Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Batterijbox CX500 om onder chassis te plaatsen

 
Schrijver Glenn

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 nov. 2014 09:56 
Heeft iemand een tekening of afmetingen van de batterijbox die men vaak bij CX500 cafe racer onder het chassis plaatst ? Eventueel een adres (site) waar men het kan kopen is nog beter.

Mvg, Glenn

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 nov. 2014 10:49 
Beste Glenn,

U moet zelf dat soort zaken uit zoeken. Elp project is anders.
Het begint al met het type accu dat u wil, en welk formaat dat moet zijn.
Er zijn vele opties om dit te doen.
Er zijn zelf gevallen bekend dat de accu op twee plaatsen zit om gezamelijk de spanning en of stroom te geven.

Ook het type accu is van belang. Kan deze recht op , of kan die ook plat liggen.

Als je daar naar gaat kijken blijkt dat de keuze steeds kleiner word.
Je koopt dan de betreffende accu, en maakt er een passende behuizing om heen.

Het zou leuk zijn als er wel een bouw tekeking was, maar die kan acht ik dus klein.

Ik ben zelf ook wat aan het bouwen, en wat blijkt, ik vind et verdomt moeilijk om alle zaken te overzien.
Kleine dingen werken soms behoorlijk tegen. Ik ben nu een bestaande remhandel aan het aanpassen zodat de spiegel er naast kan. Het probleem, er iz geen ruimte voor de moer...
U bergijpt dat er dus veel zaken op uw pad komen.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 27 nov. 2014 11:32 
In Engeland is een bedrijf dat zich gericht heeft op de ombouw van de CX naar een cafe racer.
KLIK HIER Misschien hebben zij wat je zoekt, maar
zoals Marco al aangeeft, ik denk niet dat er een 'standaard' accubak voor onder de cx bestaat.
Je zal zelf iets moeten ontwerpen en (laten)maken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 nov. 2014 13:13 | Aangepast door: Bertbig 
Hier caféracer kits staat een standaard accubox, bij het zelfde bedrijf als Marcel aangeeft. Komt op de plaats van de balanspot. geen koopje trouwens. 64 engelse pond is ca. 82 euro ex verzenden. Er staan ook een tekening en foto's bij...
Ik lees op fora dat ze de accou ook wel eens zo ver mogelijk naar voren onder het zadel plaatsen. Als je een gesloten accu neemt dan kun je deze volgens mij in elke stand plaatsen. Oh ik lees net verder; er moet inderdaad een YT9B-4 AGM accu in. kost ook nog een tientje of zeven extra...
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Batterijbox CX500 om onder chassis te plaatsen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven