Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Bobines onder tank

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 feb. 2015 20:22 | Aangepast door: Boterkoek 
Dag cx leden,

Ik vroeg me af of iemand van jullie al eens zijn bobines van onder de tank vernieuwd heeft? Een vriend van mijn zijn bobines zijn zo mee gekloot geweest en hij is op zoek naar andere. Hij zei dat ze bij honda 80€/stuk kosten, maar ook niet meer leverbaar zijn. Ik dacht eens mee te zoeken naar alternatieven, maar vind maar weinig. Iemand enige tips?

Alvast bedankt.

ps tis voor een cdi.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 feb. 2015 21:14 
In DIT TOPIC op het Amerikaanse forum raden ze DEZE bobines aan. Ze zijn behoorlijk goedkoop, maar met verzenden een stuk duurder (ca. 40 Euro per twee stuks incl verzenden, eventuele douanekosten niet meegerekend).
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 feb. 2015 21:31 | Aangepast door: JiMi 
Duitsland is nog goedkoper: KLIK.
Bij Amazon kosten ze 9,05 Euro per stuk en 3,25 (???) Euro verzendkosten maakt totaal 21,35 Euro per twee stuks incl verzenden. Dat is wel heel goedkoop.

/EDIT: ik ben niet 100% zeker dat deze Duitse Amazon versie hetzelfde product is als de Ebay versie. Want behalve de ogenschijnlijk zelfde foto, vind ik in de omschrijving geen overeenkomsten.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 feb. 2015 22:40 
Ik meen dat er een keertje bij Ignitech ook bobines voor de CX te koop waren. Wel wat duurder dan 9 euro, dat wel.....

Harmony,
Hans.
( die ook wel op koopjes let....... soms ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 feb. 2015 23:37 
www.motorparts-online.com bobine 200934963
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 feb. 2015 00:36 
woesthoff.nl tweedehands kan ook

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 feb. 2015 14:17 
Bedankt voor de antwoorden! Tweedehands zie ikzelf minder zitten, want uiteindelijk is het nog altijd duur voor een onderdeel van 35 jaar oud. Maarja, uiteindelijk ligt het aan mijn kameraad om daarover te beslissen want ze zijn toch niet voor mij. Jimi bedankt om te helpen zoeken! Die van duitsland is erg interessant. Goedkoop en lage verzendingskosten. Ik zal er mij eens in verdiepen of ze overeen komen met die van ebay.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 feb. 2015 22:07 
Laat even weten wat er uit de verdiepingsslag komt. Ik wil ze zelf ook wel kopen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 feb. 2015 15:07 | Aangepast door: JiMi 
Ik heb ze al besteld (na een opmerking v/e Amerikaan die zei dat ze wel gaan passen, nou dat geloof ik dan graag). Ik moest 18 Euro betalen. Geen verzendkosten. Die worden apart berekend denk ik, en daarna van de creditcard afgeschreven.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 feb. 2015 19:06 
Dag JiMi. Alé dan ga jij mij sneller iets kunnen laten weten dan omgekeerd

Ik heb nog niet teveel gezocht, maar ze zijn wel bedoeld voor een cdi dus dat zal wel ok zijn zeker. Ik heb het aan die vriend van mij doorgegeven en hij ging iets laten weten wanneer hij ze zou bestellen.

Schrijver Nasstenc
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 feb. 2015 13:09 | Aangepast door: Nasstenc 
We zullen een aantal aangepaste collectieve doen?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 feb. 2015 14:09 
Net een bestelupdate van Amazon.de ontvangen. Het wordt toch echt gratis verzonden. Het komt vanuit China. 18 Euro voor twee bobines, hahaha.

@Nasstenc: bedoel je een groepsaankoop? Nu met gratis verzenden zal dat niet meer nodig zijn.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 6 feb. 2015 15:10 
waaw zalig ik ben benieuwd!

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 6 feb. 2015 15:47 
Ik zal het resultaat laten weten. Kan wel een paar weken duren voordat ze binnen zijn.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Joram
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 9 feb. 2015 17:35 
De goedkope chinese bobines zijn van slechtere kwaliteit, er zit wel verschil in goedkoop en goedkoop!

Ik heb zelf EMGO bobines gebruikt, deze zijn van goede kwaliteit en geschikt voor de CX500. Worden in Amerika ook vaak gebruikt.
Deze zijn het:

Ebay vintage motorcycle ignition coil

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Bobines onder tank

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven