Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   

Project double trouble

Pagina  Pagina 5 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende »

Schrijver Ron
Forum Lid 
#61 | Geplaatst: 16 jan. 2025 17:23 
Het blok is aan de buitenkant schoongemaakt, en ziet er al een stuk beter uit zo!
Deze is ooit door Marco nagekeken en voorzien van een nieuwe startkoppeling, daarna is deze niet gebruikt?
Wat dan wel weer grappig is, er zat een prop van een krant in de uitlaatpoort gepropt met datum september 2009

Ik hen de krukas even met een dop 17 gedraaid zonder bougies, en dit draait goed. Ook de Kleppen staan goed afgesteld
De korte waterepijpjes moeten wel vervangen worden, dit ziet er niet uit.
Verder zal ik het blok toch even open halen ivm eventuele vocht en of vuil.
https://photos.app.goo.gl/nzgHwANeXtCMcwBz5
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver sieds

Forum Lid 
#62 | Geplaatst: 16 jan. 2025 17:56 | Aangepast door: sieds 
Inderdaad Marco heeft destijds 2 650C blokken waaronder deze nagekeken, afgesteld, nieuwe startkoppeling en van nieuwe olie voorzien en daarna zijn ze niet meer ingebouwd omdat ik alweer een andere 650C had om mee te rijden.
Juni 2002 heb ik mijn 5e 'mooie' rode 650C gekocht en daar sindsdien altijd mee gereden
De rest bleef wachten op betere tijden en die zijn nu met Ron aangebroken
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Ron
Forum Lid 
#63 | Geplaatst: 16 jan. 2025 18:36 
Het is een erg mooi en leuk project Sieds! Het blokje zal de nodige tlc krijgen om straks weer als een zonnetje te draaien "better safe than sorry"

De buitenkant krijgt uiteraard weer een mooie nieuwe laklaag en de klepdeksels weer mooi shiny
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#64 | Geplaatst: 16 jan. 2025 21:37 
jakob:
Heb zelf diverse dingen bij Huizinga te Stistwerd laten doen.
Speciale manier van spuiten, kwalitatief beter dan coaten.
Zeer te spreken over en niet zo duur.

Vanmorgen even gebeld met dhr Huizinga. Hij vroeg me foto's te sturen via de app.
Dus alleen foto's gestuurd van de te behandelen delen.
Frame, bokstandaard en accu houder.
€350.- kreeg ik als reactie. Meer opties heb ik hier niet in de omgeving zover ik weet...
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#65 | Geplaatst: 16 jan. 2025 23:02 
oeps!
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#66 | Geplaatst: 16 jan. 2025 23:12 
Daar kan ik een hoop werk voor verzetten, en een hoop verf voor kopen
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver jakob

Forum Lid 
#67 | Geplaatst: 17 jan. 2025 18:07 | Aangepast door: jakob 
tjonge jonge, dat gaat nergens meer over.

Laatste keer plm. 2 à 3 jaar geleden bij Huizinga mijn complete trekhaak laten spuiten, ipv coaten, voor zo uit mijn hoofd € 80,=

Ik ga maandag even een telefoontje plegen bij een ander adresje, laat het je hier weten.

Jakob (oet Bavvelt)
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#68 | Geplaatst: 21 jan. 2025 19:28 
Inmiddels een adres gevonden om het frame, bokstandaard en accuhouder te ontlakken, stralen en te voorzien van een 3 laags coating voor iets meer als €200.-

De afgelopen dagen ben ik vooral bezig geweest met het blok. Deze is deels uitelkaar geweest ter controle.
Het ziet er veelbelovend uit, ondanks dat deze sinds 2009 in opslag heeft gestaan.
Pakkingen en keerringen zijn vervangen, blok is schoon gemaakt, ontvet en inmiddels in de primer gezet.
Ik.zit nog even te twijfelen of deze in het glimmend zwart, of mat zwart gezet word.....
Na de deklaag worden alle boutjes nog eens vervangen door nieuwe gegalvaniseerde imbus bouten.

De radiateur is van binnen gereinigd en van buiten gespoten, het radiateur "frame" staat alweer in de lak, en de zijkanten gepoetst.
De thermostaat moet vervangen worden, deze is met pensioen, die van de 'donor' ook helaas
Weet iemand hoe ik de schakelthermostaat voor de koelfan kan testen? Brander erop? In kokend water doet ie niets, die van de 'donor' ook niet

Ach het gaat niet hard, wel erg mooi
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver MAST

Moderator 
#69 | Geplaatst: 21 jan. 2025 21:53 
Thermostaat testen doe je door hem in (bijna) kokend water te hangen. Dan moet je hem open zien gaan. En als je hem er weer uit haalt, moet hij weer sluiten.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#70 | Geplaatst: 21 jan. 2025 22:10 
Dat weet ik idd, beiden zijn stuk. Ze zouden bij 82⁰c open moeten gaan, maar met kokend water doen ze helemaal niets meer

Het gaat mij om het testen van de thermo switch van de koelfan, ik.weet niet exact wanneer de ventilator aan zou moeten slaan, maar bij kokend water schakeld deze (nog) niet. Heb er 2 liggen, hoe groot is de kans dat ook deze beiden stuk zijn
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver MAST

Moderator 
#71 | Geplaatst: 21 jan. 2025 23:02 
Aha. Verkeerd gelezen. Je wil de thermosstaat schakelaar testen. Dan zou je een schakelingetje kunnen maken met een 12V lamp, de thermoswitch en een spanningsbron. De thermoswitch verwarmen (warm water, hete lucht?) en dan zou het lampje moeten gaan branden.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#72 | Geplaatst: 22 jan. 2025 08:32 
Inderdaad zoiets Marcel. Ik heb de weerstand koud gemeten en in bijna kokend water, maar dit maakt geen verschil.
Mijn vermoeden is dan ook dat de schakel temperatuur boven de 100⁰c ligt.
Vandaag zal ik eens gaan testen met de electrische verfbrander, zien wat er gebeurd 🤞
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#73 | Geplaatst: 22 jan. 2025 08:58 
Op het grote www gevonden! Schakeltemperatuur is tussen 98 en 102⁰c nu nog even testen
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#74 | Geplaatst: 22 jan. 2025 10:02 
En ja hoor! Ze doen het gewoon ik ben blij

Nu de volgende vraag, ja ik blijf gewoon zeuren
Het blok in mat zwart of glans zwart?
Origineel zal het mat zwart zijn denk ik, maar in het glans zwart maakt het makkelijker met schoon houden...
1983 CX650C
2015 NC750X
"Per aspera ad astra"

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#75 | Geplaatst: 22 jan. 2025 14:43 
Er is wat raars hier met de schakeltemperatuur voor de fan. De fan moet al eerder gaan werken dan 100 C is mijn ervaring (met CX500), het idee is de temperatuur niet al te hoog laten worden, ruim voor kookpunt bereikt wordt. Voor de GL650 hoort de switch in te schakelen bij 88-92 C, uitschakelen bij 83-87 C, volgens het fabrieks manual dan. Voor de 650E geeft Honda weer inschakelen rond de 100 C op....Ik heb wel een boek van de 650C maar gek genoeg ontbreekt hoofdstuk voor het elektriek, daar zou het moeten staan..

Bij de onderdelen lijsten gebruiken alle 650's dezelfde switch ....... en daar staat geen schakel temperatuur bij ... wie het weet mag t zeggen ... dus let eerste tijd goed op wanneer je ermee gaat rijden !

Zelf heb ik op de CX een e-fan gemaakt en op het stuur een extra schakelaartje met indicatie ledje er bij gebouwd voor de elektrische fan, vooral in stop-start-heuvel verkeer in heet weer kan de boel toch snel erg heet worden en dat wil je niet echt. En ik heb geen thermoswitch, maar een sensortje tegen de radiator geplakt en daarmee instelbaar elektronisch geregeld, kan ik zelf instellen wanneer er in/uit geschakeld wordt. Werkt prima, stuk goedkoper dan een nieuwe thermoswitch ook. Er zijn CX rijders die gewoon zelf de fan inschakelen wanneer ze dat nodig vinden (André ? ) Niks voor mij, want dan moet je opletten en daar ben ik niet zo goed in.

PLezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Pagina  Pagina 5 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project double trouble

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven