Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Geen Honda, maar wel een nieuw project!

 
 
Pagina  Pagina 2 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver Ron
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 14 sept. 2023 08:59 
Dank je. Deze had ik idd allemaal al gevonden
Ze zijn allen van latere types, en dus zijn er maar weinig gelijkenissen op het uiterlijk na.
Bij de MGCN had ik al even geïnformeerd, en ik heb nu een boek besteld voor de nog oudere grote modellen, welke in de basis overeen komt, met een aanvulling van een nieuwer type.

Het is niet zo als bij onze cx- en dat het blok van de 500 maar 2 varianten zijn en een 650.
Per aspera ad astra

Schrijver GL5
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 14 sept. 2023 18:13 
Ach, in geval van nood kun je er altijd nog een CX blok in hangen ...

Schrijver Ron
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 18 sept. 2023 20:05 
Vandaag lekker aan het prutsen geweest. Beide carbs schoon gemaakt en voorzien van de nodige nieuwe o-ringen.

Ze zagen er niet eens heel slecht uit, relatief schoon.

Nu komt er vanaf de versnellingsbak een ontluchting/beluchting slangetje, maar deze ligt gewoon los op het luchtfilterhuis? Ik kan hiervoor geen aansluiting vinden op het frame of luchtfilter 🙄

Verder de accu afgevuld met demi water, deze stond wat aan de lage kant.

En een hoop plastic delen moeten lijmen. Die bij de voetsteunen en de 'driehoeken' bij de schokdempers achter.

De tank is wonderwel schoon, en niet roestig van binnen 👍
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 19 sept. 2023 18:25 | Aangepast door: Ron 
Vandaag de voorbeidingen getroffen om de digitale SWF ontsteking te kunnen monteren.
Verder de Kleppen gesteld en carterpan eronder vandaan gehaald.
Ziet er écht brandschoon uit!
https://photos.app.goo.gl/fLGFVVU116oTQo2b9
https://photos.app.goo.gl/MQbyaij2sRRBgWxf6
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 21 sept. 2023 22:42 
Inmiddels de kleppendeksels gespoten, het zadel in het vet gezet, versnellingsbak en eindaandrijving olie vervangen en de nieuwe iridium bougies geplaatst.

https://photos.app.goo.gl/GThCzgwXB7dvSTJw7
Ik wil later, net als bij de rode, alle bouten nog vervangen door verse rvs exemplaren
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 26 sept. 2023 16:51 
Inmiddels de oude motoplat ontsteking opgestuurd, deze word aangepast naar een digitale ontsteking.
Verder een fatsoenlijke accu beugel gemaakt, de zekering kast en contacten allemaal schoongemaakt.

Na het schoonmaken van de schokdempers blijken deze van koni te zijn
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 2 nov. 2023 19:24 
Het heeft 'even' tijd nodig gehad, maar de nieuwe ontsteking is vanmiddag geleverd.

En na 20+ jaren heeft de guzzi zijn eerste slagen weer gemaakt, hij doet het!

Eerst even gestart zonder de 12v op de ontsteking, en zonder bougies tot er oliedruk was.
Toen bougies er in, tank erop, de geschakelde + op de ontsteking en de benzine kraan open.

1 vlotternaald bleef nog even hangen, dus liep de carb over.
Een vriendelijk tikje met de achterkant van de schroevendraaier was voldoende om de lekkage te stoppen.

De startknop ingedrukt, en na 2 slagen liep ie 🥳
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 8 nov. 2023 15:00 
Vandaag flink bezig geweest. Het frame is zo goed als kaal. Het blok, de bokstander en de voorvork zitten er nog in/aan.

Morgen weer een dag 😰
Per aspera ad astra

Schrijver MAST

Moderator 
#24 | Geplaatst: 8 nov. 2023 15:51 
Lekker bezig zo te lezen! Wordt vast weer een mooie Guzzi.
Succes met verder sleutelen!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 9 nov. 2023 12:06 
Het frame en blok zijn gescheiden, vanaf hier word het alleen maar beter én mooier!
https://photos.app.goo.gl/Ta3c7jqt8aqKmCuk7
Per aspera ad astra

Schrijver sieds

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 10 nov. 2023 18:46 
coenox:
En onze Sieds is nu met vakantie, maar wil denk ik zeker mee kijken. Heeft een BSA (gehad?) en was ook lid van die club.

Grappig, dit bericht was in juni 2023 en was toen op Sicilië.
Nu zie ik dit project weer voorbij komen en was ik weer op vakantie in India/Nepal.

Ron:
Gisteren bij een kameraad wezen kijken naar een nieuwe uitdaging, hij heeft nog een BSA B21 standard uit 1938 of 1939.
Deze staat al 10 tallen jaren keurig droog gestald, en hij wilde hem eigenlijk nooit verkopen.
Hij kwam tot de conclusie dat ie er zelf niet aan toe komt, en hij de motor mij gunde

Ron:
Het zal tegen de winter zijn dat het project hier komt te staan.
En vinden jullie het leuk, en is het überhaupt toegestaan, dat ik hier de ook van dit project 1 en ander ga bijhouden?

Ik ben erg benieuwd naar dit BSA project.
Is een mooie webvork met 250cc kopklepper.

Ik heb nog steeds 3 BSA's 1934 1940 en 1950 en ben nog lid van die BSA club.
Dus vind het best leuk hier iets over te horen maar hoort ook weer niet te uitgebreid hier thuis
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Ron
Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 10 nov. 2023 19:30 
Het BSA project is (eerst) op de lange baan geschoven. Wil ik die weer goed rijdend hebben, gaan me er teveel €€ in zitten die ik niet heb het ding blijft voorlopig nog wel even staan waar ie staat.
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 14 nov. 2023 18:01 
Gisteravond het blok ingespoten met reinigings thinner, en vanmorgen nog eens.
Daarna goed afgeborsteld en afgespoten met de tuinslang.
Verrassend goed resultaat! Ziet er mooi schoon uit, en nu dus ook zo goed als mogelijk ontvet.

Ik laat het blok nu eerst goed drogen, dan de hoekjes en gaatjes borstelen met de dremel en ontvetten met remmenreiniger.
Daarna de infrarood terras heater in de schuur een middagje op standje max om het geheel wat op te warmen alvorens te spuiten
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 16 nov. 2023 14:28 
Blokje ziet er weer netjes uit!
blok guzzi

https://photos.app.goo.gl/TRrZ4zmFsC98Vvob7
Per aspera ad astra

Schrijver Ron
Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 17 nov. 2023 19:46 
Vandaag de juiste onderdelen voor de carbs binnen gekregen. Dus die zijn nu sxhoon en voorzien van de nodige nieuwe softparts.

Het vet van de balhoofdlagers was uitgehard, dus lagerels gereinigd en voorzien van vers vet. Na 35500 km draaien ze nog als nieuw!

Morgen ga ik een begin maken met het schoonmaken van het het frame. Dan deze spuitklaar maken. Er zitten niet echt roestplekken op, hooguit wat vliegroest, dat is een meevaller.
Per aspera ad astra

Pagina  Pagina 2 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Geen Honda, maar wel een nieuw project!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven