Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Project 'mankepoot'

 
 
Pagina  Pagina 7 van 13:  « Vorige  1  ...  6  7  8  ...  12  13  Volgende »

Schrijver Ron
Forum Lid 
#91 | Geplaatst: 15 feb. 2023 20:38 
Vandaag weer even voorzichtig met de cx bezig geweest.

De toerenteller had nogal wat herrie tijdens de proefrit, kabel losgehaald en gereinigd en gesmeerd, en de toerenteller idem.
Verder het koelsysteem gespoeld, was verassend schoon
Ook de bos bedrading in de Koplamp wat netter gemaakt.
Voorwiel is eruit, de aandrijving en kabel voor de km teller schoongemaakt en gesmeerd.
Verder het voorspatbord erafgehaald, deze is ook matzwart gespoten, dus schoongemaakt, geschuurd, in de primer gezet en weer waterproof geschuurd.

Ik hoop morgen het voorspatbord een (proef) kleurtje te geven, en het voorwiel eens goed schoonmaken en inspecteren. Vrees dat deze ook gespoten moet worden om hem weer wat netter te krijgen.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#92 | Geplaatst: 16 feb. 2023 19:13 
Na wat dingetjes te hebben verkocht, o.a. een radiografisch bestuurbare model auto, toch ook maar de stoute schoenen aangetrokken en banden besteld bij xlmoto.

Nu schijnt dat ik wat beter had moeten zoeken hier en daar, maar heb de maxxis promaxx 6102 en 6103 besteld, met een set bandenlepels.
Is dit nu een goede band voor de cx? Had er nl wel positieve berichten over gelezen?
Per aspera ad astra

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#93 | Geplaatst: 16 feb. 2023 21:46 
Ken ik die Maxxis combinatie, is prima CX mee te rijden - vind ik, maar ik ben geen racer. Ongetwijfeld zullen er andere meningen zijn met dan ook andere prijzen.

Gebruik ook goede haakse ventielen, scheelt een hoop ongemak, en gebruik niet de bandenspanning voor de originele banden anno 1977 maar begin hoger.

Plezier, Frans

( en als je ze zelf monteert : let op de lange "beharing" langs de veld rand. Zat bij eentje van mij tussen band en velg, daardoor drukverlies later)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#94 | Geplaatst: 16 feb. 2023 22:38 
Dat zijn goeie tips Frans weet je zo ook welke ventielen ik moet hebben kwa diameter? Ze zijn er van 8 tot 13 mm.
En euh..... het racen, tja die tijd heb ik ook al achter me gelaten
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#95 | Geplaatst: 17 feb. 2023 09:30 
Vanmorgen maar gewoon een ventiel eraf gesneden, natuurlijk wel eerst de band leeg laten lopen!
Diameter is 11.3 mm
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#96 | Geplaatst: 20 feb. 2023 16:03 
De haakse ventielen zijn binnen, ziet er uit als goede kwaliteit 👍 in de tussentijd heb ik het voorwiel maar opgeknapt en voorzien van een zijdeglans zwarte lak laag.

Het voorspatbord was helaas niet zo mooi, roestig en matzwart. Deze weer helemaal netjes gemaakt en in een BMW "ascot grau" gespoten. Geheel in de juiste tijdsperiode, BMW gebruikte deze kleur van 1979 tot 1981.

De voorvork is er inmiddels ook uit, en schoon, hier zullen nieuwe Keerringen en stofkappen gemonteerd moeten worden
Ik ben nu nog 'op zoek' naar een nette oplossing voor de leleijke koplamporen.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#97 | Geplaatst: 20 feb. 2023 20:31 
Nog even een vraagje. Hoe zetten jullie de nieuwe Keerringen erin? Heb/maak je daar een hulpstuk voor?
Per aspera ad astra

Schrijver MAST

Moderator 
#98 | Geplaatst: 20 feb. 2023 21:12 | Aangepast door: MAST 
Ron:
Heb/maak je daar een hulpstuk voor?

Ik heb wel eens een stukje pvc buis gebruikt om de keerring op zijn plek te krijgen.
Dat had ik gezien op youtube.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#99 | Geplaatst: 21 feb. 2023 10:40 
Inmiddels een "keerring" uit 18mm hout gemaakt welke een buitenmaat heeft die 1 mm kleiner is als het origineel.
Daarop idd een stuk pvc pijp die langer is als de binnenpoot.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#100 | Geplaatst: 24 feb. 2023 20:11 
Vandaag weer even druk gemaakt. De voorvork is klaar, en zit er weer in.
Ook het wiel is voorzien van vers rubber en gebalanceerd, het wiel, de voor remmen, spatbord en nieuwe koplamporen zijn gemonteerd. De achterbrug is eruit, netjes gemaakt en gespoten.

Met het monteren van het voorspatbord is deze een klein beetje beschadigd is ook wel een strakke passing hoor.
Het achterspatbord en achterlicht zijn eraf, en deze zullen, net als het voorspatbord, ook in ascotgrau gespoten worden.

Tank en zijkappen zullen in de toekomst british racing green met ascotgrau gespoten worden.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#101 | Geplaatst: 25 feb. 2023 19:27 
Vandaag de achterbrug weer gemonteerd. Van 4 schokdempers en veren een set van 2 goede gemaakt en gemonteerd. Het achterwiel zit er ook weer in, deze is niet gespoten, ik twijfel... kan altijd nog.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#102 | Geplaatst: 27 feb. 2023 10:25 
Uiteindelijk na veel foto's kijken, toch besloten het achterwiel ook zijdeglans zwart te maken. Minder handig nu de band al gemonteerd is
Per aspera ad astra

Schrijver MAST

Moderator 
#103 | Geplaatst: 27 feb. 2023 14:51 
Ron:
Uiteindelijk na veel foto's kijken

Ik ben ook wel benieuwd naar wat foto's van je project. Volgens mij gaat het weer een mooie CX worden.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#104 | Geplaatst: 27 feb. 2023 19:30 
Tja, dat foto's plaatsen gaat niet vanaf de telefoon. Zou dan eerst een account ergens moeten aanmaken om ze hier te kunnen plaatsen.

Op het motorforum staan er wel een paar

cx c project
Per aspera ad astra

Schrijver MAST

Moderator 
#105 | Geplaatst: 27 feb. 2023 23:14 | Aangepast door: MAST 
Ron:
Op het motorforum staan er wel een paar

Dan kan je daarnaar toe "linken". Of laat weten hoe je daar (op het motorforum) heet, dan kijk ik of ik foto's voor je kan plaatsen.
Update: gevonden dat je daar de nickname "Rangie" hebt. Via een omweg heb ik een foto van je gelinkt in het topic hierboven.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 7 van 13:  « Vorige  1  ...  6  7  8  ...  12  13  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project 'mankepoot'

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven