Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Vervangen voorvork CX500

 
Schrijver Hemmeryckx Hilaire
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 mei 2021 11:46 
Hello , als nieuwkomer mij even voorstellen : Hilaire , wonende in Belgie , sinds heel veel jaren motorrijder en nu met zicht op mijn pensioen eindelijk de tijd en moed gevonden om zelf aan een project te beginnen : een Honda CX500uit het jaar 1980 , ombouwen tot een caféracer (ik ben niet de eerste en zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn met dit plan). Hopelijk kan ik hier terecht met mijn eventuele vragen en goede raad.
Ook als zoals veel mensen hier is 1 van de plannen om de voorvork van een CBR600RR (USD) te gebruiken , omdat ik hier al te weten gekomen ben dat deze perfect zou passen.
Als er toevallig iemand zo een complete voorvork te koop heeft mag hij/zij altijd een seintje geven.... of als iemand weet heeft van andere USD voorvork die ook perfect passen , mag het mij ook altijd laten weten.
Groeten,
HH
HH

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 20 mei 2021 18:51 | Aangepast door: coenox 
Dag Hilaire,

Welkom hier en fijn dat je je even voorstelt. Ik kan je niet helpen met je voorvork. Ben meer old skool (en mijn motoren ook ). Niet per sé een purist, maar vertrouw op hoe Honda het bedoeld heeft. Succes met je project en ik ben benieuwd naar de foto's over een tijdje.

Groeten,
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 mei 2021 20:26 
Hallo Hilaire,welkom hier.

zelf heb ik ook gekeken naar zo'n CBR voorvork, mooi en stabiel- niet voor races naar het café maar wegens slijtage originele vork onder de kuip. Leek een goed idee tot ik probeerde er eentje te kopen, met het bijbehorende wiel, band en de remmerij. Daar werden prijzen voor gevraagd die niet leuk meer waren, en ik ben er dan ook niet verder mee gegaan en heb wat anders gebruikt. Nu een gl500 voorvork gewoon omdat ik die nog had liggen..past niet optimaal maar voor mij goed genoeg.

Als je er echt eentje wilt dan geduld nodig en veel zoekwerk, kijk vooral ook in de USA rond, daar reden er meer en met de prijzen kan je geluk hebben als iemand er van af wil.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 mei 2021 15:09 
Ik zou me niet blind staren op CBR voorvorken. Ze vragen de hoofdprijs en je keuze is gelimiteerd. Je kan bijna elke usd voorvork wel aanpassen aan je cx. Soms lukt het al met een nieuwe set lagers als de pen lang genoeg is. Zoniet, oude pen vd cx overpersen of nieuwe pen afdraaien. +- 150 a 200 euro.

Ikzelf heb een FZR400RR vork gestoken . Vorige maand nog een kawa gpz600r vork gestoken op een andere cx en op mijn eigen Kawa kz1000 een zx9r vork. Er komt altijd gepuzzel aan te pas en dat kan je niet vermijden.

Succes ermee ;)

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 21 mei 2021 15:24 | Aangepast door: MAST 
Frans Koenn, een van de oprichters van deze site had een CX custom die hij verbouwd heeft. Daar heeft hij een Yamaha Vmax voorvork onder gezet. Ook met wat aanpassingen.
Het verhaal daarover is terug te zien* op deze site. Op de "home" pagina, bij het tabblad "Techniek"en dan naar "ombouw".
Je kan ook HIER KLIKKEN. (*Onder de foto's staan wat beschrijvingen over de aanpassingen.)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hemmeryckx Hilaire
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 juni 2021 17:45 
He hello iedereen , thx voor de reacties , heb idd al begrepen dat geduld en intens zoeken mijn deel zal worden.... en onder het motto , er bestaan geen domme vragen : om de kosten toch een beetje onder contole te houden : bestaat er een mogelijkheid om het orgineel voorwiel (eventueel met grotere schijfrem) te behouden? Beetje gek zicht anders om met 2 verschillende velgen rond te rijden......

Thx en prettig weekend
HH
HH

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 juni 2021 18:06 
Hemmeryckx Hilaire:
bestaat er een mogelijkheid om het orgineel voorwiel (eventueel met grotere schijfrem) te behouden?

Zal in de meeste gevallen niet eenvoudig gaan. Origineel is 19" inch en dat zie je niet vaak op nieuwere motoren, de remmerij gaat niet passen, as lagering niet enzovoort. Ga er maar van uit dat je meestal een compleet spul moet gebruiken, eventueel met aanpassing van balhoofdpen, kroonplaten en lagering. Hoe de rij eigenschappen na ombouw gaan zijn is ook interessant

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Vervangen voorvork CX500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven