Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

windscherm gl500

 
Schrijver Jan Peijs
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 okt. 2010 11:17 
Op mijn Silverwing zit een windscherm van 46 cm. Ik kijk er doorheen en vind dat niet fijn. Ik ben op zoek naar een lager scherm. Heeft iemand er een te ruil of te koop ? Het scherm mag zeker 15 cm. lager zijn.
groet. Jan
peijsj

Schrijver Peterski
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 okt. 2010 17:35 
Jan,

ik heb zelf op mijn cx650 hetzelfde probleem met een scherm gehad.
Het scherm kan je makkelijk met een fijn ijzerzaagje op de juiste maat zagen, na natuurlik eerst de vorm goed te hebben afgetekend. Daarna de zaagrand met een blokje met schuurpapier gladmaken/afronden. Het resultaat is niet van nieuw te onderscheiden.
vr gr
Peter

Schrijver Jan Peijs
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 okt. 2010 19:15 
Beste Peter,

Dank voor je reactie. Toch nog een vraag. Is het niet handiger om dat dan te doen met een decoupeerzaag met ijzerzaagje en klein toerental ? Als ik denk aan een ijzerzaagje zie ik zo'n ding met een bovenrand die in de weg zit. Wat denk je ? Verder wel een prima tip overigens !
Groet. Jan
peijsj

Schrijver schrage
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 okt. 2010 20:45 
Ik mijn ogen werkt een decouperrzaag beter. Je moet trouwens altijd door afplakband heenzagen. Ik heb het eens gedaan en achter de zaag smolt de zaak meteen weer dicht. Na het zagen breek je het stuk af, waarna
het schuren begint met vijl, schuurpapier en uiteindelijk tandpasta
Resultaat altijd goed.
Vr. groetend, Harm Schrage

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 okt. 2010 21:27 
Heey Jan,

Zagen is inderdaad een optie maar er zijn originele lage schermen want in Duitsland mag volgens de TUV een ruit niet zo hoog zijn dat je er niet overheen kan kijken. Daarom zijn alle Duitse GLlen met een lage ruit uitgevoerd. Misschien een optie om in die richting te gaan zoeken en jouw ruit origineel laten.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 okt. 2010 21:40 | Aangepast door: theojansen 
Jan kijk ook even of jouw scherm misschien 'hoog' staat, want dan kan je 2,5 cm omlaag. dat kan soms al genoeg zijn.
zie bijgaande tek.
theoj

Gl scherm
Gl scherm
Verwijder bestand #1

Schrijver Peterski
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 okt. 2010 22:37 
Jan,
dat zagen heb ik met een dun en los ijzerzaagje met de hand gedaan. Dat gaat rustig en gecontroleerd, geen last van dichtsmelten. Rustig zagen, beide zaageinde nmet de handen vast (geen beugel).
Inderdaad eerst afgeplakt met schildersplakband voor een mooiere snede. Eerst stukje proberen in het deel dat er sowieso vanaf gaat.
Verder vijlen/schuurpapier tot grit 1000.
Succes
Peter

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 okt. 2010 12:52 
Tip, bij het zagen eerst silliconen spray op het oppervlak spuiten, en ook ruim voldoende op het zaagje. Eventueel tijdens zagen koelen met perslucht.

Je kunt het ook door slijpen met de haakse slijper, en dan later met de lammellenschijf op maat maken zoals jij het wil hebben.

Wil je de zelfde vorm aan houden, gebruik dan een schuifmaat, zet deze vast, en trek dan de lijn, of liever gezegd, kras de lijn.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 okt. 2010 12:53 
Ow, nog een andere tip, span je voorpoten lager in, dat was namelijk bij mij voldoende, hoef je ook niks te zagen. Je kunt grof weg 2 cm de voorpoten lager inspannen.

Kijkmaar wat voor jouw het beste is.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jan Peijs
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 okt. 2010 14:23 
Dank voor jullie reacties. Zal het idee wat van Theo komt zeker uitproberen. Echter een "winst' van 2,5 cm. lijkt me te weinig. Het lager inspanen van de voorpoten zegt me eerlijk gezegd niet zo veel en een winst van 2 cm. is eveneens niet voldoende. Gecombineerd misschien wel. Moet ik onderzoeken. Idee van Erik is ook niet zo slecht. Ik kom er een keer op terug. Nogmaals dank. Jan
peijsj

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 windscherm gl500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Remko ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven