Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Vliegwiel demonteren.

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 dec. 2011 13:41 
Hallo mijne Heren,
Het vliegwiel moet er af,want ik moet de veertjes van de start koppeling vernieuwen,wie weet wat voor draad er in het vliegwiel zit, M20 past maar de draad is te grof.
Heeft iemand in de buurt er een liggen en kan ik hem even lenen,ik woon in Vroomshoop[OV.]
Groeten Bob.

Schrijver Lainkes
Gast 
#2 | Geplaatst: 12 dec. 2011 14:09 
hallo Bob
het is dezelfde schroefdraad als van de oliefilterbout
ik heb het destijds daarmee eens losgekregen
eerst goed aandraaien en dan met een hamer een flinke tik tegen de kop van de bout geven nadien nog wat aandraaien...enz, soms komt hij zo los
succes
alain

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 dec. 2011 16:17 
Ik heb hem wel liggen. dat met die oliefilterbout zou ik liever niet doen, de zeskant 13mm is te zwak voor de krachten die voor het vliegwiel nodig zijn!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 dec. 2011 17:55 
Ik heb zo'n ding liggen en mag je zo van me hebben. Ik gebruik hem niet, want Theo heeft er ook 1 en dat is meer dan genoeg. Stuur even een PBtje (Ik woon in Apeldoorn)

Groetjes Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 dec. 2011 18:22 
Op DEZE pagina staat een foto ervan.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 dec. 2011 20:49 
Ik gebruik hiervoor de ingaande as van de versnellingsbak, past precies en is van goed staal.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver toto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 dec. 2011 23:30 
Ik heb 'ns bij de ijzerwinkel zo'n bout gehaald voor 'n paar euri. De kosten zijn 't niet en je zal er versteld van staan hoeveel ijzerwinkels dat gewoon hebben liggen.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 dec. 2011 09:03 
Hallo allemaal,
Bedankt voor de overweldigende reacties
en hier heb ik wat aan,ga nu naar de ijzerwinkel en ga een bout halen,als dat niet gaat krijgt iemant een PB tje.
Met vr.gr.Bob.

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 dec. 2011 21:46 
Hallo allemaal,
heb vanmorgen de bout opgehaald en de kosten waren €2.50, dus kan ik weer verder met de veertjes, bedankt voor de aangeboden bouten en foto reportage.
Groeten Bob.

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 dec. 2011 09:45 
Hallo Bikkels,
De motor loopt weer,na2x starten en zoder rare geluiden,de oude veertjes waren toch nog +-5mm. korter dan de nieuwe, maar alles lijkt goed,proefrijden als het mooi weer is.
Met vr.gr.Bob.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Vliegwiel demonteren.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 10
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven