Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Master brake cilinder....

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 1 sept. 2017 23:08 
Bij mijn reserve rempomp zat de zuiger muur en muur vast. Grote hoeveelheden WD40 hielpen niet, er was geen beweging in te krijgen. Dus afschrijven dan maar. Of toch niet ?

Ik heb, nu er toch weinig verloren kan gaan, met moed, beleid en een juist afgemeten hoeveelheid effectief geweld het zuigertje in beweging gekregen, het oude rubber eruit gepeuterd en na heftig schoonmaken zelfs de veerclip volgens de regelen der kunst kunnen verwijderen.
Het lukte daarna om alle onderdelen pardoes op de grond te laten vallen, waarbij de veer die er in zat ergens in de diepten van mijn gereedschapskist verdween. 't Komt wel een keer terug, hoop ik.....

Maar goed, met een lapje om een houtje gewikkeld is de binnenkant schoongepoetst, en de groef waar de veer-clip in moet passen is heel voorzichtig schoon gemaakt met een koperborsteltje op de immitatie dremel. Het lijkt weer ergens op, zo op het oog.

rempomp binnenzijde

Nu het allemaal schoon is, en weer goed lijkt, toch even een vraagje.
Op de bijgevoegde foto is de binnenzijde van de rempomp te zien, bij het gaatje. Daar is een klein randje, waarvan ik hoop dat het wat aangekoekt vuil is. Het lukt me zo niet om het weg te krijgen en een staalborstel of schuurpapier gaat het niet worden, denk ik.
Ik kan natuurlijk een revisie-setje kopen, en de zooi opbouwen, hetgeen een leerzaam proces zal zijn, maar is het nog de moeite waard? Of is het, einde leer proces, volgende zaak........

Graag advies

Harmony,
Hans.
( reparare nessare est, of zo iets..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver GL5
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 3 sept. 2017 17:24 
Nog even een tip.
Nooit met WD40 in de buurt komen van het remsysteem, behalve als je toch al het rubber weggooit.
Het speciale rubber is bestand tegen remvloeistof maar niet tegen oliƫn.
Het rubber gaat hier door zwellen waardoor juist alles vast gaat zitten.

Schrijver GL5
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 3 sept. 2017 17:31 
Op de foto is het moeilijk te zien hoe ver het is.
Misschien dat Brillo er nog bij komt
Tijdje weken in Spiritus?
Met een flinke lik ATE vet is het wel weer dicht en werkend te krijgen.
Slijtage zal hoger zijn als bij totaal nieuw spul.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 3 sept. 2017 17:49 
Als ik nog wat aankoeksel of onregelmatigheden in de cilinder zie, haal ik er een hoonsteentje er doorheen.
hoonsteen
Hoe moeilijk kan het zijn?

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Master brake cilinder....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Oldwood ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven