Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

ignitech

 
 
Pagina  Pagina 7 van 7:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7

Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#91 | Geplaatst: 17 sept. 2013 10:23 
Geschakelde plus draad in solderen...oogje monteren om direct aan te sluiten op de accu...allemaal niet nodig. De Ignitech is plug and play...drive in dit geval.
De twee rode draden zijn al voorzien van stekkers. Zwarte draad en diens stekker bij de luchtfilter zoeken. Rode draden op de zwarte aansluiten. klaar! (bij orginele bedrading)

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#92 | Geplaatst: 17 sept. 2013 18:08 
Ja Werner....die koffie is ook voor mezelf HaHa. De gasten krijgen iets anders
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver norby
Forum Lid 
#93 | Geplaatst: 17 sept. 2013 20:06 
plug and play okay, maar als je de zwarte draad rechtstreekts aansluit op de rode draad die dus naar de ignitech gaat hoe zit het dan met de voeding van je remlicht?
volgens mij werkt je remlicht dan niet meer.
nb

Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#94 | Geplaatst: 18 sept. 2013 11:29 
Daarom zijn er 2 rode draden aan de Ignitech.
Beide aansluiten op de zwarte draad. De zwarte draad heeft een stekkerverbinding. De zwarte draden aansluiten op de rode. Klaar!

Schrijver norby
Forum Lid 
#95 | Geplaatst: 18 sept. 2013 15:15 
bij mijn weten wordt er maar een losse rode draad geleverd, je zult dus zelf een passende draad moeten maken.
dus zo eenvoudig is het helaas niet.
nb

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#96 | Geplaatst: 18 sept. 2013 16:06 
Ik heb 2 rode draden. Die komen vanuit de Ignitech. (Die hebben allebei de zelfde functie doen dus allebei hetzelfde) 12 volt aansturen naar de Ignitech. Je hebt maar een rode draad nodig. Welke je pakt is niet belangrijk. Een draad heb ik aangesloten op de zwarte draad van de remlicht schakelaar. De ander rode draad heb ik aangesloten op de + van de accu. Tussen de rode draad van de Ignitech naar de accu heb ik een steekzekering zitten die ik eruitgehaald heb en alleen bij een noodgeval zal gebruiken. Dus nogmaals....Een rode draad naar de zwarte draad van de remschakelaar en de Ignitech werkt!!!!! Dit doe ik omdat als ik het contact afzet de Ignitech geen spanning meer kan pakken als de motor afstaat en zodoende de accu leeg zou kunnen trekken. Ik ben vanaf de stamtafel Veluwe naar huis gereden met een rode draad rechtstreeks op de accu en dat werkt ook maar gaat de accu leegtrekken als de motor lang stilstaat. Zodoende deze oplossing. Ik heb nu zo'n 500 km gereden met de Ignitech en deze aansluiting en heb geen enkel probleem gehad. Hoop dat iedereen het nu een beetje begrijpt.
Gr.Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#97 | Geplaatst: 19 sept. 2013 01:57 | Aangepast door: Arjan Beumer 
Tja......"??...?????
Er loop een zwarte plus geschakelde remlicht draad van voor naar achter. Deze heeft een stekker verbinding (mannetje, vrouwtje) ter hoogte van het luchtfilter. (orginele bedrading) De Ignitech heeft dezelfde stekkers aan de twee rode draden (mannetje vrouwtje) de TWEE zwarte draden aansluiten aan de TWEE rode draden. Dat is alles.

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#98 | Geplaatst: 19 sept. 2013 09:27 
Klopt Arjan. Dat is ook een manier, mits die stekker verbinding ook bij de luchtfilter zit. Dat blijkt dus niet bij iedereen het geval te zijn. bij sommige zit ie wat meer naar beneden. En dan snappen veel het niet meer......Dan moet er geknipt en verlengt worden. Zodoende. Maar uiteindelijk rijd iedereen heerlijk met de Ignitech rond.........gr Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Mark Bouwman
Forum Lid 
#99 | Geplaatst: 20 sept. 2013 00:15 | Aangepast door: Mark Bouwman 
Mijn Ignitech aangesloten op de manier zoals Arjan beschrijft: werkt prima! Ook remlicht functioneert.

Had een half lege accu erin vandaag: daar loopt ie dan wel wat slechter op (regelmatig wat gepufen geklap uit de dempers). Maar na een tijdje is die door het rijden weer voldoende bijgeladen en loopt ie weer mooi

Schrijver norby
Forum Lid 
#100 | Geplaatst: 20 sept. 2013 18:17 
Tinus 1952
Tinus,
ik heb nog een ander vraagje en dat is:
ik heb voor mijn rode cx eigenlijk een nieuw slot nodig, de oude hapert te veel.
Ik ben van plan om dus een nieuwe te kopen.ik heb daar wat hulp bij nodig.
En van mijn zwarte cx lekt een konieschokbreker, ken jij iemand die ze evt kan repareren want konie kun je nog van alles van krijgen.
Ik dacht zoiets te doen in bijv een wintervakantie en wil evt ook wel naar brabant heen rijden.
kosten vergoed ik ook, ik heb dus wat hulp nodig en je zult wel geen uurloon van 50 euro vragen.
gr norbert.
wil graag de cx 100 % hebben, de silverwing gaat nl weg.
nb

Schrijver sieds

Forum Lid 
#101 | Geplaatst: 20 sept. 2013 18:23 | Aangepast door: sieds 
Norbert,

Nog de complimenten van mij hoe jij dit opgepakt en geregeld hebt.

SUPER initiatief

Gr. Sieds die deze CDI problemen niet kent.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver norby
Forum Lid 
#102 | Geplaatst: 20 sept. 2013 19:09 
graag gedaan sieds, ik heb mijn talenkennis wel nodig gehad en heb veel moeite gedaan om ze dan ook snel afgeleverd te krijgen.
Heb bij de betaling in tsechie wel de nodige voorzichtigheid genomen want stel dat ik het verkeerde nummer had genomen! Ook met de pb van de site werkt perfekt.
uiteindelijk alles goed afgeleverd en ook met de ptt naar belgie goed gegaan, de paketten zijn gelukkig ook nog tot 500 euro verzekerd. Ik hoop dat ik mensen blij heb gemaakt net zoals ik blij ben met een goed lopende cx, dat geeft mij ook een goed gevoel.
nb

Pagina  Pagina 7 van 7:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 ignitech

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ bertus78 ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven