Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   

Project double trouble

Pagina  Pagina 4 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende »

Schrijver Ron
Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 3 jan. 2025 21:14 
We zitten in het nieuwe jaar, dus ik ben al lekker wezen knutselen.

De Carburateurs liggen uitelkaar, en hebben al even liggen weken in de reinigingsthinner. Alle softparts worden natuurlijk vervangen, de sproeiers e.d. hou ik het liefst origineel. Met de vorige cx projecten al meegemaakt dat de huidige revisiesets niet voldoen kwa sproeiers en naalden.

Ik zit nog even te wachten op de ticopur R33 voor de ultrasoon reiniger, dan kunnen de onderdelen daar nog even een minuut of 20 in pruttelen.

1 vlotterbakje is gesneuveld, uiteraard die met de acceleratiepomp..... als iemand nog 1 heeft liggen O-)

1 van de voorpoten zit alweer inelkaar, het is een combinatie van de vt750c en cx650c poten geworden, met progressieve veren ๐Ÿ˜Ž.

De tank is gevuld met 100 spaanplaatschroeven en een liter thinner, zodra ik er langs loop schudt ik deze van links naar rechts, en van boven naar onder om zoveel mogelijk roest te verwijderen.

De ranex rustbuster is al in huis, daar word de binnenkant mee behandeld.

De buitenkant van de tank blijft in de originele lak.

Gisteren de bovenkant even met de poetsmachine bewerkt, en ik denk en vindt dat het acceptabel is.

Wederom, het is maar 1x origineel.
Nu eerst wachten op onderdelen.
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#47 | Geplaatst: 6 jan. 2025 16:51 | Aangepast door: Ron 
Weten jullie of Marco Becker nog actief is met het leveren van onderdelen? Kan natuurlijk zijn dat ie met vakantie is natuurlijk, maar reageert iig niet op de mail.

Ik had een lijstje gemaakt vanaf de website, maar mis nog een paar dingen die er niet op staan, dus afgelopen week eerst een mail gestuurd of hij deze nog heeft liggen.

Wat ik nog moet bestellen:
โ— 4 o-ringen waterpijp tussen thermostaat en bochtjes.
โ— 2 waterpijpen tussen thermostaat en bochtjes.(staat niet op de site)
โ— de lange waterpijp met bocht zilver
โ— de slowjet dopjes in de Carburateurs 2 x
โ— vlotterbakje waar de acceleratiepomp in zit (staat niet op de site) zou deze eventueel kunnen lenen van de donor.
โ— gevlochten remleiding voorrem (staat niet op de site)

De rest heb ik wel liggen maar om bijv de carbs weer samen te stellen ben ik wel de dopjes en een vlotterbak nodig
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver MAST

Moderator 
#48 | Geplaatst: 6 jan. 2025 23:28 
Ron. Ik heb geen idee of Marco nog actief is.
Een aantal dingen die je zoekt zal hij niet hebben als ze niet op zijn site staan.
Ik heb wel een vlotterbakje met het acceleratie stuk voor je. En mogelijk ook die twee pijpjes van de thermostaat en een chromen buis die van de radiator naar de waterpomp loopt. Dan moet ik morgen gaan zoeken in de opslag. O- ringen heb ik niet, net als de rubber dopjes.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#49 | Geplaatst: 7 jan. 2025 06:51 
Met een vlotterbakje en de korte waterpijpjes zou ik enorm geholpen zijn Marcel
De rubber dopjes voor de slowjet heb ik kort geleden nog aan iemand anders gegeven
De lange waterpijp is eventueel nog wel te redden denk ik ๐Ÿคž

Zou ik voor de korte waterpijpjes ook gewone o-ringen kunnen gebruiken ipv de speciaal gevormde? De gewone heb ik voldoende assortiment doosjes van liggen
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#50 | Geplaatst: 7 jan. 2025 09:11 
Je kunt gewone O ringen gebruiken. Doe ik ook. Montage is wel wat lastiger, maar met een beetje olie er aan goed te doen. Wel luistert de maatvoering erg nauw. Dat wil zeggen diameter en snoerdikte.
Anders gaat het onherroepelijk lekken
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#51 | Geplaatst: 7 jan. 2025 10:15 
Hans:
Je kunt gewone O ringen gebruiken. Doe ik ook. Montage is wel wat lastiger, maar met een beetje olie er aan goed te doen. Wel luistert de maatvoering erg nauw. Dat wil zeggen diameter en snoerdikte.
Anders gaat het onherroepelijk lekken

Dan ga ik dat proberen Hans ๐Ÿ‘ het gehele koelsysteem afpersen voordat het blok geplaatst word is sowieso wel handig
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#52 | Geplaatst: 7 jan. 2025 16:24 
Lekker dagje geprutst vandaag.
De voorvork zat al inelkaar, maar nu zitten ook de keerringen, schraapringen en olie erin. Het samengesteld geheel voelt goed aan

De Carburateurs van de 'donor' ook verwijderd (wat een rot klus zeg!) En deze ook geheel gedemonteerd en gereinigd.
Beide carbs nu in de ultrasoon gehad met tickopur 33 en zijn weer keurig schoon.

@Marcel: ik kan dan nu ook met een gerust hart de vlotter van deze carb gebruiken, en zie later wel weer verder

Eerdaags het spul weer inelkaar zetten (als alle delen er zijn) en testen met een 'infuus' op lekkages.

Wanneer bovenstaande gereed is, gaat het blok op de tafel, en zal ik zien in welke staat deze is.
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver MAST

Moderator 
#53 | Geplaatst: 7 jan. 2025 17:16 
Ron:
@Marcel: ik kan dan nu ook met een gerust hart de vlotter van deze carb gebruiken, en zie later wel weer verder

Oke. Heb je nog wel belangstelling voor de pijpjes? Die heb ik eventueel voor je.
Laat maar via een pb weten.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#54 | Geplaatst: 9 jan. 2025 21:34 
De tank van de 650c was niet zo best meer, grote bloemkolen aan de binnenkant.. de andere tank is beter, maar heeft 2 deuken
Op aanraden van Sieds ranex rustbuster gekocht.

Zoals eerder vermeld eerst exact 100 spaanplaatschroeven in de tank gemikt en een liter spoelthinner.
Na een paar dagen zo nu en dan flink geschud te hebben de thinner afgetapt en (gelukkig) de 100 spaanplaatschroeven eruit kunnen krijgen.

Daarna nog 2 keer met schone wasbenzine gespoeld en laten drogen.
Vanmorgen de ranex erin gekiept, ieder half uur even schudden en een stukje draaien totdat de ranex de gehele tank ruim heeft gehad.

Nu ben ik niet zo van de wondermiddeltjes, maar deze tip van Sieds heeft me toch echt versteld doen staan!
Voor de behandeling:
https://photos.app.goo.gl/RJhnTNA5FBqf2tG18
Na de behandeling:
https://photos.app.goo.gl/TTNwfMJiPsW3y4a77
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver sieds

Forum Lid 
#55 | Geplaatst: 10 jan. 2025 12:47 | Aangepast door: sieds 
RANEX
Bij toeval ontdekt en uitgeprobeerd in een verroeste Harley tank met hetzelfde resultaat.
Nu na een jaar zonder benzine is de tank nog schoon om te gebruiken.
Dus geen wondermiddel maar mooi alternatief.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Ron
Forum Lid 
#56 | Geplaatst: 14 jan. 2025 12:06 
De achterbrug is helemaal schoongemaakt en deze is zo goed als roestvrij!
Deze is op de kritische plaatsen helemaal kaal geborsteld tot op het blanke metaal.
Dit was niet heel moeilijk, de originele lak zit er niet heel stevig op
Ik laat deze nu niet poedercoaten, maar heb hem 2 x in de primer gezet, en 2 x in de zwarte lak.

Het frame is nu aan de beurt. Deze is inmiddels schoon gemaakt met een industriรซle ontvetter, en nog een keer met een verdunde versie hiervan voor de hoekjes en gaatjes.
Onder bij de bokstandaard is er sprake van lichte roest, verder op 2 goed bereikbare plaatsen waar iets heeft lopen schuren in de afgelopen 42 jaar.
Het idee is dan ook om de onderkant ter hoogte van de bokstandaard de boel kaal te maken, dan te behandelen met ranex, tenslotte het geheel weer in een 4 laags laksysteem te zetten.

Alle openingen, waar ook maar mogelijk laat ik weer owatrol in lopen.
Dus niet stralen en poedercoaten, maar alles "in eigen beheer"
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#57 | Geplaatst: 14 jan. 2025 14:43 
Ron:
Dit was niet heel moeilijk, de originele lak zit er niet heel stevig op

en daarom wil dat alles na al die jaren zo mooi (door)roesten

Alleen met industrieel ontlakken en vervolgens stralen krijg je alles in alle hoekjes echt roestvrij.
Of je daarna poedercoat of een laksysteem gebruikt maakt niet zo veel uit.
Bij mij is echter het gehele proces zodanig goedkoop dat ik er - ook uit kostenoogpunt voor alle ontvetter, staalborstel en primer/lak - zelf niet aan begin.

Maar je bent goed bezig

Schrijver Ron
Forum Lid 
#58 | Geplaatst: 14 jan. 2025 15:39 
Hier in de omgeving kan ik het helaas niet voor een leuke prijs laten doen, het is niet anders.
Met een komborstel, rechte tol en een dremel kom ik er ook wel, daarna de ranex erop, 2 lagen primer en 2 lagen zwart.

Zondag ga ik nog naar de noordelijke motorbeurs, wie weet kom.ik daar nog een leuk adres tegen, maar wat ik tot nu toe ben tegen gekomen ben ik €250,- tot €300,- kwijt voor alleen het frame en achterbrug
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#59 | Geplaatst: 14 jan. 2025 16:15 | Aangepast door: Hans 
Ron:
maar wat ik tot nu toe ben tegen gekomen ben ik €250,- tot €300,- kwijt voor alleen het frame en achterbrug

Je moet zorgen dat je dit soort dingen buiten het normale productieproces (en voor hen de boeken) houdt. Dus mondelinge afspraak + cash betalen.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#60 | Geplaatst: 15 jan. 2025 18:52 
Het frame vandaag nog eens goed bekeken, en hier endaar met de roterende borstel bewerkt.
Ik geeft het niet graag toe.... maar Hans heeft gelijk
Juist de plaatsen die belangrijk zijn kom je niet goed bij.

Ik was de tip van Jacob vergeten Huizinga Stitswerd heb ik nog niet benaderd. Dat staat voor morgen op de planning.
Het frame e.d. zijn inmiddels voorzien van de nodige voorbereiding, en kunnen zo achterin de auto om weg te brengen.

Volgens mij heb ik nu wel alle onderdelen binnen, dus als het frame weg is, lekker aan het blok beginnen
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Pagina  Pagina 4 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project double trouble

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven