Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Castrol aanbieding bij Halfords

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 dec. 2013 21:37 | Aangepast door: JiMi 
Interessant als je binnenkort olie wilt verversen:

Bij Halfords in de aanbieding 5 liter 10W-40 semi-synthetisch van Castrol voor 25 Euro.

Link
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 dec. 2013 22:15 
Is alleen NIET geschikt voor je motor.

Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 16 dec. 2013 22:36 
is alleen NIET geschikt voor je motor
Luc, kan je dat onderbouwen?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 dec. 2013 22:51 
De additieven in de olie zijn niet bedoeld voor het gebruik bij een natte koppeling. Castrol olie voor de motor heet T4 gevolgd door RS en dan 5 W 40 of 10 w 40.

Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 dec. 2013 23:00 | Aangepast door: sieds 
En het moet de volgende specificaties hebben voor motoren:

- API SJ
- JASO MA-2

Dus deze: Castrol Power RS 4T SAE 10W-40

Zie OLIE TOPIC
en nog steeds voor 8,- euro p/ltr. te koop bij de Bruin in Doodewaard.

Voeg nog 3% TSL olie toe en je kunt olie verversen met 15.000 km !
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 dec. 2013 10:34 
Gewoon er in gooien, geen probleem.

Geen probleem.

Zeg dat met die koppelings platen hoor ik steeds. Ik snap dat niet. Honda heeft ze niet voor niets in de olie gedaan?? En waar is de olie nu voor bedoeld,, smeren of niet. Dus de kans dat er natte smerende olie tussen de platen komt is zeer aan nemelijk.

En denk ooknog even terug aan de oude olie die vroeger gebruikt werd. Dacht je nu werkelijk dat daar al onderscheid was gemaakt in de olie?
Nee ik denk van niet.

Wel denk ik dat het weer een verkoop grap is om de kosten van olie omhoog te gooien. Die van de motor dealer.

Waarom durf ik te berweren dat je deze olie wel in het blok kunt doen?
Ik heb nu met zeer veel soorten olie rond gereden, en zelfs met overmatig teflon toevoegen aan de olie testen gedaan, en dat heeft tot geen probleem voor de koppelings platen geleid.
Ik rij nu zelf al jaren met Kroon olie, en dat bevalt mij goed.

Dan wil ik wel een opmerking maken. Ik krijg veel blokken onderhanden waarbij ik soms kan vast stellen welke olie er is gebruikt. Bij castrol valt mij op dat de rubber afdichtingen erg soepel worden tot bijna gummy achtig.
Dat is het enige nadeel van deze olie.

Voor de rest over weeg ik zelf om die olie te halen.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 dec. 2013 12:51 
Gewoon Diesel 15w40 erin doen, goedkoop en goed omdat er nog wat zinc in zit.

Merk maakt niet veel uit, als je op tijd wisselt maakt het merk niet uit.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 dec. 2013 13:03 | Aangepast door: sieds 
Mijn "gewone" diesel olie is 5W40 en is dure olie, 12,50 p.ltr. maar gaat 20.000 km mee.
Wat bedoel je met gewoon en goedkoop??

Ook in je CX kan goede olie >10.000 km blijven zitten.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 dec. 2013 13:53 
Ik gebruik diesel-bezine olie 10w40 van de auto 5. 17€ voor 5 liter en nog geen problemen mee gehad.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 dec. 2013 16:12 
Hey joram, bedank voor je opmerking.
Diesel, zink.
Die zink hebben ze er uit gehaald vanwege de cat.
Bij een diesle is dat anders.
Juist de olie met zink liep bij mijn GL500 het beste.
Toen ze dat er uit haalde ben ik over gegaan op kroon olie.

En je geeft heel simpel aan dat als je op tijd vervangt het wel goed zit met alle olie. Ook dat is correct, alleen hoe weet je wat er wanneer vervangen moet worden.
Toen was het om de 3500 kilo meter.
Het werd als snal 5000 kilo meter.
Ik houd 7500 kilo meter aan.
Niet meer.
10.000 kan maar dan ga je het echt zien aan de olie.

Maar dat van die diesel, ga ik eens wat dieper op na zoeken.

Dank voor je opmerking, groetjes Marco.

Heb je nog bij yamaha xs650 gekeken? voor die vm34 mikuni carbs?
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 dec. 2013 17:03 
Bij wijze van kun je je action olie gebruiken.

Dieselolie is goed voor de cx omdat de bak en koppeling bij elkaar in de olie zitten. Zinc toevoeging is bij benzine eruitgehaald, dieselolie heeft het er nog in zitten.

Iedereen houd een andere periode aan, ikzelf ga 5000 aanhouden met goedkope olie.

Het gaat er meer om dat je op tijd ververst, dan dat er een duur merk in moet.

Marco, Mikuni 34 kosten hier in NL rond de €200 per stuk, erg duur tov het andere setje uit de U.S. ;) (al moet je wel zorgen dat er geen tot weinig douanekosten overheen komen)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 17 dec. 2013 17:36 | Aangepast door: marcobecker 
Beste Joram, ik had je eenlink gestuurd in een eerdere topic, ze waren te koop voor 99 euro per stuk.
Dus we praten over een prijs verschil...

URL

Dan de zink is uit de olie gehaadl van wege de Cat. Ik ben al aanhet zoeken geweest bij kroon olie, en heb ook gevonden wat ik zocht. Het stomme is dat ik er zelf niet op gekomen ben.
Ik ga hier nog wel even wat dieper in graven, want de oude olie van brezan, met zink was echt heel goed. Nu zonder zink is het troep geworden.
Vandaar dat ik over ben gegaan op kroon olie.
Nu ik deze nieuwe kenneis in huis heb, ga ik weer verder zoeken met wat de markt te leveren heeft.

action olie, nee het zou zo maar kunnen dat die goed is, maar ik ga dat niet doen.

Groetejs marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 17 dec. 2013 18:21 | Aangepast door: sieds 
undefined:
Toen was het om de 3500 kilo meter.
Het werd als snal 5000 kilo meter.
Ik houd 7500 kilo meter aan.
Niet meer.
10.000 kan maar dan ga je het echt zien aan de olie.

Klopt olie is veel beter geworden maar wat kan jij zien bij 10.000km ??
Ben je helderziende geworden Marco.
Het gaat om het smerend vermogen en als dat er niet meer is slijt alles met name bij een koude start, ook na 5000 km en dit is alleen te meten.

undefined:
Het gaat er meer om dat je op tijd ververst, dan dat er een duur merk in moet.

Voor mij een loze kreet zonder enig argument.
Wat is op tijd en wat is een duur merk?

Kijk voor de aardigheid eens naar deze filmpjes en je bent overtuigd.

Bij 'gewone' olie is er smerend vermogen maar bij toevoeging van
TSL olie is dit vele malen beter ook nog na 10.000 km.



CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 17 dec. 2013 19:20 
Nogmaals: de link van Marco gaat over inlaatspruitstukken en NIET over de Minkuni's. Dus die 99 euro is voor de inlaatspruitstukken!
Marcel. ( excuses voor het " vervuilen" van dit olie topic)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 17 dec. 2013 19:50 
Voor wat betreft TSL is er een maar.

Omdat in de TSL ook de gewone dopes van een motorolie zitten kan de extra schoonmakende werking ervoor zorgen dat er een beetje frictiemateriaal verdwijnt. Is het systeem al kritisch, dan zou er ook met gewone olieverversing problemen kunnen optreden (slippen)


Dus ..........

Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Castrol aanbieding bij Halfords

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven