Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Gezocht Carburateurs Z of A type.

 
Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 aug. 2013 22:48 
Ik zoek carburateurs van een A of Z type. Hoeven niet in een uitmuntende staat te zijn maar wel compleet. (voor een proef restauratie a.d.h. van Larry Gargill guide.)

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 aug. 2013 10:36 
Arjan ik kan je misschien wel helpen, maar je maakt me wel nieuwsgierig naar die Larry Gargill !
Groet, theoj

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 22 aug. 2013 11:07 
Larry heeft blijkbaar een boekje geschreven over de CX carburateurs. Even zoeken en je vind hem op oa You tube en cx fora.
Hij heet Cargill en niet Gargill.
carbbook
En:
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 aug. 2013 11:14 
Snel gevonden Marcel. Bedankt.
Leuke filmpjes.
Groet, theoj

Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 aug. 2013 23:58 
Bedankt Theo, ik kom graag even langs, kan ik meteen de kleppendeksels laten zien, ze zijn net een week klaar....
Het boek van Cargill is besteld. Ik heb er al wat van gezien en hij gaat bijzonder gedetailleerd te werk. Het boekje wordt geïllustreerd door 212 foto's. Groeten Arjan.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 aug. 2013 07:09 
Ah, dus jij hebt dat boek gekocht. De Amerikanen zijn er razend enthousiast over, weet ik. Succes met je restauratie-proef!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 aug. 2013 10:45 | Aangepast door: theojansen 
Arjan, ik heb je een bp gestuurd en ik ben benieuwd naar je polijstwerk!
gr. theoj

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 23 aug. 2013 22:18 

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 23 aug. 2013 22:40 
Mee eens. Dat is de mooiste CX500 die ik ooit gezien heb. In het echt is hij nog mooier dan op de foto.

Leuke foto trouwens die tweede. Twee prachtige CX'en gebroederlijk naast elkaar.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 aug. 2013 09:49 
Tja,
Ik heb ook nog twee setjes carburateurs liggen, maar ik vrees dat ze onherstelbaar zijn.

Er zitten krassen op de gasschuiven ( zo heten die dingen toch?)

Vragen jullie natuurlijk: hoe krijg je dat voor elkaar?
Maar dat is niet moeilijk.

Je koopt een set carburateurs, en vraagt bij de aankoop of ze goed zijn. Het antwoord is vrijwel altijd : "Ja hoor". Dan leg je die dingen even een maand of zo in reserve, en gaat ze dan pas schoonmaken. Dan maak je zo'n gas ding open en kijk: krassen!

En omdat ik geen ezel ben, die zich GEEN twee keer aan dezelfde steen stoot, moest ik nog wel een setje kopen, met ongeveer dezelfde problemen.


Blijft de vraag: Kan dat nog gepolijst worden, is dit nog te redden?

Overigens: Ik was even bang dat ik op de foto twee GELIJKE CX-en zag. Ik heb iemand horen zeggen dat het onmogelijk is om twee precies dezelfde CX-en te vinden.

Harmony,
Hans.
( er gaat wel eens wat fout, dat heet een leermoment )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 24 aug. 2013 10:39 
Hans. Het ligt eraan hoe diep die krassen zijn. Niet al te diepe krassen zijn nog wel weg te polijsten.
Marcel. ( leert ook wel eens wat)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 24 aug. 2013 15:59 
Marcel,

Ik zal eens kijken of ik die dingen a.s. donderdagavond mee kan nemen, beetje los gemaakt en zo.

Leuk projectje voor een stamtafel, waar iedereen een mening heeft.....

Harmony,
Hans.
( heeft ook een mening, meestal afwijkend )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Arjan Beumer
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 24 aug. 2013 22:34 
Bedankt nog Theo voor de mooie carburateurs.
Ze worden met zorg gereviseerd, ik zal het resultaat t.z.t.laten zien.
Krassen op vacuüm gasschuiven zijn geen probleem. De vacuüm werking vindt plaats in het deksel. Als ze maar soepel in de carb. behuizing kunnen bewegen.

Groeten Arjan.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gezocht Carburateurs Z of A type.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven