Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Gezocht: G47 Stator/Dynamo

 
Schrijver Ruben Bos

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 dec. 2018 09:22 
Mijn dynamo is helaas niet meer zo best, dus ik ben opzoek naar een nieuwe. Is er iemand die een mooie G47 stator/dynamo voor de CDI ontsteking heeft liggen?

Het spamfilter verbied mij om mijn mailadres neer te zetten dus graag berichten via dit forum.

Vriendelijke groet,
Ruben
serial number CX500E-2315000

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 20 dec. 2018 09:51 | Aangepast door: MAST 
Hallo Ruben, persoonlijk zou ik geen gebruikte stator in mijn motorblok willen hebben. Je kan ze gelukkig nog via Carmo electronics nieuw aanschaffen.
KLIK hier
Kost wat maar je blok nog een keer open kost meer.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 dec. 2018 14:20 
En als het alleen voor een onsteking probleem is, dan is een Ignitech (of vergelijkbaar) waarschijnlijk beter en goedkoper. En dan hebben de CDI kastjes zelf ook geen hoge verwachting van de resterende levensduur meer, ben je ook gelijk van dat risico af.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 jan. 2019 22:19 
Mijn CX van 1980 laadde enkele jaren geleden geen 13V meer maar een stuk minder. Stator had de geest gegeven. Als je nog voldoende laadstroom hebt maar geen goede ontsteking, zou ik zonder meer voor een Ignitech kiezen. Vervanging van de stator is een enorme operatie: heel het blok eruit, allerlei pakkingen etc. vervangen. Een werkje voor de hele winter, voor mij in ieder geval.

Ik heb indertijd noodgedwongen die operatie uitgevoerd en merkte daarna dat de oude CDI niet met de nieuwe stator te combineren viel. Uiteindelijk een Ignitech gemonteerd en nu loopt de motor beter en zuiniger dan ooit en heb ik ruim voldoende laadstroom.

Op deze CX site heb ik allerlei verhalen over mijn ervaringen gepubliceerd, dus ik nodig je uit daar eens naar te kijken. Het heeft mij al met al heel wat euri gekost om de CX op de weg te houden maar bedenk eens wat een up-to-date BMW of Triumph kost in termen van aanschaf, onderdelen en onderhoud. Dan zijn die oude dingen heel wat goedkoper en - als het om een CX gaat - nog behoorlijk betrouwbaar ook.

Succes,

Peter

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 jan. 2019 18:48 
Ik zou zeker een statortest uitvoeren en laadstroom nagaan, want soms is een ignitech niet voldoende. Motofaction heeft een goede online statortest. Ik heb de mijne een drietal jaren geleden wel vervangen door eentje van davidsilverspares. Vorig jaar nog hetzelfde gedaan bij twee andere cx'en, ook zonder problemen. Als je niets anders moet vervangen zoals distributieketting of waterpompdichting, zou ik ook voor ignitech gaan. Maar zeker de test doen

Schrijver Ruben Bos

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 jan. 2019 22:05 
Hallo Peter, Boterkoek,

Inmiddels heb ik al een nieuwe stator in m'n blok gemonteerd + nieuw vliegwiel. Ik heb nog twee werkende CDI's liggen dus ik hoop dat ik daar de komende jaren mee vooruit kan. Toch bedankt voor de hulp!

Dit topic mag overigens gesloten worden dus! Bedankt allen voor de hulp.
serial number CX500E-2315000

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gezocht: G47 Stator/Dynamo

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven