Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Dagteller

 
Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 juli 2012 21:33 | Aangepast door: kuipwillem 
Omdat mijn dagteller stuk is en ik een fietscomputer op de fiets had die ik niet gebruikte heb ik hem op de op de gl gemonteerd .Het was een draadloze,dat is wel handig dacht ik.Even het voorwiel van de grond om te proberen, en jawel het werkte .Tot ik de motor starte,de fietscomputer gaf 86 KM aan en met een beetje gas 99,9 KM .Ik denk dat de dynamo het probleem is ,wand die geeft ook een magnetisch signaal af .Dus ga ik er maar een met kabeltje monteren ,en hij moet ook harder dan 99,9 aangeven.Hebben jullie een merk of type die ik het beste kan gebruiken .Gr Wim

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 juli 2012 22:08 
Ze werken toch allemaal met een magneetje? Die in het wiel zit geeft elke keer bij langskomen van de ontvanger een magnetisch signaal? Staat de wielomtrek goed ingegeven? Ik heb wel eens gehoord, dat die fietscomputers prima werken.
Succes!!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 juli 2012 22:16 
Frans Brinkcx Heeft er eentje op zijn GL gemonteerd. Frans kennende is het vast een goedkope geweest en ik heb hem niet horen klagen dat zijn tellertje het niet deed. Vraag hem er maar eens naar.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 juli 2012 22:48 | Aangepast door: brinkcx 
Dank U Wel Erik voor het vertrouwen in mijn financieel inzicht, ik ben er steenrijk mee geworden. Bijna dan, een paar stenen heb ik al. En ja, het was geen dure maar ook niet de goedkoopste

Die van mij heb ik bij de HEMA gekocht,15 Euro geloof ik, werkt uitstekend. Gecontroleerd met de GPS, OK. Enige wat je mist is een lichtje er in. Ze zijn er ook een stuk goedkoper, maar die kan je niet altijd goed instellen.

Binnenkort gaat ie er denk ik wel weer af, want ik heb een andere teller gemonteerd die minder dan 20% overdrijft (deze 8%)

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 juli 2012 23:23 
Daar was ik nog even Brinkcx ,was het een draadloze of met kabeltje, wand als ik de fietscomputer er af nam en drie meter weg liep stond hij op 0 en liep ik naar de motor dan ging hij weer naar 86 KM. (de motor liep stationair).Gr Wim

Schrijver vermecor
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 juli 2012 11:36 
Ik heb korte tijd een draadloze van de ANWB op een solex gemonteerd en deze werkte ook niet goed. Bij solexservice werd mij verteld dat een draadloze nooit goed werk. Eentje met draad kan wel goed werken.
Gr. Cor

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 juli 2012 23:17 
Hallo Wim,

dat was er eentje met een draadje, dat heb ik met een paar bandjes aan de remslang geplakt om er even van af te zijn, werkt prima en was toch alleen voor tijdelijk bedoeld.

Ik heb toevallig het doosje gevonden, dat is HEMA blauw en het apparaat heet gewoon "fietscomputer 8 functies"

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Dagteller

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven