Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Carburateur CX 650

 
Schrijver TheGOoSTaD
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 sept. 2012 20:07 
Beste,

Mijn CX liep de laatste tijd wat te sputteren op anderhalf pootje. Een cilinder liep te rijk en de andere te arm.
Nou bleek veel vuil in het brandstofsysteem te zitten en daarom heb ik de boel uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Na het ultrasonen ben ik de carbs weer aan het opbouwen maar nu houd ik een onderdeel over (waarschijnlijk een afdichtplugje van een kanaal) en ik mis een onderdeel (het busje waar de naald invalt).

Heel vervelend helemaal maar het verklaart wel waarom de boel slecht liep aangezien ik dat busje waarschijnlijk al eerder vergeten ben.

De vraag is dus, heeft iemand een setje CX 650 carburateurs of eventueel een setje sloop carburateurs voor het ontbrekende onderdeel?

Groetjes,

Reinder

Schrijver TheGOoSTaD
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 sept. 2012 20:21 
Voor de duidelijkheid even een foto: klik hier

Het linker "plugje" kan ik niet plaatsen en van het rechter busje heb ik nog een nodig.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 sept. 2012 21:17 
Ik heb nog wel een setje 650 Carburatoren.

teto@hondacx500.com
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver TheGOoSTaD
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 okt. 2012 12:33 
Nou de CX loopt weer.
Teto bedankt voor de carbs, na een reinigingsbeurt gemonteerd. Helaas liep de motor toen niet lekker omdat hij in de toeren bleef hangen, het probleem bleek het verkeerd plaatsten van een veer te zijn waardoor de kleppen niet goed dicht gingen.
Ik moet nu alleen nog een beetje aan de gasmengsel schroeven pielen.

Waar ik wel achter ben gekomen is dat mijn CX "afwijkende" carbs heeft. Volgens mijn boek horen er VB2AB's op te zitten maar ik heb er VB2AD's opzitten. Die komen verder niet eens in het boek voor.
Ik zal TZT eens nameten of er verschillen zijn en ze weer compleet maken.

Heb meteen ook een kleine beurt gedaan, kan nu weer 6000km zonder problemen rijden!

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Carburateur CX 650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven