Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

balhoofdlagers verwisselen tegen betaling

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver mai

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 jan. 2014 01:03 | Aangepast door: mai 
Wie o wie kan en wil, ALLEEN TEGEN BETALING anders niet acceptabel!!!! op mijn wrakje de balhoofdlagers verwisselen HIER THUIS in Apeldoorn, hefbrug tot 1000 kg aanwezig in de schuur, deze heb ik nodig toch:?
BALHOOFD LAGERSET SSH 750
AFMETING 26 x 48 x 15 mm 30 x 50 x14 mm.
Die kan ik voor 37 bij japparts of zoiets bestellen.
En eventueel ook een Bridgestone voorpand erop zetten/verwisselen.

laat svp even weten wat dit per stuk kost via pbtje en/of gezamelijk, oma hier is nu te oud om zelf weer dat voorwiel etc. te slopen nou ja die remmen etc.

groetjes mai,
die dit dankzij haar verjaardag dit nu kan.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 jan. 2014 01:19 
oja en als iemand hier een nieuwe toerentellerkabel ad 13 euro bij japparts goedkoper te koop heeft, laat het me svp ook even weten.
En een schakelaar van knipperlicht zoek ik ook nog, nadat ik deze vanaf 2008 steeds moest maken, zit daar geen laswerk aan, ppff weeeer afhankelijk dus.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver norby
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 jan. 2014 14:32 
een schakelaar knipperlicht tweedehands volgens mij ong 20 a 25 euro, een t t kabel ong 10 a 12 euro bij louis, misschien heeft iemand ze beide wel tweedehands, ik kan wel eens informeren voor schakelaar bij bor motoren de lutte. gr norbert
nb

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 jan. 2014 16:20 
Mai, vertel eens rustig en duidelijk wat er met die kniperlicht schakelaar mis is.
Misschien heb ik nog wat liggen. Is meestal niet erg moeilijk.

Harmony,
Hans.
( zal zo de bak met los spul eens nakijken. )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver mai

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 jan. 2014 16:52 | Aangepast door: mai 
Hoi Hans,

Dat ding doet of links of rechts niets meer, dat lange ijzeren plaatje haalde ik er al zovaak uit, binnenin ook alles schoonschuren, plaatje bijbuigen etc. etc. en dan eventjes weer prima en na een poosje is het weer mis, ik heb nu het punt bereikt dat ik geen rechter of linker hand wil uitsteken, ieder seizoen doet 1 kant het niet.

Maar Diablo/Ron had een schakelaar welke hij op wil sturen, dus nu nog even debatteren over geld, hij wil niets muv de verz.kst. en ik wil niets voor NIETS amen uit hihihi.

De vraag aan jou; Hans zit hier geen soldeerwerk aan?
ebn eu...kun en wil jij die balhoofdlagers tegen 50 eu. werkkosten erin zetten?
Voor niets gaat de zon op!!!!!!

Anders wie....wel in de buurt wonend als ik naar jou toen moet komen, dit oudje van 59 wil die lange snelle a1 niet alleen over.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 jan. 2014 17:01 | Aangepast door: mai 
En mensen voor 4 euro verstuur je al een pakket via dhlforyou
https://dhlforyou.nl/ ,
voor de tarieven helemaal onderaan faq aanklikken, anders klik gewoon pakketverzenden aan en als je het zelf oneline betaald, afgeeft in de winkel in je buurt (zoek dhl serviceponit aanklikken) en geafdresseerde het zelf ophaald dan kost het maar 4 euro.

Ikzelf doe hier al jaren mee, ook bezorgen is maar 5,50 eu. bij oneline labelen, uitprinten en betalen is alles goedkoper, echt heel simpel en ideaal.

Probeer gerust pas bij het klikje van je banknaam na klik "betalen via ideal" hoef je te stoppen en gebeurd er niets.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 jan. 2014 17:05 
In principe kun je het binnenwerk van de schajkelaar overzetten, en dan hoef je niet te solderen. Ik weet echter niet in hoeverre jouw schakelaar al .... hoe zal ik het zeggen.... over-gerepareerd is.
En ja, aan een schakelaar zit wat soldeerwerk.

En nee, ik kan geen balhoofdlagers vervangen.
Maar Biddinghuizen is toch niet al te ver, zelfs niet alleen maar binnedoor?

Harmony
Hans
( die nog wel een handvat compleet heeft liggen, maar helaas van een C )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver mai

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 jan. 2014 17:21 | Aangepast door: mai 
Norbert

louis is dus motorzoom zie ik en zelfs balhoofdlagers 50 eu ipv 36 bij japparts.

Idem zie ik kabels voor 19 eu toerentellerkabel staat er niet op.
Motorzoom voorheen louis hebben meerdere winkels en uiteraard betaald de consument daardoor hogere aankoopkosten.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver waffie
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 jan. 2014 18:19 


Ik heb welk een heel leuk plekje beschikbaar voor je in elburg

en dat is zowat om de hoekl

en zoals gezegd tegen betaling
stuur me een pm dan mail je met details om een afspraak te maken
www.msd-motorbandenservice.nl

Schrijver Joram
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 jan. 2014 19:15 
Pb gestuurd!

Schrijver mai

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 jan. 2014 17:28 | Aangepast door: mai 
dit gesoldeerde draadje in de schakelaar v/h knipperlicht hangt los, thats is.

Mannen, wat gebruik je om dit te solderen een bout kost maar 7,95 kijkshop
http://www.kijkshop.nl/product/141433/worker-tools-soldeerbout/?channel_code=464&prod uct_code=89361493&utm_source=admarkt

das 1 km hier vandaan, is toch ook weer uitdaging dit nog nooit gedaan en goedkoper dan heel schakelaartje.

dankkkkk Mai



CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 jan. 2014 18:58 | Aangepast door: sieds 
Mooi boutje Mai

Die van mij was laatst ook stuk, heb ik DEZE gekocht.

Je hebt ook nog soldeerdraad nodig en wat pasta.

Is 40W wel genoeg?, weet HansV wel.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver mai

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 28 jan. 2014 19:21 | Aangepast door: mai 
hahaha ik zeg hardop;

jaaaa boehoe SKAT! oftewel DROL das al 20 eu. dan de pasta en draad nog, dus dan kan ik dus beter iemand betalen.
Weer een illusie armer, leek me juist leuk werk, ook al is het voor eenmalig gebruik.

Hansss is 40 watt genoeg?????

en dit... dus??

draad:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/812870/Stannol-Elektronica-soldeerdraad-Wikkel-Gew icht-6-g-Diameter-10-mm-Legering-Sn60Pb39Cu1?ref=searchDetail
1,49 euro

vet:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/826102/Soldeervet-100-gr?queryFromSuggest=true
6 euro

hihihi zal wel weer niet kunnen samen en dat voor een ca. 2 mm drsn ijzertje vast solderen.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 28 jan. 2014 20:03 | Aangepast door: Hansv 
Mai,

Een boutje 40 Watt zou voldoende moeten zijn, denk ik. En zoń kaartje met soldeerdraad is ook vrijwel overal te koop.
Ik denk niet dat je nog vet nodig hebt. Het vet is bedoelt om het soldeertin te laten 'vloeien' en zit in soldeerdraad vaak al in gegoten.
En als je er mee aan de gang gaat... eerst even proberen met twee stukjes draad aan elkaar solderen, om een beetje de slag te pakken te krijgen.
Niet te lang 'heet' stoken, als het tin eenmaal vloeibaar is dan vloeit het wel.
Niet teveel soldeer toevoegen. dan krijg je slechte lassen...

heb ik je bang gemaakt? Dat was niet de bedoeling. Het gaat wel, maar met overleg.

LET OP !!
Koper is te solderen, tin ook. Maar de zwart geworden koperdraadjes van de oude honda-bedrading kan NIET zomaar gesoldeerd worden. Schoonmaken, koperkleurig, en dan pas met de soldeerbout aan de slag.

Harmony,
Hans.
( LTS, lang lang lang geleden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 28 jan. 2014 20:31 
Zelf doe ik zulke klussen met een 80W bout. Liever nog met een 100W maar die heb ik niet. Met 60 zou het ook nog wel lukken. Lager niet. Het punt is dat je warmte moet toevoegen waar het eigenlijk niet zo gunstig is (plastic en zo). De kunst is dan om de materialen zo snel en kort mogelijk te verhitten. Dus hoe heter de bout hoe korter de verhitting is.

De te solderen vlakken met een schuurpapiertje goed schuren is vaak al genoeg, vet is dan niet meer nodig.

Laat, voordat je de bout op de schakelaar met draad zet, wat soldeertin op de punt smelten. Vloeibaar tin op de soldeerplek geleid de warmte stukken beter.
Het is handig als je de electriciteitsdraad voorziet van soldeertin voordat je hem op de schakelaar vast soldeert.

Probeer het eerst eens uit met bijvoorbeeld een draad op een stukje koper vast te solderen. Even gevoel krijgen wat er gebeurt.

Succes, gaat je lukken!

En prijzen? Kijke eens bij de Gamma oid, misschien hebben ze zelfs bij de action wel bouten?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 balhoofdlagers verwisselen tegen betaling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven