Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

spanningsregelaar cx 500 E

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Ton
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 okt. 2016 10:58 
ik ben op zoek naar een spanningsregelaar voor een cx 500 eurosport,want ik denk dat er teveel spanning afgegeven word,elk jaar een andere accu omdat het water onder het minimum staat maar zijn die gelijk aan de andere cx modellen?
Tonda

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 okt. 2016 11:55 
De regelaars van alle types met transistor ontsteking zijn gelijk, mogelijk verschillen de draden iets. De regelaars van de oer-CX met CDI zijn iets lichter.

Maar voordat je gaat wisselen, het is meestal meer een bedradingsprbleem dan een defecte regelaar (zeldzaam). Lees eens hier KLIK en zet een voltmetertje direct op de accu zodat je kan zien wat er gebeurt tijdens het rijden.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 okt. 2016 11:58 
Ton je heb een p b GrWim

Schrijver Ton
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 okt. 2016 19:34 
bedankt willem,ik ga volgende week ff proberen,misschien is het dat.
waarschijnlijk welals ik dat zo zie
Tonda

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 okt. 2016 13:26 
Beste ton, mocht al het voorgaande niet werken, massa, stekers schoon maken, dan kan je me mailen. Ik heb een betaal bare imitatie op de plank liggen nieuw. Ik rij er zelf al enige tijd test mee, en heb ook een volt meter er op zitten, de bedrading komt direct van de accu. Ik zit momenteel op 13,9 tot 14,2 volt.

Vroeger zat ik ook wel op 15 volt. Na alles schoon gemaakt te hebben, gaf dat niet echt veel verbetering. Zodoende ben ik op zoek gegaan, naar een nieuw model.
En heb die ok gevonden. Plug en play. Werk goed, nieuw.

Foto's en prijs opgave kan ik via d email versturen.
Voor meer info,
marcobecker@zonnet.nl

Let op, cx500 model is niet gelijk aan het CX500e euro sport model.
Dus, let daar op.

groetjes marco becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Ton
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 31 okt. 2016 18:37 
ik moet deze week werken,maar ga volgende week vreselijk m,n best doen om dit op te lossen,die motorport hier blijft me anders accu,s verkopen,
het staat hier ook meer stil dan het rijd,dus kan zijn dat het een beetje aangeslagen is allemaal
Tonda

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 nov. 2016 09:07 
niet doen ton... rustig blijven.
Het heeft goed gewerkt, en hat kan weer goed werken.
Maar dan moet je wel een beetje liefde aandacht aan je 500e geven.

Let dus op de massa draden, stekkers, maak het schoon.
Dan zal het al wat beter gaan, lukt het niet, pak dan die imitatie spanningsregelaar.

Ik zelf rijd altijd met varta accu.


Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Ben
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 nov. 2016 19:24 
Beste Frans, bedankt voor de KLIK!
Interessant stukje. Aangezien ik een Li-ion accu in mijn 650E heb geplaatst wil de aanpassing met de zwarte draad ook toepassen. (alles boven de 14.8 schijnt zo'n accu te slopen)
Ik zie echter in de tekst en op de foto's een verschil. In de tekst staat dat de zwarte draad direct op de + van de accu wordt aangesloten.
Echter op de foto zie ik dat de zwarte draad op het start-relais is aangesloten. Maakt dat veel verschil???
Thanks!

Schrijver Ton
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 nov. 2016 21:17 
ik heb al een zweefzekering gekocht,ga het kunststuk wagen volgend week
rustig blijven dus,de cx is al 33jaar oud dus za lhij dit ook wel overleven.
Tonda

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 nov. 2016 10:30 
Ton, mocht je er niet meer uit komen, mail gerust.
Wie weet kan ik via de mail nog wat doen.
Groetjes marco becker

google maar op mijn naam.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 3 nov. 2016 20:57 | Aangepast door: brinkcx 
Ben,

het gaat er om dat de regelaar de echte accu spanning spanning gaat "zien" op de zwarte draad, en op startrelais aan accu zijde zou dus ook kunnen. De smaken verschillen hier, ik zet 'm zelf direct op de accu, meest direct en minste kans op storing, maar in theorie meer risico zonder zekering en je moet niet vergeten 'm weer vast te maken bij werk aan of rond de accu (dan sneuvelt accu!). Die risico's neem ik dus, andere CX-ers gebruiken een inline zekering of zelfs een relais omdat het bij direct aansluiten ook spanning voert bij kontakt af.

succes,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ben
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 4 nov. 2016 23:20 
Bedankt voor je antwoord Frans. Zou 'm toch wel gezekerd willen hebben. Dat kan dus niet wanneer hij direct op de accu aangesloten wordt??
En zweef-zekering?? Inline-zekering??? Sorry hoor maar ben niet heel erg electrisch onderlegd.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 4 nov. 2016 23:38 
Het idee is dat de zwarte draad altijd netjes de accuspanning ziet. Of je 'm nu vastmaakt op de accu zelf of op startrelais maakt niet uit voor de werking.

Een zekering (zweef is in-line) in die zwarte draad kan je doen en beschermt tegen kortsluiting maar kan problemen geven als er echt kortsluiting zou zijn. Ik kies zelf voor de eenvoudige en luie oplossing en knoop zwart direct aan de accu.

Hopelijk duidelijk,

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ben
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 5 nov. 2016 18:58 
Thanks Frans!

Schrijver Ton
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 12 nov. 2016 10:43 
heb er nog niets aan gedaan mannen,sta buiten te sleutelen heb geen werkplaats of zo en het is verrot koud,dus als het iets warmer is ga ik het proberen.al wel een zweefzekering gekocht
Tonda

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 spanningsregelaar cx 500 E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven