Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Voorpoten lekken weer

 
Schrijver louis frijns
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 mei 2015 12:13 
Heb twee nieuwe keerringen geplaatst in voorvering een paar maanden terug. Nu lekken ze weer, hoe kan dit mogelijk zijn?
Bij voorbaat dank.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 27 mei 2015 13:29 
Hebben we met de Silverwing van Lieke ook gehad. Paar mogelijkheden:

- Pitjes op de binnenpoot, waardoor ook de nieuwe keerringen snel kapot zijn
- Keerringen verkeerd om gemonteerd. Tja, ik wist het ook niet. Maar Kuip Willem liet mij zien dat er een boven- en een onderkant aan de keerringen zit. Je kunt dit zien door de keerring op een balpen te balanceren. Wim kan het precies uitleggen. Mogelijk hebben ze bij ons verkeerd om gezeten.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 mei 2015 13:13 
Coen heeft al veel aan gegeven.
Daar zou je op moeten letten.
Ook tijdens montage kan er een hoop fout gaan, zo heb ik bij een FJR1300 tijdens de montage de keerring laten kantelen in de buiten poot. Dat wil zeggen dat de keerring tijdens montage scheef drukte. Ik kon hem er makkelijk weer uit halen, en na inspectie leek alles goed. Dus monteren maar. Na 2 weken kwam de motorfiets terug jawel met lekke voorpoot.
Ja die voor poot.

Dan zijn er nog een paar zaken waar je op moet letten.
Glijbussen die in de poot zitten. Daar waar het op moet glijden moet altijd grijs zijn. Is deze bronskleurig, dan is dat dus versleten.
Ook verkeerde / te veel olie, / te veel lucht druk speeld een rol.

En er is nog iets, waren de poten recht?
Heb je ze in balans gemonteerd?
Zit het spatbord goed?

Het zijn zo een paar zaken.
Kijk maar op mijn you tube kanaal, google maar even op mijn naam. Dan kom je vanzelf een CX500E tegen waar ik de voorpoten van doe.

Groetjes Marco,
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Voorpoten lekken weer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ hupypupy ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven