Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   

Project double trouble

Pagina  Pagina 3 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende »

Schrijver sieds

Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 15 dec. 2024 13:33 | Aangepast door: sieds 
CX650C en VT750C '83
CX en VT
grote gelijkenis, 2x een Shadow,
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver sieds

Forum Lid 
#32 | Geplaatst: 16 dec. 2024 12:37 
Ron:
Zou ik de voorpoten van een 1983-1985 Honda VN/VT 700/750 kunnen gebruiken voor de CX650 '83?

De VT750 binnenpoten zijn exact gelijk qua diameter.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Ron
Forum Lid 
#33 | Geplaatst: 16 dec. 2024 14:48 
De voorvork is gewoon identiek idd, op de rechter buitenpoot na. Deze heeft van de vt een montage punt voor een remklauw.
De knipperlicht rubber zijn voor en achter verschillend, er zit een nokje en een lipje aan, welke dan andersom staan
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#34 | Geplaatst: 18 dec. 2024 17:21 
Ron:
De voorvork is gewoon identiek idd, op de rechter buitenpoot na. Deze heeft van de vt een montage punt voor een remklauw

Mmmm... misschien toch niet helemaal
Zoek de verschillen:
https://photos.app.goo.gl/ssg9k85EhXtqiqWY9
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#35 | Geplaatst: 18 dec. 2024 21:05 
Inmiddels het frame al wel bijna helemaal gestript, dan kunnen we beginnen met schoonmaken, ontroesten en spuiten.
Ondanks dat het frame erg vuil is, valt me de roest enorm mee. Ook de achterbrug is nog knalhard 👍

https://photos.app.goo.gl/EfWjhB8LoSmYgCPA9
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#36 | Geplaatst: 19 dec. 2024 19:09 | Aangepast door: Hans 
Dit nu h`et moment om alles te laten poedercoaten.
Als ze dat goed doen wordt alleen eerst chemisch ontlakt. Door het bad komt dat spul ook in de holle ruimtes en lost het de roest daarbinnen ook op. Daarna kun je alle holle ruimtes goed behandelen.
In kosten scheelt het niets (of zelfs goedkoper) met het zelf ontroesten en primeren/spuiten.
Ik kies altijd voor het poedercoaten. Voor de € 150 die mij dat kost ga ik zelf echt niet bezig!
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#37 | Geplaatst: 19 dec. 2024 20:00 | Aangepast door: Ron 
Daar heb je wel een punt Hans, we hebben het er al vaker over gehad
Alleen het frame of ook achterbrug, bok en zijstandaard en accu behuizing?
Hoe doe je dat met het balhoofd en typeplaatje, en de bevestiging van de achterbrug? Voor de rest kun je gemakkelijk overal andere boutjes in draaien...

Ik zal eens zoeken of er in de buurt iets is die dit doet zonder bon
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 19 dec. 2024 20:43 | Aangepast door: Hans 
Poedercoating bestaat uit de volgende stappen:
- chemisch ontlakken
- zandstralen
- primeren
-poedercoaten.

De volgende onderdelen: frame, achterbrug, voorste motor beugel, hoofd- en zijstandaard, bevestigings stang remtrommel achter, drager luchtfilterhuis en bij veel roest ook het waterpijpje op het motorblok.
Niet de vork platen laten coaten. De passing van de vorkpoten is zo strak dat je de coating weer moet verwijderen.
Typeplaatje: popnagels uitboren. Later met nieuwe popnagels weer bevestigen.
Keerringen + lagers achterbrug uitnemen. De linkerzijde in het frame de schroefdraad afdekken. Rechts niets mee doen. Balhoofd boven en onder met plaatjes en een draadeind afdekken. Niet de lagercups uitnemen!
Alle vetresten zo goed als mogelijk verwijderen.
Poedercoaten gaat bij 200 ° en daar waar het vet dan uitloopt hecht de coating niet.
De afspraak maken dat het framenummer op het balhoofd vrij blijft. Kun je zelf later met blanke lak tegen roest beschermen.
Met de overige schroefgaten doe ik niets. Daar haal ik naderhand een tap doorheen.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#39 | Geplaatst: 19 dec. 2024 22:03 
Het is een 650, geen 500. Deze zit iets anders inelkaar.
Drager luchtfilterhuis heeft ie niet, in het frame voor de achterbrug heeft deze aan beide schroefdraad, dis links en rechts afdekken met een rubber stop oid?
De vorkplaten leek me ook geen goed idee
Typeplaatje eraf halen kan natuurlijk wel.
Het balhoofd ook met rubber stoppen afdekken? Het goed ontvetten hiervan is ook een goeie
Het schroefdraad zal ik goed bekijken of het allemaal wel metrisch is, andere tappen heb k niet.

Waar laat jij het poedercoaten doen?
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#40 | Geplaatst: 19 dec. 2024 22:34 | Aangepast door: Hans 
Zag op de foto dat het frame anders is tov een 500. Maar het principe blijft hetzelfde.
Ik gebruik geen rubberen stoppen maar ijzeren plaatjes met een gat er in. Daar een draadeind doorheen en aandraaien.
Niet te spastisch doen 🤔.
Alle draad muv die van de achterbrug bij de 500 zijn metrisch dus geen probleem. Vaak dekt de poedercoaten ze ook zelf al af met een rubber stop.
Het poedercoat bedrijf zit bij mij hier om de hoek in Oldenzaal en de bedrijfsleider ken ik al heel lang vandaar die mooie prijs.
En ik laat elk jaar zeker twee stuks motoren coaten. Heb er nog zeker 10 staan die dat nog moeten ondergaan.
Anderen zullen ongetwijfeld meer betalen of langer op de spullen moeten wachten 🙃.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#41 | Geplaatst: 19 dec. 2024 22:40 
Hans:
gebruik geen rubberen stoppen maar ijzeren plaatjes met een gat er in. Daar een draadeind doorheen en aandraaien.

Dat is een goeie 👍
Het zal volgend jaar worden, maar via Google al wel een paar gevonden in de omgeving.
Ik zal hier en daar eens een bezoekje brengen.
Dank voor de tips and tricks!
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#42 | Geplaatst: 20 dec. 2024 11:56 | Aangepast door: Ron 
Vanmorgen heb ik de voorpoten van de cx 650 en van de vt 750 uitelkaar gehaald en vergeleken

Er is precies niets het zelfde 🤣

maar.... De vt 750 heeft progressieve veren!

Wanneer ik de alleen de buiten poten en de "demper" van de cx 650 gebruik, de rest van de vt 750, dan word het geheel 10 mm korter, en dit zou acceptabel zijn denk ik 🤔
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver jakob

Forum Lid 
#43 | Geplaatst: 22 dec. 2024 17:16 | Aangepast door: jakob 
Ron:
Dat is een goeie 👍
Het zal volgend jaar worden, maar via Google al wel een paar gevonden in de omgeving.
Ik zal hier en daar eens een bezoekje brengen.
Dank voor de tips and tricks!

Heb zelf diverse dingen bij Huizinga te Stistwerd laten doen.
Speciale manier van spuiten, kwalitatief beter dan coaten.
Zeer te spreken over en niet zo duur.

https://www.huizinga-stitswerd.nl/stralen-en-spuiten/#:~:text=Huizinga%20Stitswerd%20beschikt%20over%20meerdere,ook%20complexe%20en%20zware%20industriecoatings.

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#44 | Geplaatst: 22 dec. 2024 20:36 
jakob:
Heb zelf diverse dingen bij Huizinga te Stistwerd laten doen.
Speciale manier van spuiten, kwalitatief beter dan coaten.
Zeer te spreken over en niet zo duur.

Die zitten op een half uurtje rijden van hier 👍 even op hun site gekeken en dat ziet er niet verkeerd uit 👌
Eerst maar eens de kerstdagen doorkomen, dan kijken wat we gaan doen.
Het frame is in erg goede staat, en is maar 1 x origineel.
Gaat ook.op voor de tank en dergelijke, polijsten en poetsen, dan blijft dit in de originele lak 🤔
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#45 | Geplaatst: 29 dec. 2024 09:05 
Het projectje staat tijdens de feestdagen even op een laag pitje, in Januari gaan we weer volle moed verder.

Er is inmiddels wel een lijst gemaakt met (slijt) onderdelen welke besteld moeten worden.

Dit ga ik, in tegenstelling tot de vorige projecten, in 1 x bij hopelijk 1 leveracier bestellen. Dit scheelt weer kosten.
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Pagina  Pagina 3 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project double trouble

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven