Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

GL 400 gespot

 
Schrijver jakob

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 nov. 2014 23:55 
gespot op speurders, een GL 400.
volgens mij legaal te berijden met een A2 rijbewijs.
voor de liefhebber een buitenkansje

URL

URL

URL
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 7 nov. 2014 16:03 
Mooi ding, met wat schade. Ik blijf dat nieuwe rijbewijssysteem stom vinden. Een 'gewone' 500 staat op papier voor 37 kw. Een A2 rijbewijs is tot 35 Kw. Er is waarschijnlijk geen CX die dat nog haalt. Dat betekent dat je formeel tot je 24 geen Cx500 of hoger kunt rijden. Dat betekent dus zo'n schaarse 400 kopen of een dure herkeuring bij de RDW. De Groene Draeck (CX500 C) staat klaar voor Stephanie, maar eerst dus nóg een keer rijexamen als ze 20 is én een herkeuring door de RDW.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 nov. 2014 19:11 
Zondag ook een GL400 silverwing gezien bij autotron in rosmalen, van wie was die?
gr. Theo
theo cx ds

Schrijver Cooltruck
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 nov. 2014 11:47 | Aangepast door: Cooltruck 
@coenox: Als je een uitdraai hebt van een vermogens-testbank, en deze uitkomt op <35kw mag je op een CX500 rijden met een A2 rijbewijs, dus je hoeft hem niet te laten herkeuren, scheelt weer het een en ander aan geld.
Tevens mag je op je 22ste voor volvermogen rijbewijs (mits je dan 2 jaar in het bezit bent van het A2 rijbewijs).
Maakt verder niet uit, alleen een kleine correctie
Honda CX 500 Cafe-Fighter

Schrijver Joram
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 nov. 2014 18:02 
Hij mag mijn uitdraai wel hebben

Nieuwe eigenaar heeft hem niet nodig..

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 12 nov. 2014 15:00 
@Cooltruck

Volgens mij neem je een risico met zo'n uitdraai. Voor de politie en voor de verzekering (als je een aanrijding krijgt) geldt volgens mij wat op het kenteken staat, en niet de uitdraai. In dat geval wordt je volgens mij hetzelfde behandeld als 'rijden zonder rijbewijs'.

Klopt inderdaad dat je op je 22ste volvermogen mag rijden. Ik was abuis met de situatie dat je helemaal vers begint. als je geen A2 hebt. In dat geval is het 24.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 12 nov. 2014 15:32 
Overigens staat deze motor te koop voor het bedrag wat ook de vermogenskeuring bij de RDW in Lelystad kost ....
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver jakob

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 nov. 2014 16:56 
nou Coen, kopen die fiets voor je meiden !
Dan rijden ze op een waardige CX.

oei, verkocht, te laat.

Herkansing voor een GL 400 ??

URL
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Cooltruck
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 nov. 2014 14:58 
coenox:
@Cooltruck

Volgens mij neem je een risico met zo'n uitdraai. Voor de politie en voor de verzekering (als je een aanrijding krijgt) geldt volgens mij wat op het kenteken staat, en niet de uitdraai. In dat geval wordt je volgens mij hetzelfde behandeld als 'rijden zonder rijbewijs'.

er zijn verzekeringsmaatschappijen die een uitdraai accepteren (onder andere Univé), kopie van de uitdraai opsturen en motor is legaal verzekerd. Ook doet de politie niet moeilijk over een uitdraai, vooral niet bij een verschil van 2kw, maar dit is persoonlijke ervaring. Ligt denk ik geheel aan de bui van de agent en hoe je je zelf opstelt tegen over de agent, nu ben ik zelf maar 1x aangehouden in 2 jaar dus die kans is niet groot.

Ieder zijn voorkeur, kan je alleen veel geld besparen zn uitdraai
Honda CX 500 Cafe-Fighter

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 GL 400 gespot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven