Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Project 'mankepoot'

 
 
Pagina  Pagina 1 van 13:  1  2  3  4  5  ...  10  11  12  13  Volgende »

Schrijver Ron
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 jan. 2023 19:58 | Aangepast door: Ron 
Toch maar een topicje starten in projecten.

Ben niet zo van het exact bijhouden van zoiets, maar ga m'n best doen.

30 december heb ik m'n 1e cx mogen aanschaffen. Het betreft een 81er 500 custom.
Apparaat ziet er niet uit, maar loopt.

Alles moet uitelkaar, maar heb het blok inmiddels zo mooi aan de praat, dat dit wellicht niet nodig is. Compressie wil ik nog even meten, maar hij klinkt heel erg goed.

De remmen zaten muurvast. De achterrem doet z'n werk inmiddels weer, de remklauwen zullen gereviseerd worden.
Komen nieuwe remleidingen op, de huidige zijn gaar, en een nieuwe rempomp, de huidige is stuk.
Dus nu eerst zorgen dat ie even rijd, goed testen en dan kan ie uitelkaar.

Gezien mijn lichamelijk ongemak zal het allemaal wat langer duren dan wat jullie zijn gewend. Op een goede dag kan ik wel een uurtje of 2 a 3 sleutelen, op een minder goede dag gewoon helemaal niet

Inmiddels ook al een erg leuk aanbod van Frans gehad!
Een set originele achterdempers, 2 knippers en een grabhandle. Thanks!

Groeten Ron
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 jan. 2023 08:54 | Aangepast door: Ron 
M'n telefoon maakt van achterdempers uitlaatdempers zie ik zojuist
Zie dat dit zelf aangepast kan worden
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 jan. 2023 11:55 
Vandaag bezig geweest met de verlichting, en alles werkt weer!
Maar wat een chaos in de Koplamp zeg schijnt dat het af fabriek zo is volgens de plaatjes op het www.

De knippers zijn wat zinnig, het relais zal vervangen moeten worden. Ik las dat een hella gm knipper relais een hoop kan verbeteren..

De bedrading van de motor is gelukkig nog in originele staat, er is nergens in geknipt.

Verder is het lastig dat de zij standaard niet uit blijft staan, eens zien of dat veranderd kan worden.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 jan. 2023 13:21 
En inderdaad, de zijstandaard is nu niet meer zoals het hoort, maar wel zoals ik het graag wil.
Ik wilde ook graag wat foto's plaatsen, maar dat is nogal een gedoe... ik ben altijd een mechanisch monteur geweest, van computerdingen snap ik echt helemaal niets
Per aspera ad astra

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 jan. 2023 14:09 
Makkelijkst is om even een accountje te openen bij postimages.org. Daar kun je je foto's neerplempen. Dan hoef je alleen nog maar het linkje naar die foto hier op het forum te plaatsen en klaar is kees.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Ron
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 jan. 2023 20:54 | Aangepast door: Ron 
Vandaag de 1e nieuwe onderdelen binnengekregen voor de remmen.
Stalen gevlochten slangen en de revisieset. Nu nog even wachten op de remzuigers, hoofdremcylinder en blokken.
Van m'n vrouw een 10 liter ultrasoonreiniger gekregen, of iig, ze heeft een besteld 😁.

Daar gaan de klauwen, en verdeler er nog even in voor het beste resultaat.
Per aspera ad astra

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 jan. 2023 23:26 
Ron
Zo'n ultrasoonreiniger is erg goed om de carburateurs mee schoon te maken!
Naast vele andere dingen natuurlijk!

Schrijver Ron
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 jan. 2023 09:36 
Ja, heb hem nig niet eens, maar ben er echt blij mee! En denk dat de 10 liter groot genoeg is voor o.a. kleppendeksel, en wellicht de cylinder koppen

Maar die vloeistof.... is daar niet iets goedkoper op te vinden? Ticopur e.d. kost een klein kapitaal per liter!
Ik lees wel e.e.a. over dasty, maar dat zal dan in een mengverhouding moeten van 10%? Of minder?
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 jan. 2023 14:59 
Vandaag het balhoofd opgespannen, er zal straks wel een nieuwe set lagers in moeten vermoed ik.
Eerst maar even zo testen.
Verder de achterste grabhandle en schokdempers van Frans gemonteerd, nu gaat ie iig al wat gemakkelijker op de bokstander.
Per aspera ad astra

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 5 jan. 2023 20:19 | Aangepast door: MAST 
Ron:
Maar die vloeistof.... is daar niet iets goedkoper op te vinden? Ticopur e.d. kost een klein kapitaal per liter!

Ik ben benieuwd of iemand hier meer over weet? Ik zat ook te kijken naar een ultrasoon reiniger en schrok van de prijs van die vloeistof. (60€ per liter)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 jan. 2023 21:05 
Precies mijn idee . Heb nu van het grote www een scheutje dreft (hoeveelheid afwas) met een scheutje (1 kopje) schoonmaak azijn.

Als die van mij binnen is, wil ik het ook proberen met ΒΌ liter dasty en een kopje schoonmaak azijn
Per aspera ad astra

Schrijver borisz
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 jan. 2023 04:29 
Het is even shoppen naar die tickopur het is het afgelopen jaar ook erg in prijs gestegen.
Tip: altijd in jerrycan kopen. 5ltr/79,95.

https://www.schaefer-shop.nl/p/reinigingsconcentraat-tickopur-r-33?selectedItem=130079&b2borb2c=1&gshop=1&cc=A001675&mch2=gsad
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Ron
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 6 jan. 2023 07:09 
Oh maar dat scheelt een hoop! Zal hiervan een een bestelling plaatsen
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 6 jan. 2023 07:22 | Aangepast door: Ron 
@Marcel, bedankt voor het plaatsen van de foto's in de 1e post bij voorstellen
Per aspera ad astra

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 6 jan. 2023 13:19 
Mooi, kunnen we zien wat er gebeurt.

Nog wel een tip veiligheid : doe een strap van middenbok naar voren (over oliefilterhuis of zo) om te voorkomen dat je die 180+ kilo in je nek krijgt als je 'm per ongeluk ooit een duwtje naar voren geeft

Plezier, Frans

(en dat motto ken ik, heb in Gouda gewoond)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 πŸ’°

Pagina  Pagina 1 van 13:  1  2  3  4  5  ...  10  11  12  13  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project 'mankepoot'

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven