Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Gezocht Kleppen?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Znoek
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 juni 2013 17:07 
Hey mensen, eindelijk is het zover, de kop is eraf, de kleppen zijn eruit.
ik heb twee ingesleten klepstelen, zowel de inlaatklep als de uitlaatklep.
Dus er moeten er twee nieuwe in.
Nu is de vraag er zit redelijk wat speling op de bus van de inlaatklep, vervangen die handel? of mooi laten zitten.
ik zoek nog een inlaatklep?
iemand die me hiermee kan helpen in belgie of tegen de grens is welkom.
die bussen eruit persen en nieuwe erin persen zie ik zelf ook niet zitten + heb er geen goed gerief voor...
dus help?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 juni 2013 22:24 
Hallo Znoek,

alleen de kleppen vervangen is niet zo'n goed idee, dan zitten ze in versleten geleiders en daar wordt het niet beter van. Beetje duur ook. nieuwe kleppen. Bij extreme slijtage kan je ook de hele kop vervangen, maar ja, dan moet je wel eerst een goede hebben natuurlijk En een CX schijnt heel lang goed te kunnen rijden met ingesleten klepstelen en geleiders.....

Als je niet de hele kop wilt reviseren met nieuwe geleiders en kleppen (vakwerk!), dan kan je net zo goed volstaan met even netjes inslijpen en nieuwe oliekeerringtjes, dan vrolijk verder rijden (en oliepeil bewaken natuurlijk)

Maar -even eerlijk blijven- ik heb ook wel eens een paar (gebruikte) kleppen overgezet wegens ingeslagen kopjes (aan de bovenkant dus) van de kleppen, en dat is goed gegaan, dat blok rijdt er geloof ik nog steeds mee rond.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben - en die nokkenas moet niet zo'n herrie maken :-(
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver Johnny
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 juni 2013 08:12 
Ik heb nog wel enkele koppen los liggen met kleppen in.
Moeten niet veel kosten.
Ik woon in België tegen bijna de Nederlandse grens.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 juni 2013 10:09 
Ik heb ook koppen liggen met kleppen en eventueel pakkingen die je nodig hebt.

Kop los met kleppen, 25 euro, en je mag uit zoeken.

Let op, die kop met boven ontluchting heb ik nu net niet meer op voorraad liggen. Dus kijk even welke kop je wilt hebben.

Dan loont het de moeite om diverse koppen te bekijken. Ik ben er achter gekomen dat er grof weg drie type koppen in omloop zijn. Ik heb het niet over de buitenkant, maar juist over de verbrandingskamer. Hierin zijn verschillen te vinden. Let ook op giet sporen, het loont om die weg te halen. Toerentallen rond de 12000 voor een GL zijn daarna geen probleem meer.

URL

Lees url even na, dat geeft ook wel wat inzicht.

Dat gaat juist over de koppen die ik nu verander.

Groetjes Marco Becker
Vliegeveld 37
8256 GN
Biddinghuizen.
Vanavond thuis,
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver toto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 juni 2013 08:44 | Aangepast door: toto 
Zondag gaan we naar Frankrijk en rijden dus praktisch langs je huis. Ik kan eventueel de kist met koppen in de auto gooien, dan kun je uitzoeken.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Znoek
Gast 
#6 | Geplaatst: 22 juni 2013 18:22 
Koppen zijn welkom, ik woon in Brecht, mijn kop ziet er prima uit, alleen de inlaatklep heeft speling he?

maar voor 25 euro een volledige kop, dat is een prijsje

Johny, mss kunnen we eens afspreken want je woont in de buurt denkik!
En toto, je bent altijd welkom, stuur anders een pb voor gsm nr.

Schrijver Znoek
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 juni 2013 09:24 
Als ik van kop wissel, waar moet ik dan op letten? Op de drie types die Marco aanhaalt al zeker, en voor de rest?
Ik denk dat ik best met een kleppentang, alles eens loszet en de speling test (om te beginnen)
andere controles?
wat zet ik over van mijn kop? Bougie al zeker, tuimelaars best ook?
O, o ik hoop dat alles weer rijd tegen SJK!

Schrijver Znoek
Gast 
#8 | Geplaatst: 23 juni 2013 11:51 
Toto heeft net een bak afgeleverd met 6 koppen notabene!
Dit is weeral een bewijs van de goede wil en vriendschappelijkheid dat de CX club uniek maakt.
Toto ik ben je ongelofelijk dankbaar, nu kan ik aan de slag met zoeken

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 23 juni 2013 23:55 
Znoek, mooi dat Toto zoveel koppen bij je heeft afgeleverd.
Wat bedoel je precies met een kleppentang alles eens loszet en de speling test.
Bedoel je of de klep veel speling heeft in de geleider? Of de ruimte tussen de tuimelaar en de klep?
Waar je goed op moet letten bij het vervangen van een cilinderkop, is dat je de kleine o-ring van het oliekanaal niet vergeet te monteren.
HansV heeft de reparatie van een cilinderkoppakking beschreven in zijn
motorlogboek.
Succes met de reparatie.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Znoek
Gast 
#10 | Geplaatst: 24 juni 2013 21:15 
Hey Marcel, ik bedoel wel degelijk de speling tussen klepsteen en geleider.
Ik heb toto zijn veren allemaal eens ontspannen en overal eens gevoeld. conclusie: alle inlaatkleppen hebben meer speling als de uitlaatkleppen.
de speling is overal ongeveer even groot.
DUS: ik steek gewoon twee andere kleppen (gebruikte maar zonder ingeslagen klepstelen) in mijn kop.
ZONDER rodeerpasta enz enz...
ik vermoed dat dit kan zonder nefaste gevolgen, zoniet, just scream

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 25 juni 2013 00:01 
Znoek, als ik jou was, sleep ik de kleppen wel in op de zittingen van jou kop. Anders sluiten de kleppen niet goed aan en kan je compressieverlies krijgen of je kleppen verbranden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 juni 2013 00:11 
Wel zeker nefaste gevolgen !!
Kan gewoon niet !
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 25 juni 2013 10:25 
klep spelling op de geleider.
Iets mag je voelen.
Maar zeker niet te veel.
Er zal altijd iets speling zijn. Als je de klep in in duwd, tot aan het eind van de geleider, dan mag je iets vernemen. Dit mag geen 1 mm zijn. Iets zij ik. Eigenlijk veneem je het vanzelf. Het mooie is dat je nu 6 koppen hebt. Haal ze uit elkaar, en voel, bekijk alles eens. Ik weet zeker dat je hieruit een kop kunt samen stellen die goed is.

Als je kunt, zandtraal de kleppen, kijk of er roest pitten in zitten.

En altijd even in slijpen.

Wil je maar weten, mailen mag altijd. marcobecker@zonnet.nl

Tip, maak gebruik van degelijke goede klepsteel rubbers. Deze moeten stevig aan voelen, mooie schraap rand hebben. Ze mmoeten ook behoorlijk hard aangedrukt worden op de geleider, en draai deze ook rond met een doekje als hulp in de vingers. Houd alles in de olie, ook tijdens montage.

Dan gaat het goed komen.

Mocht je vragen hebben, mail gerust.

Onderdelen kan ik ook leveren, maar hoeft niet, uiteraard kun je die ook zelf bestellen.

Mocht je mijn koppen willen bekijken, dat kan ik heb tegen woordig boven mijn boekenzaak een kamer ingericht voor dit soort zaken. Koppen (foute / goede) staan er om te bekijken. Tevens veel onderdelen op voorraad.

Adres is
baan 22
8256 AX
biddinghuizen.
Ik ben alleen op afspraak open.
0658842273

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Znoek
Gast 
#14 | Geplaatst: 25 juni 2013 17:18 
Ben je zeker Sieds? volgens mij waren de vlakken mooi proper en zijn ze conisch, de veerspanning erop is ook echt groot, dus dicht is dicht toch?
Ik heb nu terug vier kleppen in mijn kop zitten, speling was zeker minder als 1 mm, en alles ziet er goed uit.
volgens mij kan ik de boel zo monteren met een beetje olie erover, en dan zachtjes laten indraaien.
ik denk niet dat ze gaan lekken of wegbranden.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 25 juni 2013 17:34 
Kleppen kunne soms zo gemonteerd worden, echter dan moet het wel staal schoon zijn. Ik kom echter hele ander zaken tegen, en omdat ik de zaken ook bewerk, en soms niet dezelfde kleppen gebruik, slijp ik kleppen altijd in.

Tip. maak met een filtstifs de pas of sluitrand blauw, en slijp dan de klep even na. Zie wat dan de afdruk is.

Dus even de sluitranden voorzien vaan een filtstift kleur, ook de klep, en dan de klep aantrekken in de kop met een draaidende boormachine.

Dan weet je het zeker. Sluitrand zichtbaar moet ongeveer rond de 1,5 tot 2 mm zijn.

Eventueel klep schoon maken in de kolomboormachine, en met schuur papier even op poesten. let wel, nu wel altijd na slijpen met kleppen paste.

Groetjes marco.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gezocht Kleppen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven