Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Pro-Link

 
Schrijver CGMe
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 maart 2015 21:19 
Ik ben na lange tijd eindelijk toegekomen aan een poging om de monoshock van mijn Euro te gaan vervangen voor een betere, maar ik krijg onderstaand deel van de pro-link niet los. Ik heb van alles geprobeerd (kruip-olie, cola, bruut geweld, noem maar op) maar ik krijg de bout/moet op onderstaande foto niet los. Ik ga als laatste poging proberen deze met een slijptol te verwijderen, maar in het geval dat ik de beugel beschadig; heeft er toevallig iemand onderstaande beugels liggen waar hij/zij voor een schappelijk prijsje van af wil?

prolink 1 prolink_2

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 maart 2015 22:27 
http://www.sportslinkup.com/shop/0-Gl500-swing-2-bin.html
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver CGMe
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 maart 2015 23:03 
dank je voor de snelle vondst, echter biedt de verkoper geen internationale verzendingen en zijn contactmogelijkheden uitgeschakeld. ik had 'm ook al gezocht op eBay. Probleem daar is echter dat de verzendkosten 2x zo hoog zijn als de gemiddelde verkoopprijs van het ding zelf...

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 maart 2015 00:00 
eventueel proberen: eerst in dieselolie weken (lost roest op). Goed uit laten lekken en daarna de moer verwarmen met een gasbrander. Als de moer heet is proberen los te draaien. Als dat niet wil is er weinig anders mogelijk dan slijpen.

Groet Erik

En ja, diesel is brandbaar doe dit overdacht en veilig.....

Schrijver beussie
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 maart 2015 00:29 
meestal komt de moer wel los maar bij de prolink blijft de bout vastgerot zitten en die krijg je er dan zowat niet uit als je geen persapparaat hebt en moet je het hele zooitje losslijpen en dan proberen het er uit te meppen of te persen.
en een pasklare oplossing daar voor heb ik ook nog niet

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 31 maart 2015 09:26 
HALLO, uitboren geen optie
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 31 maart 2015 15:04 
jawel dat is een optie maar heb je wel eens geprobeerd een bout van ca. 13cmlengte uit te boren

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 31 maart 2015 16:34 
Als ik het niet los krijg dan gaat de brander er op. ( asythileen, zuurstof)
Ik krijg het bijna altijd los.
Uitboren en afslijpen is ook een optie, maar mij vaak al wel te veel werk. Gelukkig wel veel vervangende onderdelen op voorraad.

Dan kan ik u mede delen dat als het zo vast zit, er toch vaak al schade is ontstaan.
Je moet dan toch wel weer onderdelen zien te vinden. Bussen zijn uitgesleten en of in zeer slecht staat. Bij verkeerd hameren, sla je nog veel meer kapot. En dat doe je heel snel verkeerd slaan. Voor je het weet maak je de bout alleen maar dikker aan het eind.
Dat is niet makkelijk.

Ik verkoop wel het een en ander, maar wat jij daar vraagt kost bij mij al 35 euro ( denk er aan, prijs loop snel op). En dan komt daar nu het verhaal bij, ik verstuur het niet eens. Je moet het zelf komen halen. Want vaak krijg ik nog wel meer vragen, en of zie je weer nieuwe problemen. Het is 2e hands, en er zitten altijd gebruikers sporen op.
Soms vraagt men om nieuw pennen, bussen, en soms heb ik die. (Begin prijs is 11 euro voor 1 standaard originele bus).
Nu komt het, dan ben ik dus samen met je aan het zoeken naar de juiste onderdelen. Voor dat ik het weet ben ik samen met je 2 uur bezig, en hou ik er ook zwarte klauwen aan over.
Dus minimale kosten zijn 35 euro, en het is dan zoeken en een berg onderdelen. Risico nemen. Ook ik heb het soms niet los liggen.
En daar gaat het nu om. Als ik er een in orde moet maken, dan loopt het bedrag gelijk op. Ben er wel een paar uur mee bezig om dit weer goed te krijgen. Geloof me dan lopen de prijzen snel op. Dus het is soms gewoon gokken met wat ik heb liggen. Al met al is dat nu net de reden dat ik het niet via marktplaats verkoop. Bij uitzondering mag men hier kijken. wel een afspraak maken via de mail. Marcobecker@zonnet.nl

In sommige gevallen bouw ik geheel nieuw een veer element op met nieuwe bronsen bussen die op maat gemaakt moeten worden. Daarnaast heb ik pennen van gehard staal gevonden die kunnen gaan passen, ik weet alleen niet of dat al werkt. Kijk naar de tuimelaars assen van de cilinderkop. Deze hebben de juiste dikte. Helaas niet de juiste lengte, en moeten op maat gemaakt worden. En je moet die as ook nog eens uitboren naar de bout maat. Een hoop werk dus.


Voor meer informatie, zie ook markplaats, ach tik mijn naam maar in, en you tube.
Let wel deze week zit ik al vol.

Groetjes marco.
marcobecker@zonnet.nl
Nu snappen de meeste ook wel waarom ik deze zaken niet snel op marktplaats zet. En geloof me, als iemand het al verkoopt, dan is het een uitzondering dat het in 100% goede staat verkeerd.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Pro-Link

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven