Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

balhoofdlagers verwisselen tegen betaling

 
 
Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 28 jan. 2014 20:48 
Een 100W bout voor één draadje? Dat lijkt mij schromelijk overdreven, hoewel ik jouw verhaal over "zo kort mogelijk verhitten" verder wel deel.
Ik zou het met het 40W boutje van de Kijkshop echter wel aandurven.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 28 jan. 2014 21:48 | Aangepast door: Jottum 
Of het nu één draadje is of tien, dat maakt niet uit. Het draadje moet op een redelijk massief stuk gesoldeerd worden. Met een 40W bout zou het wel eens te lang kunnen duren voordat de temperatuur goed is.

Het is slechts mijn wijsheid. Ik sta open voor andere...
(met 40W soldeerde ik vroeger printplaten...)
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 28 jan. 2014 22:16 
Ik zou jouw wijsheid niet in twijfel durven trekken
Okee, als het massieve stuk inderdaad een groot oppervlak is (ik kan dat op de foto niet zien) dan heb je idd wat meer vermogen nodig. Ik soldeerde altijd printplaten met een 15W bout. Dat ging ietwat langzaam. Tegenwoordig met een 40W bout, maar dan moet ik de kop er wel goed bijhouden en snel zijn, anders brandt de boel door. Laatst soldeerde ik een bundel aardedraden achterop een potmeter met een 100W bout. Dat ging vreselijk snel, de hele potmeter werd binnen no time bruut heet. Als je te lang met een te hoge temperatuur werkt kan bijv. de mantel van de bedrading wegsmelten. Te heet is ook een risico, wou ik maar zeggen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 29 jan. 2014 13:51 | Aangepast door: sieds 
Mai, als ik nou morgenavond voor de stamtafel even langskom met mijn soldeerbout, dan fixen we dit samen even en klaar is kees.

Hoef je niks aan te schaffen.

Maar dit topic ging over je bal hoofd lager wat vervangen moet worden.
Kun je niet een afspraak maken met Marco?
Naar je toe komen is voor degene die dat wil toch enigszins verveld omdat je niet je gebruikelijke gereedschap om je heen hebt.
En Marco kan dit als geen ander en heeft ook de onderdelen niet te duur.

Nog even terzijde: weet jij hoe het kan dat onder een buddyseat van HenkT , die ik hier ter reparatie heb, de naam MAI staat ??
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver mai

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 29 jan. 2014 22:16 | Aangepast door: mai 
huh Sieds ikke, moi, ich, me, mai, onder andermans buddy ieieieieie eng hahhha mag ik je 06 ik bel nl gratis met mijn vaste nr. ook naar 06sen.

O jij wilt langskomen, zeerrr welkom tegen vergoeding amen uit.

En dat onderste op de foto is een klein zwart draadje en dat bovenste is een piepklein plekje waar die weer aan moet, daar zit iets verderop nog zo'n draadje aan vast.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver norby
Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 30 jan. 2014 01:07 
mai,
volgens mij ben jij toch wel een beetje te "gekke vrouw".
het ging hier ook een paar keer over een draadje los maar ik lees soms je vocabulaire en kan dan soms de draad niet volgen, lees soldeerdraad 'inderdraad.''
nb

Schrijver mai

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 31 jan. 2014 11:08 
Hahahah Norbert, Sieds was al zo lief en soldeerde het even, echterrr.... om 23 uur na 1 uur klungelen nog steeds 1 kan geen kontact (binnenhuis versleten denk ik), maar ik ga het zo opnieuw pogen.
Hier zijn gelukkig nog andere leden die zo'n schakelaartje hebben, dat moet eerst klaar eer ik verdere reparaties kan laten uitvoeren, wil nl. alleen nog rijden met een richting aanwijzer.

Gegroet Mai
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 4 feb. 2014 22:36 | Aangepast door: mai 
schakelkastje



CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver MAST

Moderator 
#24 | Geplaatst: 5 feb. 2014 16:03 
schakelkastje.Wat wil je daar mee zeggen?
Zoek je zoiets?
Was dat kapot en nu door Sieds gesoldeerd?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 5 feb. 2014 18:07 
Marcel,

Schakelkastje: de knipperlicht schakelaar die in de linkerschakelset zit.

Het schakelaartje is te vaak gerepareerd. Op het foto-tje is te zien dat het contactgedeelte, door Mai met geel aangegeven, er scheef in zit.

Ik heb een andere klaar liggen. In betere staat.

Sieds heeft wel de draden kunnen solderen, maar het ding zelf is kennelijk te vaak gerepareerd, dwz uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

Harmony,
Hans.
( heeft wel eens wat liggen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver mai

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 9 feb. 2014 22:17 | Aangepast door: mai 
Hallo Marcel,

Jaa Sieds soldeerde heel lief 1 draadje vast echter het witte blokje wil niet strak tegen de zijkant aanblijven.

Nu weet ik dat van dit ijzeren schuifje het ronje IN het witte kunststof blokje te klein is geworden doordat ik het ca. 5 jaar steeds schoon schuurde.

Ik mailde net al iemand in het westen die ook een schakelaartje heeft liggen, ben dus in afwachting.
Sorry Marcel dat ik nu pas reageer, was te druk met andere dingen en had dit niet eerder gelezen.

Vriendelijke groet Mai
(die hoopt dat mensen na 1 pbtje gelijk even antwoorden ipv 5 x mailen en 2 dagen tig keer moet inloggen, ik heb heel erg mijn motor nodig, moet zsm naar Wageningen, eigelijk gisteren al en heb geen vervoer verder, treinstation is er niet)
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver MAST

Moderator 
#27 | Geplaatst: 9 feb. 2014 23:08 
Mai, dat witte blokje wordt op zijn plek gehouden door een heel klein kogeltje en een veertje. Waarschijnlijk is het metalen plaatje waar dat kogeltje in moet vallen uitgesleten of zit het kogeltje niet meer op de juiste plek.
Als je de schakelaar naar links beweegt, voel je dan een "klikje"? En naar rechts niet?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver mai

Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 10 feb. 2014 03:03 | Aangepast door: mai 
Jaa Marcel dat is prima, het is echt dat ik mijn duim de hele bocht door er strak tegenaan moest houden tevens schakelen en niet los laten, stak al vaak mijn hand uit, zie het voor je onderweg van apeldoorn naar enschede afgelopen september (zoon op z.h.), alleen over die enge a1 bij het inhalen v.d. auto's mijn linker hand steeds uitsteken en dan in de stad ook nog naar zo'n lange rit pppfff artrose hand in de kramp hahahah nog leuker... bij aankomst linkerkuit idem dito in de kramp hihihi; conclusie; een wrak op een wrak.

Maar echt die klik is er wel nu ik het vandaag weer bekeek en het veertje goed deed, dat rondje van dat hendeltje is nu simpelweg te klein, dus heeft dat witte blokje iets speling en gaat na het verschuiven toch een millimeter terug.

Ik heb wel vernomen dat hij 2de hands 25 euro kost hier ca. 35 km verderop, maar oma wachtte vanaf vrijdagmiddag op antwoord van een forumlid over het hendeltje, welke zondagmiddag pas kwam, en heeft diegene nu niet meer, ook mij aanbood om te komen helpen, dus wachtte 48 uur met tig keer inloggen en mailen.

Nu hoop ik dat een ander persoon van dit forum mij hem kompleet toestuurd, waar ik graag 15 eu voor wil betalen en anders.... deze week hier gewoon ophalen als die hetzelfde is.....en zo duurt het weer een week..... en is een andere noodzakelijke rit niet meer nodig waar ik heel erg van baal.

De balhoofdlagers zijn ook al in bestelling door iemand en hij zet ze er ook in, o nee....konische lagers hihihi ach die benamingen.

Nu 2de poging om te slapen, soms loopt het me over, die machteloosheid bij niet zelf de vaardigheden/wetenschap/middelen en materialen hebben.

Vriendelijke groet Mai
(die niet tegen oneerlijkheid en onrespectvol gedrag kan...)
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver mai

Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 13 feb. 2014 23:20 
Een heerlijke middag met Joram met zijn gouden handen die tegen betaling mijn honda heeft voorzien van konische stuurlagers hij stuurt te gek en het was bere gezellig, na het avondeten vertrok hij en ik denk net zo voldaan van zijn werk als ik van de gezelligheid en een heerlijk sturende motor. Nu komt de voorband eerdaags binnen, dan 2 remschijven van Joram overnemen en ik er opzetten, zo kan ik weer jaren genieten.
CX 500 Custom 1983 met "wijlen" Bo in de aanhanger op: SJK 2010, foto gemaakt door Jeffrey uit Winterswijk, zoon van Dr�67.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 14 feb. 2014 09:28 
Goed zo Joram, jij hebt weer een goede daad verricht voor een oud vrouwtje

Nu de knipper nog Mai.

Mai weer helemaal blij
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 balhoofdlagers verwisselen tegen betaling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven