Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Gezocht: Linker schakelaars compleet

Schrijver Hansv

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 11 dec. 2010 15:01 | Aangepast door: Hansv 
Hallo,

Sinds ik in mei 2008 er achter kwam dat er regelmatig sluiting optrad in de linkse schakelset op het stuur (hoog-dim licht, PA en knipperlichten)- dit verhaal - heb ik dat opgelost met een isolatie plakkertje en een stukje wasknijper. Resultaat, een schakelaar die het niet meer doet. Ook geen sluiting meer, dus een winstpunt. En hoe vaak heb je nou de PA knop nodig?

Maar goed. Winterstop, en wat staat er op het lijstje.

Nu is de koppeling schakelaar ook aan vervanging toe, je weet wel, de vrijstand-overbrugging. Doet het vaker niet als wel. En toch is het soms handig als die het wel doet.

Dus de vraag: wie heeft er nog een linkse schakelset liggen die het een beetje goed doet, het liefst met de hele draadboom eraan. En o,ja, graag van een z-A-B, in verband met de kleur (zwart) en de stekkers, die voor andere modellen anders zijn.

Harmony,
Hans.
( bezig met winterstop-projectjes )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver whaaa
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 dec. 2010 20:35 
Valt er van de huidige schakelset niks meer te maken als je die open maakt, schoon maakt en de sluiting opspoort? Toevalig heb ik deze week m'n linker schakelset open gehad op te maken.

Die linker schakelset is sowiezo wel handig om richting aan te geven. (zegt iemand die wel een van achter aangreden is toen hij braaf z'n arm uit stak om af te slaan.)

Schrijver Hansv

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 11 dec. 2010 23:44 | Aangepast door: Hansv 
Sluiting is twee jaar geleden al opgespoord, en min of meer verholpen: 't was de plus van de PA schakelaar die tegen het chroom van het stuur kwam. Dan krijg je 'Flitzzzz' en is je hoofdzekering eruit.
Isolatietape en een flintertje hout dioen wonderen, en het ding heeft al twee jaar geen sluiting meer gemaakt. Het werkt ook niet, toegegeven, maar een kniesoor die daar op let.

Er zitten een paar erg vaste schroefjes in de behuizing, daar ben ik een paar maand geleden al achter gekomen. Vandaar de wens om een nieuwe(re) schakelset daar te monteren. Ondanks een behandeling met WD40 zijn ze nog niet losser komen te zitten.

Oh ja, de knipperlicht schakelaar werkt normaal, dus dat probleem heb ik niet.

Harmony,
Hans.
(die blij is dat sommige dingen het nog steeds doen)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver toto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 dec. 2010 02:46 
Gewoon ff vice-magazijnmeester Teto mailen. D'r ligt er vast nog wel één in de graas.

Gr. Toto (die vanuit Abu Dhabi 't overzicht op
de voorraad 'n beetje kwijt is)
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Teto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 dec. 2010 18:38 
Hans, past ie.....
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver romboutsberry
Gast 
#6 | Geplaatst: 24 dec. 2010 15:24 
Hoi Hans ,ik heb nog wel zo n schakelgeval liggen .
Ik hoor het wel, groet Berry.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 dec. 2010 20:53 
Mensen die nieuwe schakelaars L/R willen hebben:
DEZE MENEER heeft er momenteel een paar te koop staan op eBay Frankrijk. Sommigen zijn bedoeld voor de Honda CB, maar met wat aanpassingen aan de stekkers kun je ze ook passend krijgen op de CX, lijkt mij.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gezocht: Linker schakelaars compleet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven