Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Gooi geen oude schoenen weg......

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 juni 2019 12:27 | Aangepast door: Hansv 
Het is een bekend spreekwoord: Gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt.
Wat schoenen (en banden natuurlijk) betreft kan ik daar wel in mee komen. Maar het gaat nu niet om schoenen, maar om een CX.

En wel mijn vertrouwde 'Rode Rakker'

Ja, u leest het goed.

Aangeboden: CX500z, oktober 1978
Km stand 89500, en dat blijft groeien. En eerlijk is eerlijk, ik weet niet precies hoeveel het is, want ik vermoed zo dat er 13-14 jaar geleden een nieuwe teller op is gekomen.
Blok is afgelopen winter voorzien van een nieuwe nokkenasketting, plus seal.

Dit voorjaar hield de hoog-spoel er mee op, dus is er een Ignitech in gezet.
Waar ik het nodig vond is de elektra aangepast, met name voor betere licht opbrengst van koplamp en achterlicht. Tevens LED knipperlichten (je moet toch wat?) en een alarm schakeling.

Banden zijn van maart 2017, en kunnen (bij mijn rijstijl) nog een jaartje, misschien wel twee, mee.
Het geheel is voorzien van een polariskuip met nette ruit, en een krauser type I kofferset.
Carburateurs schoongemaakt en voorzien van nieuwe vlotternaalden.

Ik overweeg om de motor weg te doen, om de simpele reden dat 'ie het nu goed doet, maar ik een beetje moe begin te worden als ik denk aan wat er eventueel nu weer aan gedaan moet worden.

Misschien is het tijd voor wat anders, een paar jaren (25 of zo) nieuwer. Deauville?
Maar dat kost wel wat. !! Dus, eerst maar eens zien wat deze oplevert, en dan verdere plannen maken.

O, mochten er geen serieuze gegadigden zijn, dan blijft de CX waar hij is. In gebruik bij ondergetekende.

Natuurlijk wordt er nu om foto's en nadere beschrijvingen gevraagd, wat is er gedaan, hoe ziet het eruit, is....
De antwoorden, en foto's zijn te vinden in mijn motorlogboek, wat ik al 13 jaar heb bijgehouden. De gehele geschiedenis, met ups en downs, met vallen en opstaan.

LET OP: het speciale zijdeksel wordt vervangen door een standaard zijdeksel

Vraagprijs? Tja. Als inruil-handelsprijs werd me 250,-- euro geboden. De vrije marktprijs is toch zeker wel het dubbele daarvan. Meer is , in dit geval, altijd beter !!

Harmony,
Hans.
( geen appeltaarten aub )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 juni 2019 17:25 
Zet 'm toch lekker apart joh, je kan nou wel een dootje of zo kopen, ook leuk, maar voor je 't weet heb je weer eens een CX kriebel en dan zit je zonder

Plezier (en wijsheid gewenst) , Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 juni 2019 17:50 
hem jammer dat je de cx500 weg doet.
AAcht zo is het bij mijn vader ook verlopen met de gl500.
Hij heeft nog een tijdje een chooter gehad, maar ook dat liep spaak.

Ik meen het echt, over weeg de driewiel shooter...

Ja je begint op een driewieler, en je gaat er ook weer op stoppen op een driewieler..
Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 27 juni 2019 17:51 
Sommige oude schoenen gooit men makkelijk weg. De rode rakker is zeker niet zo'n oude schoen.
Wat Brinkcx zegt, op enig moment ga je de Rakker missen.
Ik gun je zeker ook een veel jongere en probleemloze (welke motor is echt zonder problemen?) Deauville en wens je veel wijsheid bij je besluit.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 28 juni 2019 13:18 
Dag Hans,

Begrijpelijk. Ik ben ooit over gestapt op een Pan European en later een Deauville omdat de CX - vanwege de leeftijd - wat wat te storingsgevoelig werd bij veel/woon-werk gebruik. De Deauville kan Ik je absolut aanraden. Is motorisch gezien bullet proof. Ga wel proefrijden. De zit is echt anders, ik leun wat meer op mijn polsen. Is wel aan te passen met stuurverhogers. Verder wat windgevoelig, vooral met topkoffer. Is niet problematisch, maar je moet ie daar comfortabel bij voelen.

Jouw CX moet wel meer dan 250 opbrengen. Bedenk overigens ook even hoe gehecht je aan de 'Rode Rakker' bent en je wilt dat iemand fors gaat verbouwen. Als je daar geen probleem mee hebt, zou je hem op speurders aan kunnen bieden (is nog gratis, Marktplaats niet.

Ik wens je veel succes en wijsheid,

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 juni 2019 23:20 
Heey Hans,

Een bekend probleem wat je daar schetst, ik had hetzelfde!! De GL650 deed het altijd prima, had soms wat extra aandacht nodig maar koste ook geen drol! Ik had er net eeen nieuwe voorband op gezet en daar nog maar 1000km mee gerold en toen kwam het idee om eens op MP te gaan kijken naar een andere motor. Eerst naar een TransAlp gekeken maar daarna ook naar de Deauville en toen ik de goud-bruine zag was ik verkocht. Dus ik snap jouw dilemma maar ik zou zeker voor de Deauville gaan, daar krijg ook jij geen spijt van!! En die Rooie Rakker vindt echt wel een nieuw baasje!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 juli 2019 12:37 
Er is een principe akkord bereikt met een CX-er. Dat wil zeggen dat de CX nog wel hier staat, maar binnekort overgeschreven (en betaald) gaat worden. Aan de enen kant goed, aan de andere kant....
Een CX-loos tijdperk breekt aan.

Harmony,
Hans.
( die de extra's van de motor gaat halen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 juli 2019 16:30 
Gefeliciteerd Hans en P.

Hans met de verkoop (snik, we zullen je missen....)
P. veel plezier met zijn nieuwe CX!

Erik

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 juli 2019 20:45 
Het zal raar zijn Hans, niet meer op de CX. Ben benieuwd wat er terugkomt.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 juli 2019 20:49 
Moeilijk voor te stellen eigenlijk, HansV op een glimmende motor die gepoetst moet worden .......
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#11 | Geplaatst: 1 juli 2019 21:47 
Laat je inspireren door Rob Davis. Ooit bekend CX goeroe en nu overgestapt naar de Deauville: http://robdavistelford.co.uk/webspace/
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 juli 2019 12:22 | Aangepast door: Hansv 
Toch wel snel gegaan. DE CX500 is weg, maar een NT650v Deauville komt eraan.
Deze dus.......
nt650v
Km 59000, jaar 2004
Harmony,
Hans.
( een nieuw begin ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 2 juli 2019 12:52 
Gefeliciteerd Hans!
Ziet er mooi uit!
Veel rij plezier!

Groet Erik

Schrijver Klaas
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 juli 2019 18:17 
Hans gefeliciteerd met je nieuwe rode rakker.
Mocht je ooit een cx heimwee kriebel krijgen dan mag je die van mij wel ff lenen
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 2 juli 2019 19:10 
Hans, van harte gefeliciteerd met de aanschaf
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gooi geen oude schoenen weg......

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven