Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Aangeboden: Ignitech CDI

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver roelgoris
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 sept. 2011 21:26 
Goedenavond samen,

een ietwat misleidend onderwerp misschien, maar ik bied de kans om een "groepsaankoop" te doen voor een Ignitech CDI.

Dit weekend is Jos Blezer bij me langsgekomen om te kijken of mijn (motor-)problemen met een Ignitech opgelost waren. En ja hoor, 't is weer een beest van een motor en we kunnen weer verder. Maar nu steekt op mijn CX de Ignitech die voor zijn Bobber voorbehouden was.
Long story short:
ik moet sowieso een Ignitech bestellen in Tsjechië om Jos terug verder te helpen.
Nog mensen die er een nodig hebben? Minder verzendkosten, fikse korting vanaf 3 units, ...
(Van 152euro ps ging het geloof ik naar een 130)
Laat maar weten!

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 sept. 2011 21:50 
Ik moet er ook nog 1 hebben. Ben er nog niet aan toegekomen om te bestellen, dus dat kan dan samen.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 sept. 2011 23:02 
Ik moet me eigenlijk eens meer verdiepen in dit wondertje maar misschien wel handig om 1 op de plank te hebben liggen

Schrijver jost

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 sept. 2011 23:08 
Ik kan ook wel een (reserve) ignitec gebruiken; bestel er voor mij ook maar 1 mee.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 sept. 2011 23:41 
Als de bestelling in totaal boven 900 euro uitkomt dan kosten ze per stuk nog maar 114 euro.
Daarom mijn vragen;
1. Voor wanneer wil je uiterlijk antwoord?
2. Is het een idee om te proberen tot een aantal van bijv. 9 stuks of meer te komen in deze totaal-bestelling?

In dat geval wil ik nl. ook wel meedoen.
m.vr.gr. Joost Hilders
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 sept. 2011 22:28 
Ook de Duitsers in Vechta hadden zo'n Ignitech actie zag ik op een prikbaar aldaar.

Misschien valt met hen nog wat te combineren?
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver ajschpbwr

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 sept. 2011 19:52 
Hoi Roel,

Ik heb in ieder geval een andere CDI nodig, en het lijkt me verstandiger om een nieuwe CDI te plaatsen dan een gebruikte. Daarom wil ik ook meedoen met deze bestelling. Ik kan me ook goed voorstellen dat je het totale bedrag niet wil voorschieten. Geef in dat geval je rekeningnummer door dan maak ik vooraf het benodigde bedrag over.
Gr.
Adrie Scheepbouwer
Neemt tegenwoordig zijn Deauville mee op vakantie.

Schrijver roelgoris
Gast 
#8 | Geplaatst: 13 sept. 2011 23:09 
Nou, dat gaat hier mooi!
Momenteel hebben we al:

Ik
Cosmar
CXmotorfreak
Jost
Ajschpbwr
Joost Hilders (indien we op 9 geraken)

Nog een tweetal dagen om te zien of we daar geraken (nog maar 3, is haalbaar lijkt me?) en anders voor 5 man bestellen?
Jos stelde voor om het via zijn bedrijf te doen, dat scheelde ook weer wat, als ik het goed begreep. Ik zal hem al eens mailen of ik dat voorstel goed heb.

Schrijver attema
Gast 
#9 | Geplaatst: 14 sept. 2011 15:02 
Hoi Roel, ik wil er ook wel eentje, je weet maar nooit.

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 sept. 2011 18:58 
Hoi Roel,

Ik hoop en denk dat we de 9 stuks wel gaan halen.
Maar, zet mij er nu ook maar gewoon bij.

groet,
Joost Hilders
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver Floris
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 15 sept. 2011 17:42 
Zet mij ook maar op de lijst
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#12 | Geplaatst: 16 sept. 2011 20:16 
Ik zag dat ik in het lijstje stond en wilde me er wat meer in verdiepen want ik lees tegenstrijdige berichten via de zoekfunctie. Ik was van mening dat je een Ignitech plaatst wanneer je motor inhoud rond de 5000 toeren, ook lees ik dat je deze kan plaatsen als je motor geen laadspanning meer hebt.

Ik heb hier een CX500Z van 1978 staat welke dus inderdaad inhoud rond de 5000toeren, slaat moeilijk aan na een paar weken stilstand maar er is wel een nieuwe stator geplaatst en de laadspanning is ruim voldoende dus is het dan wel verstandig om een Ignitech te plaatsen???

Ook heb ik begrepen dat er best verschillen zitten en als het goed is zou ik de Ignitech DC-CDI-P2 nodig hebben?

Ik kan me voorstellen dat er meer mensen wel interesse in hebben maar geen idee hebben of ze er verstandig aan doen om er 1 aan te schaffen, misschien kan de topic starter nog wat info vrijgeven en wie weet meer mensen over de streep?

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 sept. 2011 21:20 
Lees even de andere topics over ignitech.

Nogmaals; de ignitech is voor je ontsteking en heeft niets met je laadcircuit te maken en regelt dat dus ook niet.

Als je dynamo defect is, helpt een ignitech dus niet en zul je zowel een nieuwe ontsteking alswel een nieuwe dynamo moeten hebben..

.. en nu komt het;

De ontsteking en de dynamo zitten op hetzelfde onderdeel wat we de STATOR noemen.
Als je dus slechts het woord stator gebruikt en je geeft niet aan om welke functie (ontsteking of dynamo) je bedoelt, dan begrijpen we je niet.

Hoop dat dit je wat duidelijk geeft.

Verder zie ik dat het lijstje de 9 stuks nadert, dus ik hoop dat we nog meer geinteresseerden zullen aantrekken.
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#14 | Geplaatst: 17 sept. 2011 12:59 
undefined:
Lees even de andere topics over ignitech.

Ik heb dus de andere topics gelezen over de ignitech en daar zijn tegenstrijdige berichten in te lezen!

Nogmaals; de ignitech is voor je ontsteking en heeft niets met je laadcircuit te maken en regelt dat dus ook niet.

Daar kom ik dus op uit want het vervangt je CDI !

Als je dynamo defect is, helpt een ignitech dus niet en zul je zowel een nieuwe ontsteking alswel een nieuwe dynamo moeten hebben..

Nieuwe ontsteking is niet nodig als alleen je dynamo kapot is!

.. en nu komt het;

De ontsteking en de dynamo zitten op hetzelfde onderdeel wat we de STATOR noemen.
Als je dus slechts het woord stator gebruikt en je geeft niet aan om welke functie (ontsteking of dynamo) je bedoelt, dan begrijpen we je niet.

Er is een verschil tussen stator en ontsteking en dit weet ik maar als te goed, ik vindt het ook opmerkelijk dat de pick-up spoelen en het vliegwiel voor de rest niet genoemd worden!

Hoop dat dit je wat duidelijk geeft.

Nee niet echt want op de vraag welk type er ingekocht gaat worden is geen duidelijkheid!

Verder zie ik dat het lijstje de 9 stuks nadert, dus ik hoop dat we nog meer geinteresseerden zullen aantrekken.

Mij mag je uit de lijst halen aangezien ik eerst info wilde vergaren maar hier niet echt verder kom. Ik ben nog niet achter het werkelijke verhaal en ben er dus nog niet geheel van overtuigd dat ik de motor welke minder draait hiermee kan verbeteren. Ook heb ik een aanbod gehad om er 1 te proberen of het werkelijk helpt en dus is dat een betere keuze dan centen uitgeven op de gok, het is helaas ook niet zo dat ze op de rug groeien en gezien de rekening kan ik het niet binnen een week ophoesten

Schrijver Teto

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 17 sept. 2011 13:09 | Aangepast door: Teto 
Freak, is een duidelijk verhaal, sluit ik me helemaal bij aan.
Als de dynamogedeelte van de stator stuk is helpt een Ignitech niet. Zonde van het geld en het werk.
Eerst dus even goed uitzoeken wat er nu stuk is voordat je dingen gaat vervangen.
Triumph Tiger 1050 ABS

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Aangeboden: Ignitech CDI

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven