Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Complete pakkingset carburateurs

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Stephan1
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 maart 2017 15:03 
Beste motorvrienden,

Gisteren moest het gebeuren na toch alweer 3 maanden niet rijden maar het mocht niet zo zijn. Immers na het opendraaien van de benzinekraan goot de benzine langs de vlotterkamers naar beneden. Na een bezoekje van de Wegenwacht blijkt een pakking van de toevoer van de benzine naar de carburateurs uitgedroogd te zijn met alle gevolgen van dien.

Al met al wordt dat dus een klusje voor mijn bevriende onderhoudsmonteur maar eerst begin ik via deze weg de zoektocht naar een complete pakkingsset voor beide carburateurs. Zit daar automatisch ook de pakking bij die ik in het bijzonder nodig heb, te weten nummer 1 zoals afgebeeld in figuur 3.1, blz. 117 van het CX onderhoudsboek)?

Graag verneem ik jullie wijze raad inzake bovenstaande.

Groet uit het uiterste Zuiden,

Stephan (eigenaar van CX 500 Custom; begin 1981 op kenteken gezet)

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 maart 2017 15:38 
Roukema wormerveer
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 5 maart 2017 15:44 
Hallo Stephan. Balen dat je cx na de winterslaap je in de steek laat. Wat bedoel je precies met de 'een pakking van de toevoer van de benzine naar de carburateurs'? Was het een pakking in de benzinekraan? Welk boek heb je het over? In zowel mijn 'Haynes' als mijn 'Peters' staat op blz 117 geen carburateur afgebeeld.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 maart 2017 16:19 | Aangepast door: Hansv 
Hallo Marcel,

De tekening die Stephan bedoelt staat inderdaad op blz. 117 van het Peters boek , Reparatie en onderhoud aan de Honda CX500 V-Twin ISBN 90 6127 134 7 , 2 de druk copyright 1985
Het is dezelfde tekening als op blz. 161 van het Peters boek, Reparatie en Onderhoud aan alle types CX/GL500&650 V-twins tot 1986, ISBN 90 6127 182 7

Gewoon een iets ander boek, voor dezelfde motor......

Harmony,
Hans.
( alle CX books are equal, but some books are more equal )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 5 maart 2017 17:15 
Zoals Johan al meldde:carburateur revisie set bij Roukama.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Stephan1
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 maart 2017 18:07 
Beste heren,

Bedankt voor de reacties en sorry voor de verwarring rondom het boek. Ik dacht dat er maar 1 bijbel was maar blijkbaar is er een nieuw en oud testament in omloop.

De tip en site is duidelijke en inderdaad voor ongeveer 15 euro heb ik al een set voor 1 carburateur. Heb ik dan alle rubbers die betrekking hebben op de carburateur ofwel is de set compleet? Als we dan toch bezig zijn dan ook maar meteen alle pakkingen vervangen of is dat niet nodig?

Ik kom immers ook setjes tegen onder de noemer complete pakkingset ter waarde van ongeveer 120 euro pakkingset cx 500. Ik neem aan dat ik dan meer pakkingen heb en zitten er dan ook die pakkingen bij die ik in ieder geval nodig heb gezien mijn euvel?

Ik ben een leek ofwel mij kun je alles wijs maken op dit front.

In afwachting in het uiterste Zuiden van jullie reactie,

Stephan

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 5 maart 2017 18:26 
Stephan, die dure pakkingset is een set om je motorblok te voorzien van nieuwe pakkingen. Als het probleem bij je carburateurs zit, heb je die dure set niet nodig.
Als de benzine langs je carburateur liep, zou ik eerder denken aan je benzineslang of je benzinekraan. Als de benzine uit de overloop slangen liep, zou je vlotternaald niet goed afdichten. (dan stroomt je vlotterbakje over)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 maart 2017 18:32 
Ha Stephan,

Lastig dat je CX niet optimaal werkt....
Dat klinkt als je vlotternaalden. De afsluiters van de benzinetoevoer naar de vlotterbakjes.

Ik heb heel lang een CX gereden die dat probleem telkens had als ik een maand niet gereden had.
De oplossing (low budget) was de carbs openzetten voor het rijden en na ongeveer 30 seconde weer dicht doen,
Of als er benzine uit de overlaat kwam. dan de benzine kraan weer dicht en 10 minuten wachten en de vlotternaald sloot weer af.

Maar dat is als het de vlotternaald is... (als die kapot is komt de benz uit de tuut [buisje/overlaat] onder aan je carb)
Het kan ook zijn dat de vlotterhoogte niet meer goed is. (dan komt de benz ook uit de tuut onder aan je carb)
Of dat het rubber bij de 'verdeler-buis' tussen de carbs lekt. (komt de benz niet uit de tuut onder aan maar loopt langs de carb)
Of heel soms dat het overloopbuisje in de vlotterbak een scheurtje heeft. (dan blijft de benzine door lekken als je de kraan al even dicht hebt)
En misschien zijn er nog een paar andere mogelijkheden.....

De kunst om het op te lossen:
Ontdek wat echt het probleem is!
De "wegenwacht" weet het niet altijd....

Heb je een werkplaatshandboek? (er is een download te vinden via het forum)
Dan kan je kijken hoe de carburateurs er uit zien en hoe ze werken.
Je kan ook op dit forum vragen of er een CX-er in de buurt is die je wil helpen.....

Succes!
&
Groet
Erik

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 6 maart 2017 08:41 
erikcx:
Heb je een werkplaatshandboek? (er is een download te vinden via het forum)

Even om verwarring te voorkomen (die was er namelijk al), bedoel je hiermee het originele werkplaatshandboek? Of kan het ook met het Peters boek, dat Stephan al heeft?

Coen
(die ook een carbarateurprobleem heeft en meer dan gemiddeld geïnteresseerd is)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver chantal

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 6 maart 2017 08:57 
hoi Stephan, normaal gezien zit in een pakkingset voor carbarateurs alles wat je voor cabraterus aan pakkingen nodig hebt. hou er wel rekening mee dat als je een set beseld dit voor 1 carbateur is en je er 2 hebt op je moter... vanuit het zuiden kun je ook heel goed bij onze shop terecht. http://www.motorcycleworkshop.nl/tabel.htm. daar halen wij alles wat we nodig hebben.

wat bij mij opkomt is via waar kwam de benzine er precie langs gelopen.... via de pakkingen van de vlotterkamers? of daar waar de benzine de cabrateurs ingaan? als het het laatste is kan het goed zijn dat die opening alleen al verstopt zit waardoor de benzine maar 1 kant uit kan en dat is erlangs... en dan stoomt het ook via de vlotterkamers lijkt het... maar dan hoeven de pakkingen niet uitgedroogt te zijn.... beste is de boel uit elkaar halen. alles schoonmaken, en nakijken, dan indien nodig pakkingen vervangen, alles weer in elkaar en testen... (lijkt mij toch maar ook ik kan het mis hebben) weet niet waar in het uiterste zuiden je woont maar ik woon in roosendaal... werkplaast in hoogerheide... zou kunnen helpen als het nodig is (ja ik ben een vrouw maar wel een die sleutelt maar nog niet alles weet)

groetjes chantal

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 maart 2017 11:48 | Aangepast door: Hansv 
Het is mij ook al een keer overkomen dat de wegenwachter een diagnose stelde die niet helemaal, of zelfs helemaal niet klopte. Onze CX-en zijn wat ouderwets. En wat hierboven vermeld is: weet je zeker dat de benzine langs de vlotterbak komt ? Ik geloof niet dat ik daar ooit akl een keertje van gehoord heb. Meestal is het naaldjes werk.....

Deze foto zat nog in mijn archiefje.
carb
Ooit eens ergens opgedoken. Het geeft wel een beeld van hoe en wat en misschien ook waar....

Harmony,
Hans.
( die probeert drie keer te kijken voordat 'ie één keer "dat is het" roept )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 6 maart 2017 12:07 
Hoi Coen,

Volgens mij staat er in elk werkplaats handboek wel een carburateur uitgelegd....
Maar zelf vind ik Haynes boeken fijn...

Erik

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 6 maart 2017 13:22 
hans heeft het bij het juiste eind.
En pakkingen zwellen wel op als ze in aanraking komen met benzine.
Vaak als ik een carburateur set na jaren voor de eerste keer gebruik, zeikt het er vaak wel langs.
Met een paar klappen met rubberen hamer, los je al een deel op. Het vast zitten van de vlotter. Dan maak je de zaken los.
Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver chantal

Bestuur 
#14 | Geplaatst: 7 maart 2017 07:34 
@ Coen, ik denk dat jouw caburateurprobleem snel opgelost is.... namelijk nadat ik ze toen had schoongemaakt na de blokwissel deden ze het maar ik had niet de tijd om pakkingjes te vervangen, naalden goed door te spuiten of te vervangen en de boel af te stellen... tja was ook verrassing voor je dat ouwe rooie liep met ander blok.... Denk dat als we de boel nog een keer goed schoonmaken, pakkingen die nodig zijn vervangen en alles goed afstellen, denk ik dat het probleem opgelost is... als het aan de carbs ligt... Toen ik ze onderhanden had genomen was het een wereld van verschil al maar ze waren ook echt smerig na jaren stilstand en heb er niet de tijd aan kunnen besteden die nodig was...was ff gauw tussen door...

Schrijver coenox

Voorzitter 
#15 | Geplaatst: 7 maart 2017 21:48 
@Chantal Kwa vuil vallen ze wel mee, althans op het oog. Hij liep toen, maar nu niet meer. Ik denk dat het vooral de naalden zijn. Moet aan de carbs liggen. Als ik remreiniger in het kuchtfilterhuis spuit, loopt ie een paar slagen. Naar krijgt kennelijk geen mengsel via de carbs.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Complete pakkingset carburateurs

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven