Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Project "Bits 'n pieces"

 
 
Pagina  Pagina 4 van 11:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  Volgende »

Schrijver Ron
Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 6 april 2023 11:34 
Daar moet je toch niet aan denken! Nee, dat mag niet gebeuren.
Inmiddels staat de 'nieuwe' achterbrug al in de ijzermenie, het nieuwe lager en keerring al in het frame ( is wel een klusje hoor!)
En het frame is aan het blok gemonteerd
Per aspera ad astra

Schrijver Hans

Forum Lid 
#47 | Geplaatst: 6 april 2023 12:15 
Roest bij de achterbrug komt altijd van binnenuit. Dus daar ook goed behandelen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 6 april 2023 12:29 
Hans:
Roest bij de achterbrug komt altijd van binnenuit. Dus daar ook goed behandelen.

Als de achterbrug straks gespoten is wil ik de holle ruimtes idd net als het frame behandelen met owatrol
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#49 | Geplaatst: 11 april 2023 22:56 
T'is even stil geweest de afgelopen dagen, maar vandaag toch weer het een en ander kunnen doen.

Het balhoofd, voorvork, voorspatbord, koplamporen en tellers zitten erop, de carburateurs en luchtfilter zijn gemonteerd, de kabelboom ligt erin en is deels aangesloten, het binnenscherm zit erin en de bobines gemonteerd.
Het begint weer iets op een cx te lijken
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#50 | Geplaatst: 13 april 2023 11:00 
De kabelboom is nu geheel aangesloten, de knippers en alle verlichting doet het, ook de lampjes op het dash 🥳 ik moet de kabelboom vanaf het linker handvat nog repareren, deze is met bullit connectors aan elkaar geflanst 🫣 dus ga dit netjes solderen en met krimpkous beschermen.

Leuk project tot dusver! Eerdaags maar eens kijken of het blok wil draaien en zien of het oliedruk lampje uit gaat zonder dat ik hem echt start 🤞
Per aspera ad astra

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#51 | Geplaatst: 13 april 2023 18:14 
Voor controle oliedruk voorafgaand eerste start, mijn manier:

- bougies er uit, ik koppel (zo nodig) CDI/Ignitech af om piek spanningen bij draaien zonder bougies/vonken te voorkomen
- wat olie 100+cc van boven af langs door cylinderkop bij stoterstangen, dat vult "badje" waarin nokkenas draait anders loopt dat eerst droog
- op de startmotor laten draaien, olie druk lampje moet iid uit gaan en bij stop nog even uit blijven
- klepdeksels vooraf even er af, langs de tuimelaar asjes moet je ook olie omhoog zien komen.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#52 | Geplaatst: 13 april 2023 18:35 
Dat olie vullen bovenlangs is een goeie tip Frans! Ga ik zéker doen de bougies eruit had ik me al bedacht, en de stekkers van de bobines en de ti ontsteking zal ik voor de zekerheid ook idd even loskoppelen.

Het is ook nog niet zo ver, het rond laten draaien van het blok, maar komende week zie ik het wel gebeuren
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#53 | Geplaatst: 13 april 2023 19:11 
Het blok is overigens samengesteld met een speciale olie voor het reviseren, denk dat dit ook al wel helpt.
Zojuist even de kleppendeksels eraf gehaald, en de kleverige olie zit nog mooi overal op.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#54 | Geplaatst: 13 april 2023 21:07 
Hmmmm..... ik kon het niet laten

TI afgekoppeld, bobines afgekoppeld, bougies eruit, olie op de nokkenas en tuimelaars, accu erin.
Check, dubbel check, contact en op de knop gedrukt
Olielampje gaat na 4 a 5 seconden uit, geen gekke geluiden.
Compressie meten, beide kanten 10 bar
TI's en bobines aansluiten, beide kanten goede vonk!

Al met al, ik kan lekker slapen vanacht
Lekker hoor!
Per aspera ad astra

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#55 | Geplaatst: 14 april 2023 14:01 
Ron:
Dat olie vullen bovenlangs is een goeie tip

Dat heb ik niet zelf bedacht hoor, staat gewoon in 't Honda FSM maar dat wordt zelden gelezen of onthouden ..
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#56 | Geplaatst: 14 april 2023 22:15 
De kabelboom van het linker handvat welke met bullit connectors ergens in het midden was 'gerepareerd' zijn nu netjes aan elkaar gesoldeerd.
Het stuur en voorremmen zijn geplaatst, voorspatbord en voorwiel gemonteerd, gaskabel, chocke kabel en koppeling kabel gemonteerd.

Wat mij opvalt, is dat de koppeling van de rode veel lichter te bedienen is als van de grijze. Dit is wel een dingetje, dit zou ik op de grijze ook wel willen dit zit hem in de veren denk ik?

Alles bij elkaar weer lekker opgeschoten
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#57 | Geplaatst: 15 april 2023 22:46 
Vandaag weer een aardig stuk opgeschoten.
Achterbrug, achterwiel, achterspatbord, knippers, achterlicht, grabhandle en achterrempedaal gemonteerd.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#58 | Geplaatst: 16 april 2023 12:38 | Aangepast door: Ron 
Ron:
De voorvork is weer goed voor de nodige kms.

Helaas zin de voorpoten dus niet goed genoeg.
Had ze schoon gemaakt, en ze waren droog, dus de olie eruit en nieuwe erin.
Nu blijken ze behoorlijk veel te lekken, en na demontage en inspectie zijn ze te ver ingesleten op de binnenpoten
Tevens mist er 1 van de schoteltjes van de keerring en is er 1 van de spatbord bevestigingen afgebroken van de buitenpoot.

Dus ben ik nu op zoek naar een compleet setje voorpoten
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#59 | Geplaatst: 16 april 2023 15:50 
Setje voorpoten is gevonden! Kan snel gaan hoor
Er ligt gelukkig nóg een setje Keerringen dus zal de andere poten direct voorzien van verse.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#60 | Geplaatst: 3 mei 2023 19:40 
Het is weer even stil geweest, maar vandaag de cx aan de praat gehad starte bijna direct, en liep prachtig.
Even goed warm laten draaien, beetje op toeren gehouden (2000 rpm) om voldoende smering te houden.
Na een tijdje blok terug gezet op 1300 rpm en ging prachtig.

Wel een klein beetje carterdruk, kan nieuwigheid zijn 🤞
Nu na het laten afkoelen geen lekkages kunnen ontdekken.

Vanavond weer getracht te starten, nix meer draait mooi rond, olie lampje gaat uit, maar geen vonk meer, op geen van beide bougies.
Heb het boek erbij gehad, maar het doormeten van de transistor ontsteking kom ik niet echt uit. Is ook niet echt mijn ding 🙈

Wellicht is het ombouwen naar cdi een optie? alle onderdelen zijn daarvoor beschikbaar, ben dan alleen een andere kabelboom nodig.
Per aspera ad astra

Pagina  Pagina 4 van 11:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project "Bits 'n pieces"

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven