Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Project "Bits 'n pieces"

 
 
Pagina  Pagina 5 van 11:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  Volgende »

Schrijver Hans

Forum Lid 
#61 | Geplaatst: 3 mei 2023 20:07 
Kill schakelaar of de draad daar naar toe?
Kan niet echt veel zijn omdat ie een paar uur daarvoor goed liep.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#62 | Geplaatst: 3 mei 2023 20:32 
Dat is natuurlijk een mogelijkheid. Ben al even wezen zoeken op het grote www, maar hoe check ik dat bij een ti ontsteking er word wel over geschreven, maar dat is het meest voor de cdi, schijnt voor de ti weer anders te zijn
Per aspera ad astra

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#63 | Geplaatst: 4 mei 2023 00:18 
Terug naar CDI doe je niet "even"...

Wat Hans zegt, kijk naar kill switch, klopt, zou idd simpele fout moeten zijn als je weet waar je kijken/meten moet. Even wat extra toelichting dan.

Bij TI ontsteking zijn links en rechts onafhankelijk. Ze delen alleen de 12 Volt voeding. Die vind je terug op de TI blokjes, de "vonkversterkers" = stapeltje transistors die 12 Volt schakelen naar de bobines. Controleer op die connectors : groen, de vaste aansluiting naar de min, en zwart/wit dat is de 12 Volt voeding die daar hoort te komen via zekering, contactslot en kill switch.
Klopt dat niet, zoek dan de onderbreking.

NB : bij CDI werkt dat heel anders, zwart/wit schakelt daar naar de min om CDI te laten werken, open = stop. Dat en boel andere elektriek dingen anders.

Succes maar weer, Frans

(uh, krijgt ie benzine? Ik heb ook wel eens staan zweten toen een motor bij verkoop niet wou starten - moest net naar reserve)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#64 | Geplaatst: 4 mei 2023 07:42 
brinkcx:
Bij TI ontsteking zijn links en rechts onafhankelijk. Ze delen alleen de 12 Volt voeding. Die vind je terug op de TI blokjes, de "vonkversterkers" = stapeltje transistors die 12 Volt schakelen naar de bobines. Controleer op die connectors : groen, de vaste aansluiting naar de min, en zwart/wit dat is de 12 Volt voeding die daar hoort te komen via zekering, contactslot en kill switch.
Klopt dat niet, zoek dan de onderbreking.

Dank jullie voor deze tips, dit is iig duidelijk.
Ik zal dat vanmorgen eens meten.

brinkcx:
uh, krijgt ie benzine? Ik heb ook wel eens staan zweten toen een motor bij verkoop niet wou starten - moest net naar reserve)

Dat zou wat zijn het is gewoon heel duidelijk dat ie niet vonkt.
Soms geeft ie, als ik de startknop in druk heel even 1 of 2 x een vonk.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#65 | Geplaatst: 4 mei 2023 08:02 
De groene draad heeft een prima massa, de zwart-witte geeft geen 12v. Bediening van de de kill switch geeft tevens geen verandering.
Ik zal het schema er eens bij pakken, kijken hoe en waar het kan zitten.
Zou ik de kill switch (tijdelijk) kunnen omzeilen?
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#66 | Geplaatst: 4 mei 2023 10:10 
Inmiddels wel weer 12 volt op de beide zwart witte draden van de transistoren. Helaas nog geen vonk.
Zekeringen doorgemeten, die zijn goed. Maar ik verdenk nu de gehele schakeleenheid bij de gashendel. Het dimlicht doet het ook opeens niet meer 🙄 lampje is goed, maar geen stroom. Het stadslicht en remlicht doen het nog wel.

Ik ben een mechaniesch monteur, stroom is pure magie voor mij ik schuif hem eerst weer aan de kant en geniet van de grijze
Per aspera ad astra

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#67 | Geplaatst: 4 mei 2023 10:37 
MIsschien moet je de zekeringen op het stuur op het balhoofd even bekijken (link)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Ron
Forum Lid 
#68 | Geplaatst: 4 mei 2023 12:06 
Alle stekkers toch nog even goed schoongemaakt en met vaseline ingespoten. Koplamp doet het weer.
Zit te denken, zou de rotor bout los kunnen zitten?
Per aspera ad astra

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#69 | Geplaatst: 5 mei 2023 10:16 
Als je de connectors echt met vaseline bespuit, nou daar worden ze niet beter van De rotor wordt door de spie op zń plaats gehouden en doet niets direct aan de ontsteking. Als die echt lost zit dan zou je dat wel horen.

Je hebt "ergens" kontakt problemen of kabelbreuk. Gewoon nu lekker rijden met die andere, wachten op slecht weer, dan met geduld door puzzelen, zoek Wally met de zwart/witte 12 Volt
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#70 | Geplaatst: 5 mei 2023 11:57 | Aangepast door: Ron 
brinkcx:
Je hebt "ergens" kontakt problemen of kabelbreuk. Gewoon nu lekker rijden met die andere, wachten op slecht weer, dan met geduld door puzzelen, zoek Wally met de zwart/witte 12 Volt

Dat is juist het vreemde:

Ron:
Inmiddels wel weer 12 volt op de beide zwart witte draden van de transistoren. Helaas nog geen vonk.

Zojuist nog eens gemeten, inderdaad 12 volt op de beide draden, deze reageren ook op de kill switch en contactslot.
Ook de 2 groene geven een goede massa, op de 2 zwart witte draden van de bobine staat ook 12volt.
De 3 gele draden doorgemeten, zijn ook goed.
Andere bougies geprobeerd uit de grijze ook geen resultaat.
Schiet mij maar lek, ik snap het gewoon niet
Per aspera ad astra

Schrijver Hans

Forum Lid 
#71 | Geplaatst: 5 mei 2023 13:08 | Aangepast door: Hans 
Bobines (intern sluiting / kabelbreuk naar de bougiekabels) of bougiedoppen (te hoge weerstand).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#72 | Geplaatst: 5 mei 2023 14:55 
Deze bobines hebben een dubbele aansluiting, een zwart witte en gele, en een zwart witte en blauwe draad.
Ik kan dan niet mijn andere bobines gebruiken met een enkele draad lijkt me?
Per aspera ad astra

Schrijver Hans

Forum Lid 
#73 | Geplaatst: 6 mei 2023 09:43 
Bobines zijn met een speciaal meetinstrument koud zowel als warm te testen.
Kan een motorwerkplaats voor je doen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#74 | Geplaatst: 6 mei 2023 11:20 | Aangepast door: Ron 
Het is toch moeilijk om er niet verder in te duiken
Dus vanmorgen alle stekker verbindingen schoon gemaakt, de weerstanden wederom uit de bougie doppen gehaald, de kill switch schoongemaakt en de zekeringen en houders schoongemaakt, ook de hoofdzekering.

Wanneer ik de bougies een goede massa geef, krijg ik tijdens het starten 1 of 2 vonkjes op de linker kant.
Wanneer ik de bobines omplug, dus van links naar rechts en vice versa, gaat de enkele vonk ook mee naar de andere kant.

Het lijkt dus idd niet in de bobines te zitten
Per aspera ad astra

Schrijver Hans

Forum Lid 
#75 | Geplaatst: 6 mei 2023 12:59 
Dan zit het waarschijnlijk toch dieper in de ontsteking. Vonkversterkers of de pick-ups / rotor / dynamo
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Pagina  Pagina 5 van 11:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project "Bits 'n pieces"

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven