Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Gezocht: Benzinekraan CX500E

 
Schrijver SambalBillie
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2017 23:07 
Iemand nog een benzinekraantje voor een CX500E te koop?
De mijne heeft twee jaar geleden een revisiesetje gekregen, maar lekt alweer.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 21 mei 2017 10:24 
Hallo, welkom op het forum van de CX-v club.
Ik kan je niet helpen met een andere kraan voor je CX500E.
Vraag: Waarom lekt dat ding? En zo snel na een revisie?
Misschien kan je daar wat meer over zeggen en vertel dan gelijk wat meer over jezelf, dat wordt hier gewaardeerd!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver SambalBillie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 mei 2017 22:36 
Hallo Mast,
Deze keer lijkt er een scheurtje in het huis te zitten. Daar helpt een revisiesetje natuurlijk niet tegen. Vorige keer was het membraan lek, dat is toen verholpen. Ga nog wel proberen om het probleem met kneedbaar staal te verhelpen. Iemand anders nog goede iedeeën?
Over mezelf valt weinig te vertellen. Woonachtig in het Noorden van het land, werkzoekend (volgens de Radar uitzending van gisteren, 22 mei 2017, hoor ik tot de groep werkzoekenden die 3% kans heeft op het vinden van een baan, maar binnen het IT-gebied schat ik de kans wat hoger in), getrouwd. Heb deze CX al 11 jaar, maar de eerste 6 jaar stond hij in de schuur alleen maar mooi te wezen (niet echt, want ik vond hem eigenlijk een lelijk, groot, hoekig ding met een lekke tank en andere vreemde gebreken). De schoonheid van de motor kwam pas tot volle wasdom toen ik een andere tank op de kop wist te tikken en de motor matzwart gespoten had (was eerst een onbestemd grijs/paarsachtig iets). Plots kreeg de motor body. Toen hij eenmaal lekker liep, trok het ruige geluid me nog verder over de streep. Het is een fijne, stevige motor, waarvan je het idee hebt dat hij onverslijtbaar is.
Naast de CX heb ik een CB550F2 Super Sport, een wat mooier gelijnde machine, wat kleiner en verfijnder dan de CX en prima om tussen de files door te rijden. Helaas moet die opnieuw bedraad worden, nadat een aantal draadjes tot een vormloze klomp gesmolten zijn. Ik zou het graag wezen, maar helaas ben ik geen echte sleutelaar.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 24 mei 2017 15:36 
Kijk, dat is toch aardig wat informatie!
Kneedbaar staal zou je kunnen proberen. Je kan ook op zoek gaan naar de benzinekraan van een gewone CX500, die heeft alleen geen vacuüm bediening. Dan moet je het vacuüm slangetje naar je carburateur afdichten en zet je de "gewone" kraan in je tank. Ik weet niet 100% zeker of het schroefdraad overeen komt.
Op Ebay kom je nog wel eens wat tegen. BV: cx500 benzinekraan
Hier op het forum zijn wel meer "niet echte sleutelaars", die kunnen met wat gezond verstand, en hulp van het forum toch vaak een heel eind komen!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Olivier
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 mei 2017 16:25 
ik heb nog een benzinekraan liggen. Wat is de binnen maat van de moer?

olivier

Schrijver Ben
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 mei 2017 22:57 
Mocht die van Olivier niet passen.... heb er evt een van een 650E.

Schrijver SambalBillie
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 juni 2017 14:51 
Excuses voor de wat trage reactie.
Het lijkt erop dat de kraan gerepareerd is. Kneedbaar staal heeft, tot nu toe tenminste, het lek gedicht.
Iedereen bedankt voor het mee denken.
De binnenmaat van de moer is overigen 18 mm. Kan dat kloppen? Handig om te weten voor het geval het weer begint te lekken.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gezocht: Benzinekraan CX500E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven