen bol bestaat waarin iemand exact het antwoord kan zien, maar hier is wel ervaring met CX/GL aanwezig.
Alvast dank,
Wim
PS Ik zit natuurlijk niet zonder vervoer, maar ik moet erkennen dat de GL gewoon heel lekker tuft (dus zou hem graag aan het rijdende deel van mijn verzameling hebben staan).
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)