Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Project 'mankepoot'

 
 
Pagina  Pagina 12 van 13:  « Vorige  1  ...  10  11  12  13  Volgende »

Schrijver Ron
Forum Lid 
#166 | Geplaatst: 16 april 2023 15:47 
De koppeling kabel heb ik schoongemaakt en gesmeerd.
Er zat een nogal plakkerige troep in, dus in ook in rechte toestand liep ie niet heel soepel.
Het gaat nu, na montage idd een heel stuk lichter!
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#167 | Geplaatst: 17 april 2023 17:13 
Vandaag heb ik de rode tank en zijkappen op de grijze gemonteerd, gewoon om te zien hoe het uitpakt.
Nu sta ik wel erg in dubio, hou ik hem nu rood (candy Apple red) of weer terug naar grijs (artic grau van bmw)
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#168 | Geplaatst: 17 april 2023 17:16 
Foto's staan hier:
motor-forum.nl/het-grote-honda-gl500-cx500-topic

Rood Grijs

Meningen zijn welkom, zowel positief als negatief
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#169 | Geplaatst: 18 april 2023 15:05 
Uiteindelijk heb ik besloten om het te laten zoals het hoort. De rode blijft rood, en de grijze blijft grijs.
De grijze is ook "mijn eigen" motor, de rode zal uiteindelijk verkocht worden als ie klaar is.

M'n dochter wilde er op rijden in de toekomst, maar ik bouw haar wel een andere als het het dan nog steeds wil.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#170 | Geplaatst: 9 juni 2023 16:02 
Gezien de rode eigenlijk 'klaar' is, had ik gisteren een leuk hersenspinsel.
Waarom niet het gereviseerde TI blok onder de grijze CDI zetten zodat er een paar kms op gezet kunnen worden om de betrouwbaarheid te testen.

Dus de grijze en de rode geheel gestript
Blok, kabelboom, expansie vaatje, contactslot, spanningsregelaar e.d. en elektra van het rechter handvat.
Deze benodigde delen op de grijze gezet, en vanmiddag een proefritje gemaakt

Nu is de 81er dus voorzien van een gereviseerd TI blok wellicht tijdelijk, maar kan ook zijn dat ik het cdi spul met ignitech nu onder de rode ga zetten en daarmee ga verkopen.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#171 | Geplaatst: 10 juni 2023 20:54 
Voor mijn doen flink wat kms gemaakt vandaag, kleine 60 km hier in het mooie westerkwartier.

De koppeling vind de warmte niet zo leuk lijkt het, bij 60 km/h in z'n 5 en dan flink gas geven slipt ie.
Dus inmiddels maar nieuwe platen en koppeling kabel besteld.
Verder top!
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#172 | Geplaatst: 14 juni 2023 21:06 
Gisteren de benodigde onderdelen binnen gekregen, vandaag een flinke rit gemaakt.
Goh wat rijdt dat weer fijn zeg!
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#173 | Geplaatst: 20 juni 2023 15:17 
Momenteel ben ik 1 van de cx'en aan het klaarmaken voor de verkoop Ik moet toch wat €€€ genereren voor de BSA
Het word het cdi blok met ignitech en grijze tank en kappen.
Ben wel benieuwd of er hier iemand is die er interesse in heeft?
Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben, maar wat zou ik hier voor kunnen vragen?
Het mooiste zou zijn als iemand van hier belangstelling zou hebben
Per aspera ad astra

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#174 | Geplaatst: 20 juni 2023 18:28 
Gewetensvraag: heb je een lijstje in Excel bijgehouden wat de motor je nu gewoon direct gekost heeft ?

Want dat geeft een indicatie wat je er tenminste voor moet krijgen. Want verkoop je de motor onder de kosten van recent toegevoegde onderdelen ben je feitelijk geld aan het weggeven !

Dat je het werk niet vergoed gaat krijgen weet je van te voren, maar het zou vreemd zijn om in de afgelopen maanden zeg 500 Euro in de motor gestoken te hebben het afgeronde project te verkopen voor 450 Euro.

Overigens aan mij zal je deze CX niet kwijtraken. Dit jaar zijn namelijk al drie motoren in de garage erbij gekomen (1xGL650 en 2xSRX600 waarvan 1 in onderdelen uiteen gaat).

Voor een prijsidee, kijk ook eens in Duitsland (kleinanzeigen.de) wat daar voor dergelijk motoren wordt gevraagd (kan een eye-opener zijn).

Succes met de verkoop (en het ziet er gewoon goed uit).
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Ron
Forum Lid 
#175 | Geplaatst: 20 juni 2023 19:15 
Ik weet wat erin zit kwa geld, uren kun je idd ook niet rekenen, dat is ook de hobby.
Ik denk ook idd dat ik de kosten er graag uit wil hebben, en een tankje benzine zou dan op €1500.- komen.
Op kleinanzeigen zijn ze idd behoorlijk aan de prijs! Maar ik hoef er niet rijk van worden. Zie hem liever nog eens terug
Per aspera ad astra

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#176 | Geplaatst: 20 juni 2023 22:22 
Volgens mij kun je nu een vraag stellen (en onderbouwen). Want wil iemand zoiets voor heel weinig overnemen, kan je antwoorden koop zelf maar iets wat niet rijdt.... (en zie wat er dan bijkomt). Jij verkoopt een goed rijdende motor die bewijsbaar heel recent al het denkbare onderhoud heeft genoten.
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver Ron
Forum Lid 
#177 | Geplaatst: 24 juni 2023 21:27 
Vanavond lekker wezen touren op de rode, foto staat hier:
Bericht in onderwerp 'Het GROTE honda GL500/CX500 topic' https://www.motor-forum.nl/threads/het-grote-honda-gl500-cx500-topic.184379/post-31486628
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#178 | Geplaatst: 11 juli 2023 16:23 
Vandaag eindelijk m'n gashendel hulpje binnen gekregen.
Dit was idd dé tip! Geweldig handig ding
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#179 | Geplaatst: 13 aug. 2023 16:38 
We zijn weer terug van vakantie, en vandaag een ritje van 50 km op de grijze gemaakt, en op de rode bijna 100 km!
Per aspera ad astra

Schrijver Rob1969
Forum Lid 
#180 | Geplaatst: 16 aug. 2023 21:23 
Ron:
JAMA
BSAU 193 T2
E13 4333
E4 89/235 *0015*00
31.5010 N
Lengte is gemeten 65.5 cm

Ze zien er keurig uit.
Per aspera ad astra

Weet iemand misschien meer over deze dempers? Ze zitten onder mijn CM400t maar horen daar niet origineel op.
Weet iemand bij welke motor deze dempers horen?

Pagina  Pagina 12 van 13:  « Vorige  1  ...  10  11  12  13  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project 'mankepoot'

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven