Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Gevraagd kapotte stator

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Pouw
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 aug. 2011 13:58 
Wil graag eens proberen zelf een stator te wikkelen.

Het type dat ik zoek is het type zonder de ontstekings spoelen.

Pim:

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 aug. 2011 18:56 | Aangepast door: ouwe_jan 
bedoel je dynamo of de hele stator
er ligt nog een stukkende in de schuur in wieringerwerf
o.j.en nu nog een vraag voor wat voor type motorblok moet het zijn
met of zonder cdi maar transsistor
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver GL1000
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 aug. 2011 20:34 
Dat wikkelen gaat best goed.
Ik heb er een in mijn CX zitten en die gaat al weer zo'n 10Dkm mee.
Wel na het wikkelen dompelen in hars. Ik heb dit laten doen bij een bedrijf wat elektro motoren maakt.
Suc6 een goed blijven tellen.....

Schrijver GL1000
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 aug. 2011 20:36 
Hier nog een foto



Verwijder bestand #1

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 aug. 2011 09:16 
Ik laat dat dus niet doen.
Het draad op de kleine spoeltjes is zo dun, dat moetje niet met de hand wilen doen.
Daarnaast is een nieuwe imitatie dermate goedkoop dat ik niet ga zitten klooien.
Kosten G 8 zijn op dit moment 125 euro.
Kosten voor een G47 dynamo zijn 139 euro.

Ik weet zo niet wat er in een GL1000 zit, maar volgens mij is die net weer iest groter dan van een GL500 (G8) dynamo.

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 aug. 2011 10:05 
Volgens mij moet je voor het zelf wikkelen vrouwenhandjes en engelengeduld hebben..
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 aug. 2011 11:58 
Pouw vraagt voor zijn CX500 een stukende Stator voor een met Transistor onstekingen niet een voor Honda 1000
Zowat stuk dan koopje hem gewoon bij Marco en dat is goedkoper
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver GL1000
Gast 
#8 | Geplaatst: 9 aug. 2011 12:06 
Marco: de foto is van de dynamo van mijn CX500.
Die van de GL1000 is iets groter maar met de zelfde draad.
Teto: Je moet wel sterke handen hebben om eea strak te krijgen en idd engelengeduld.
Het wikkelen had ik hier op de site gevonden. En is goed te doen. De pakking koste meer dan het fixen van de dynamo

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 aug. 2011 13:38 
Let op, de foto die ik zie is geen CX500 dynamo, maar een CX500C CX500E of GL500 dynamo.
Het is dus het G 8 type.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 aug. 2011 14:03 
GL,

Petje af dat het je lukte en dat ie het deed.

Mijn complimenten.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver GL1000
Gast 
#11 | Geplaatst: 9 aug. 2011 14:39 
Een pluim voor Marco het is idd een CX500C ('83)
En het koste wat moeite, lees 2x wikkelen, maar dan heb je ook wat.
Het principe van deze dynamo is zo mooi en simpel dat dit zelf wel te wikkelen is hoor.
Het lastige is om de isolatie van je draad niet te beschadigen.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 aug. 2011 16:37 
Klopt, ik heb al vele dynamo's gezien die zelf gewikkeld waren. De G47 is erg moeilijk, maar het lukt sommigen om dat wel voorelkaar te krijgen. De G8 zie ik vaker.
Echter ook eenhoop gezien die er niet oud mee werden.
Maar ik zeg niet dat het niet lukt.
Je kunt het zelf doen, maar het kost wat moeite.
Het ontwerp is simpel, en makkelijk.
Rond alle hoeken goed af, zodat er geen spanning of druk op de bedrading komt. Dan gaan ze lang mee.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 aug. 2011 18:56 
Hallo waker worden er word gewoon een stator gevraagd om iets uit te proberen.
En of dit nu goedkoop is of niet dat maakt niets uit.
Er worden motoren verbouwd met een diesel motor er onder en er worden zuigers van een auto aangepast.
Waarom niet gelijk een nieuwe motor kopen is veel goedkoper.
Al bij al kopen kan altijd maar iets uitproberen is veel leuker of het nu geld kost of niet kijk maar eens naar toto
Die een achter brug aan het lassen was en nog lukte ook.
Dat noem ik vakwerk en zo is het ook met die stator.


andre uit den helder
die ook veel uitprobeerd.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Pouw
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 15 aug. 2011 16:59 
Dus heeft iemand een G8 stator ?
Dus los zonder vliegwiel etc....

Inderdaad ik wil het gewoon proberen en nu meer dan 30 jaar later zouden er genoeg kapotte stators moeten rondslingeren

Pim

Schrijver toto

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 15 aug. 2011 19:08 
Die zijn waarschijnlijk allemaal al weggegooid.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gevraagd kapotte stator

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven