Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

ignitech cdi te koop/huur/leen gevraagd

 
Schrijver Roger
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 maart 2015 15:19 
Mijn cx houdt in net boven de 4000 toeren. Inmiddels heb ik hem doorgemeten en de stator blijkt niet ok meer (klem 5-9)
De vraag is of iemand er nog een ignitech ontsteking heeft liggen?
Thanks!
Roger

Schrijver beinhart

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 9 maart 2015 05:27 
hoi roger,

een ingnitech heeft volgens mij niemand eentje liggen, maar ik heb wel een paar cdi units waarvan je er 1 mag proberen/overnemen?

groetjes werner (zelf ook een ingnitech in de motor)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 maart 2015 08:50 | Aangepast door: Hansv 
Roger,
ik heb geen Ignitech voor je te leen. Dire moet je ergens anders vandaan halen, of direct bij de fabrikant kopen : IGNITECH . Dat is in Tsjechië, en het duurt een paar dagen.
Wat je wel kunt proberen is de zogenaamde "White Wire Fix", zoals onder andere HIER beschreven
white-wire-fix
Dit is een nood oplossing, maar dan doet 'ie het weer boven de 4000 tmp, als het goed is ....
( Pen 9 was toch de blauwe draad ? )

Harmony,
Hans.
( die ooit ook stator problemen had )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 9 maart 2015 08:50 
Een ignitech kan je nieuw kopen. Norby heeft ooit 10 stuks besteld voor clubleden. Een tweede oproep van hem heeft weinig reacties opgeleverd. De prijs van een ignitech ligt ergens rond de 120€ als er 10 tegelijk gekocht worden. Een enkel exemplaar zal duurder zijn. Maar een statorwissel kost meer!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Roger
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 maart 2015 10:06 
@Hansv: top-tip! Neem aan dat de oplossing ook andersom werkt? Volgens mij is bij mij de witte keduk.
In ieders geval kan ik hier simpel mee controleren dat de stator zeker de boosdoener is voordat ik de ignitech bestel.

ps. ignitech worden ook de pstuning geleverd in Geldermalsen (http://www.pstuning.nl/) Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf?

Schrijver Roger
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 maart 2015 10:14 
Update: even wat nagelezen en een 'blue wire fix' kan nadelig uitwerken omdat de spanning van de blauwe draad hoger is. Ik zal de multimeter er eerst eens op zetten voordat ik ga knippen

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 9 maart 2015 16:57 
MAST:
Norby heeft ooit 10 stuks besteld voor clubleden. Een tweede oproep van hem heeft weinig reacties opgeleverd.

ja ik wilde er nog 1tje maar misschien dat we eens een nieuwe oproep moeten plaatsen?
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Roger
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 maart 2015 18:54 
Net met de meter aan de gang gegaan en vreemd genoeg loopt de motor op 1 cilinder wel boven de 4000 toeren?!
Wat blijkt? Bougie kabel zit los in de dop!
niettemin wil nog graag de cdi er uit halen en vervangen, gemeten spanning was erg laag op wit (65 volt of zo).white wire fix is iig voorbereid

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 maart 2015 19:57 
Een goedkope reparatie is natuurlijk beter als een dure reparatie. Mooi opgelost.....

Harmony,
Hans.
( die niet altijd goedkoop voorop zet ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver norby
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 maart 2015 00:02 
Heren, ik wil best wel weer wat moeite en tijd en energie in steken, heb inmiddels ervaring genoeg om daar te bestellen.
Het is echter zo dat men a la minute als iets stuk is het wil hebben , beter is om op tijd iets te bestellen ook al is het niet direkt nodig.
Voor elk mechanisch voertuig is onderhoud en kennis nodig. Dit mag ook gewaardeerd worden , het is niet alleen rijden.

Ik wil best dus weer een poging doen ook al omdat het motorseizoen begint en vele hondas nu kuren krijgen na een lange pauze, het zuur en vocht in de olie is niet goed voor de dynamo en de meeste fietsen zijn al 30 jaar oud.
Ik denk persoonlijk dat er genoeg respons is voor 10 nieuwe ignitechs, knap alleen een beetje af als iets stuk is om het direkt te willen hebben en het mag niets kosten, het hele blok loshalen en weer monteren kost veel meer tijd en dus geld.
gr norby
nb

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 ignitech cdi te koop/huur/leen gevraagd

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven