Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

gezocht heftafel / hefbrug

 
Schrijver Wijno
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 jan. 2014 22:21 
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een 2e hands heftafel of hefbrug voor mijn cx 500...vandaag een dagje op de grond gezeten, maar dat is het niet echt...wie heeft er nog 'e'en die misschien toch in de weg staat ?

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 jan. 2014 10:57 
Echte motorfietshefbruggen zijn erg gewild en daardoor is de prijs navenant hoog. Ik heb zelf een oud ziekenhuisbed die ik als hefbrug gebruik. Werkt ook goed, kost een stuk minder!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 jan. 2014 11:36 | Aangepast door: sieds 
Tja wat is duur?
Heb je er eenmalig 269,- voor over, dan kun je er ook dagelijks plezier van hebben.

Ik moet er ook niet meer aan denken om zonder brug te sleutelen.

Gewoon doen, een enorm gemak.

(en ze zijn steeds goedkoper geworden, behalve bij Datona.nl en Powerplustools.nl)

HEFTAFELS HBM
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver borisz
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 jan. 2014 11:41 
Das niet gek Sieds, ik zag ze tot nu toe niet voor die prijs. Dat waren meer de prijzen voor een gebruikte die ik voorbij zag komen.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 jan. 2014 12:06 | Aangepast door: sieds 
Let dan ook nog op de manier waarop de tafel omhoog gaat.
Schaartafels zoals die bij HBM gaan rechtstandig omhoog en hebben minder ruimte nodig.
" title="

Voor onderstaand type heb je zowel voor als achter veel meer ruimte nodig. ('valt' 80 cm voorover)
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 jan. 2014 13:50 
Ik werk zelf met het onderste type, en ik kan je vertellen dat een breede tafel wel degelijk lekkerder sleutelt. Reden, blok laten zakken, kwartslag draaien, en je werk gewoon verder aan het blok dat tussen de wielen op de tafel ligt. En dan is een beetje meer werk ruimte wel lekker.
En ik sta ook op de tafel als de motorfiets op de bok wordt gezet.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver theojansen
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 jan. 2014 14:05 
Die onderste heb ik ook en wat daar ook handig bij is dat de plaat onder het achterwiel eruit kan waardoor het verwijderen v h wiel makkelijker wordt.
Ik kan hem niet meer missen!
Groet, theoj

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 jan. 2014 15:48 
Ik heb een ziekenhuisbed omgebouwd.
Dit is een bed die recht omhoog gaat door middel van een motor.
Het voordeel van een omgebouwde ziekenhuis bed is dat het breed is en dat er wielen onder zitten.
Dus je kan er alle kanten mee op.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver borisz
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 jan. 2014 16:07 | Aangepast door: borisz 
Ik heb er ook een bed. Nadeel is dat het een beetje hoog is. Niet zozeer voor de CX maar ik moet ook regelmatig mijn BMW (300kg) en een electraglide (nog zwaarder dan de beemer) er opdrukken. Dat moet echt met zijn 2en. Brug lijkt me niet verkeerd omdat je die op de zijkant tegen de zijwand van de garage kan plaatsen als je weinig ruimte hebt.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 jan. 2014 17:10 
Ik heb het bovenste model, zelf gemaakt.
daar ik een container heb (kantoor unit met ramen) heb ik deze in de vloer in gebouwd, dus de vloer is vlak met de rest. Het ding zakt dus helemaal in de vloer.
Voordeel daarvan dat als ik hen niet nodig heb hij ook niet in de weg staat/ligt.
De tafel is breed en lang (eigenlijk gebouwd voor een gl1200), en ja het is lekker om ruimte te hebben onder en naast de motor.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 jan. 2014 18:52 | Aangepast door: JiMi 
<knip>
Leuke maar kwetsende grap weggehaald
</knip>
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Wijno
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 jan. 2014 18:54 
ik ben inmiddels voorzien...bedankt voor de reakties

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 gezocht heftafel / hefbrug

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven