Ron:
Dat is heel simpel, daar heb ik het geld niet voor. Wat ik wel heb is tijd
Ja dat is ook bij mij vaak het probleen; hoe meer vrije tijd (pensionado) ik heb hoe duurder het leven wordt,

Maar bij mij vlak in de buurt zit een groot poedercoat bedrijf die ook voor hobbyisten dingen willen doen.
Normaal gaat het bij hen om grote industriele opdrachten, maar ze accepteren ook klein spul voor tussendoor.
Er liggen dan in de hal her en der motor- en autoonderdelen

Meestal duurt het dan een week voordat het klaar is (maar heb ook wel eens 3 weken moeten wachten).
En dan gaat het ook niet om hoeveel onderdelen je van een motorfiets brengt, maar het moet (ivm het stralen) wel vet- en olievrij zijn.
Bij mijn CXen zijn dat dan: frame, voorste motorophangbeugel, hoofd- en zijstandaard, achterbrug, stang tussen achterrem en frame, steun luchtfilter en de koelingsring tussen radiator en motorblok (8 onderdelen dus).
Ook de kleur kun je zelf aangeven (ik ga altijd voor 70% glimmend zwart)
Ze leveren heel goed werk; stralen-primeren-lakken.
Een dat al jaren voor 150,--
Als ik het zelf zou moeten doen met schuurpapier, primer en lak dan denk ik niet dat het resultaat hetzelfde zou zijn.
Allereerst krijg je zonder stralen echt niet alle roest weg (en een CX wil op bepaalde onderdelen roesten als de neten is mijn eigen ervaring) en de kosten van schuurpapier/staalborstels etc en een paar bussen primer en goede aflak zijn ook niet laag.
Het is hetzelfde als bij een huis; de fundering moet goed zijn! En dan vind ik die 150,-- bij dit bedrijf èrg goed besteed.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.